בשנת הלימודים הבאה יפתחו תלמידי בתי הספר את יום הלימודים בלימוד מילה עברית. בתוכנית, הנקראת "מילה ברגע", יקדישו המורים חמש דקות מילה מהשפה העברית או שיבוש לשוני נפוץ.
המילים תבחרנה על-ידי מומחים לשפה העברית, והדיון בהן יהיה מהיבטים שונים: תקינות ההגייה, ההקשר התחבירי שלה, דרך הטייתה, דרך כתיבתה וכדומה. כמו-כן, יקשרו המורים את המילה לניבים, לצירופים ולפתגמים בהם היא כלולה.
שר החינוך,
גדעון סער, החליט להפוך את השפה העברית לנושא המרכז של מערכת החינוך, בשנת הלימודים הבאה (תשע"א). בהמשך לזאת, הנחה השר סער את הדרג המקצועי במשרדו לגבש בשבועות הקרובים תוכנית עבודה מפורטת בנושא, המותאמת לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים.
עיסוק בשפה לצורך לשיפור ההישגים והמיומנויות ייעשה בתחום באמצעות: חידונים, עיתון בית-ספרי, עברות שמות ומונחים לועזיים שחדרו לשפה הישראלית וכדומה. במסגרת פעילויות שגרתיות בבתי הספר (כגון: טיולים, הצגות, אירוח אנשי רוח ותרבות), יושם דגש על עניינים הקשורים לשפה העברית.
עידוד הקריאה
שר החינוך מבקש להגדיל את הרגלי הקריאה בקרב התלמידים, וירחיב בשנה הבאה את היקפה של תוכנית "שמחת הקריאה" המעודדת קריאה בקרב תלמידים בחטיבות הביניים. תוכנית "שמחת הקריאה" החלה לפעול לפני כשנתיים, ופועלת כיום בכ-75 בתי ספר. במסגרת הרחבת התוכנית תבוצע רכישה מסיבית של ספרי קריאה מומלצים לבני נוער, תקציב הפרויקט ישולש לשני מיליון שקלים (במקום 600 אלף כיום), והוא יורחב ל-140 בתי ספר נוספים באזורי הפריפריה בדרום ובצפון ובבתי ספר מוחלשים חברתית-כלכלית.
במקביל, פנה השר סער לשרת התרבות, לימור לבנת, במטרה להגדיל את היקפה של תוכנית "סופר אורח" הממומנת במשותף על-ידי שני המשרדים, במסגרת התוכנית, מגיעים סופרים ישראלים לבתי הספר, ומשוחחים עם התלמידים על אודות יצירותיהם ותהליך היצירה. סער ציין בפנייתו כי בכוונתו להכפיל את התקציב הקיים למפעל "סופר אורח" (כחצי מיליון שקלים כיום) לסך של מיליון שקלים בשנת תשע"א, תוך שימת דגש על בתי ספר מן הפריפריה.