|
השינוי מוחל בהדרגה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
פייסבוק חגגה בסוף השבוע האחרון את יום הולדתה השישי והודיעה, לרגל האירוע המכונן, על שינוי דרסטי בממשק האתר שלה. בנוסף לכך, החברה הודיעה על שהגיעה לשיא חדש במספר המשתמשים הפעילים באתר - כ-400 מיליון - פי שניים ויותר ממספר המשתמשים הפעילים באתר מלפני כשנה.
בסוף 2008 עמד מספר המשתמשים בפייסבוק על כ-175 מיליון. מאז הצטרפו לאתר יותר מ-225 מיליון איש. אם פייסבוק הייתה מדינה הרי שהיא הייתה השלישית בגודלה בעולם, מבחינת מספר תושביה, לפני ארצות הברית ואחרי סין והודו. מבחינה טכנולוגית, פייסבוק נחשבת לאחת מהטכנולוגיות שאומצו במהירות הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית.
באתר המשודרג של פייסבוק ניתן לראות כעת שלושה שינויים בולטים לפחות. הראשון הוא מנגנון התרעות חדש המוצג בצורת אייקונים בראש הדף, ליד סמל הלוגו של פייסבוק. לחיצה עליהם תציג את ההתרעות בתפריט נגלל, כאשר היתרון בו הוא שלא צריך לעבור לדף נוסף כדי לראות את ההתראות, כפי שהיה מקודם, אלא ניתן לקרוא אותן ישירות מהתפריט (למשל, את הודעות הדואר שנשלחו למשתמש או בקשות להצטרפות לקבוצה).
שינוי אחר הוא הוספת עמודת תפריטים חדשה מצד שמאל המציגה מגוון רחב של אפשרויות המאורגנות בצורה מסודרת יותר. כך למשל, ניתן למצוא דרך עמודה זו קישור לכל התמונות של המשתמש ושל חבריו, ריכוז של כל ההתרעות, ריכוז של האפליקציות והמשחקים, רשימה של החברים הפעילים באתר הזמינים לצ'ט ועוד.
השינוי השלישי כולל צמצום של כפתורים שונים והעברתם לתפריטים מקוצרים בראש הדף. כך למשל, הכפתור Logout שהיה זמין בעבר בראש הדף נגיש כעת מתפריט Account (תפריט שמציע גישה לכל הגדרות המשתמש באחת).
חשוב לציין שהשינוי בממשק האתר מוחל בהדרגה על המשתמשים. כלומר, יתכן שאצל חלק מהמשתמשים עדיין לא רואים את השינוי. במקרה כזה אין צורך לדאוג, זה יקרה בקרוב.