|
טקס מסירת המטוס במפעלי תע"א, אתמול [צילום: תע"א]
|
|
|
|
|
התעשיה האוירית (תע"א) מסרה (יום ד', 27.1.10) מטוס מסוג בואינג 767-300 לאחר הסבתו מתצורת נוסעים לתצורת מטען BDSF (Bedek Special Freighter). המטוס המוסב שייך לחברת "יורואטלנטיק" מפורטוגל המחכירה מטוסי נוסעים. שיטת ההחכרה של החברה כוללת את המטוס, הצוות, התחזוקה והביטוח. המטוס המוסב, ירחיב את פעילותה של יורואטלנטיק לתחום הטסת המטענים.
הסבת המטוס החלה בינואר 2009 והסתיימה תוך פחות משנה. בתע"א אמרו כי התקבלו כל האישורים הנדרשים מטעם רשות התעופה האזרחית הישראלית (CAAI) רשות התעופה האמריקנית (FAA) ורשות התעופה האירופאית (EASA) להסבת מטוסים מסוג B767-300. מטוסי B767-300 בתצורת BDSF עומדים בכל הדרישות והתקנים המחמירים של רשויות התעופה האזרחיות, חסכונים בתפעול, ושומרים על ערכם לאורך זמן.
פרויקט ההסבה פותח ע"י חטיבת בדק מטוסים עבור חברת M&B Conversions הממוקמת בדבלין שבאירלנד. זוהי חברה משותפת לתע"א וחברת מיטצוי היפנית, אשר חתמו במשותף בשנת 2007 על הסכם להקמת מיזם משותף לביצוע הסבות מטוסים מסוג זה מתצורת נוסעים לתצורת מטען. מטוס נוסף מסוג B767-300 נמצא בימים אלו בשלב הסופי של ההסבה במתקני התע"א בישראל.
בטקס המסירה בו נכחו בכירים מיורואטלנטיק והתעשיה האוירית אמר אלי חתם, מנהל חטיבת בדק מטוסים כי "לבדק מוניטין בינלאומי בתחום ההסבות. אנו מסבים מטוסי נוסעים לתצורת מטען ובסל המוצרים שלנו מגוון מטוסי בואינג. המטוס הנוסף שמסרנו היום, ה-B767-300, ישלים רשימה מכובדת זו. אנחנו מספקים מוצרים איכותיים במחירים תחרותיים".
יוקלידס באטאליה, סמנכ"ל וחבר דירקטוריון יורואטלנטיק אמר בטקס: "הודות לעבודה מצוינת של התע"א וחברת B&M, אנחנו נכנסים לתחום עיסקי חדש של שינוע מטענים. מהיום, אנו יכולים להציע ללקוחותינו סל מוצרים רחב יותר וכמובן להמשיך לספק שירות מעולה ולשביעות רצונם".