|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מאיגרא רמה לבירא עמיקתא

גזר הדין: 5 שנות מאסר לקבליסט רמי שקלים

ביהמ"ש החמיר בעונשו של הקבליסט הנוכל שהעלים מס וזייף מסמכים במשך שנים ביצע 39 עבירות שעונשן המירבי המצטבר עומד על 138 שנות מאסר
17/02/2010  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
רמי שקלים. בעבור בצע כסף

רמי שקלים – פרופיל
נשוי
אב ל-6, כמעט כולם בגירים
סב ל-5 נכדים
סובל מחרדות ובעיות בריאותיות
בבעלותו כמה דירות

העבירות בהן הורשע רמי שקלים
6 עבירות השמטת הכנסה מדוח - לפי סעיף 220(1) לפקודת מס הכנסה
4 עבירות פנקסי חשבונות כוזבים - לפי סעיף 220(4) לפקודה
4 עבירות מרמה, ערמה ותחבולה - לפי סעיף 220(5) לפקודה
4 עבירות זיוף בכוונה לקבל דבר - לפי סעיף 418 לחוק העונשין
3 עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד - לפי סעיף 423 לחוק העונשין
4 עבירות פנקסי חשבונות כוזבים - לפי סעיף 117(ב)(6) לחוק המע"מ
4 עבירות מרמה, ערמה ותחבולה - לפי סעיף 117(ב)(8) לחוק המע"מ
5 עבירות מסירת ידיעה כוזבת - לפי סעיף 117(ב)(1) לחוק המע"מ

מתוך גזר הדין:
יש טעם רב בתמיהה שהעלה התובע, לפשר היעדר הקלון החברתי בעבירות המס, והתפישה לפיה, כביכול, מדובר באנשים "נורמטיביים".
להשקפתי, לאור הנזק הרב שגורמים עברייני המס, מדובר בתפישה שגויה מיסודה, שיש לשרשה, בין היתר, באמצעות ענישה מחמירה, שתבהיר לכלל הציבור שעברייני המס הם עבריינים לכל דבר ועניין, שאות קלון דבק על מצחם.
בעניינו של הנאשם – יפים הדברים שבעתיים, הן לאור דרכי המרמה והעורמה המתוחכמות שבהן נקט לצורך העלמת ההכנסות, שבגינן הורשע אף בעבירות מתחום דיני העונשין, והן לאור עברו הפלילי בעבירות דומות, בגינו אינו יכול להיחשב עוד אדם נורמטיבי.

על אסטרולוגיה, נומרולוגיה וחיזוי עתידות
ד"ר רמי שקלים
תחזיותיי על הצפוי לבנימין נתניהו עמדו במבחן האמת, לפחות עד עתה * העובדה שתרחיש טרם התקיים אינה מעלה ומורידה, ודומה הדבר לזרעים הנזרעים באדמה ומתפתחים שם בלי שיראו, עד לנביטה שאותה רואים יום אחד
לרשימה המלאה

עידן יוסף
המאמר על רמי שקלים לא יוסר מ-News1

רמי שקלים הורשע בהעלמת 3 מיליון שקל
עופר וולפסון
פתח עמותה שלדבריו נועדה לשיעורי תורה ולגמילות חסדים, אולם בפועל שימשה כר להעלמת הכנסות ולרמיית מס * שקלים הורשע בהשמטת הכנסות של כ-3 מיליון ש"ח ובניהול פנקסי חשבונות כוזבים
לרשימה המלאה

לגזר-דין שכזה לא יועיל אף לחש או קמיע. רמי שקלים, המציג עצמו מזה כשלושים שנה כמומחה בתורת הקבלה, נדון ל-5 שנות מאסר בפועל, ו-18 חודשים על-תנאי למשך 3 שנים. כמו-כן נגזר עליו קנס בסך 500,000 שקלים או 18 חודשי מאסר תמורתו.

שקלים, שמאמצע שנות ה-80', מציג את עצמו כמי שעוסק במתן ייעוץ בתחום הקבלה והנומרולוגיה, במתן ברכות, במכירת קמעות ומזוזות, במתן הרצאות ובמכירת ספרים שכתב. הורשע, לפני כשלושה חודשים, בהשמטת הכנסות, מעיסוקו זה בשנים 2001-1995, בסכום כולל (קרן) של 2.24 מיליון שקלים. כבר בשנת 1991, הורשע שקלים, בהעלמת הכנסות בשנים 1989-1986, מאותו עיסוק, בסכום כולל של 196,812 שקלים. הוא נדון אז, בין היתר, ל-5 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות.

בגזר הדין שניתן בבית משפט השלום ברחובות, התייחס השופט ירון לוי לנוכלות בה פעל שקלים במהלך השנים:

  • "הנאשם ניצל את פרסומו כמומחה בתורת הקבלה, ובין היתר, את השתתפותו בתוכניות רדיו וטלוויזיה, תוך הצגת עצמו כרב - למרות שמעולם לא הוסמך לרבנות - ושימוש בתואר ד"ר - למרות שהאוניברסיטה בחו"ל, שבה קיבל את התואר דוקטור, אינה מוכרת, אף לדבריו, על-ידי המועצה להשכלה גבוהה - ומזרם הפונים אליו דרש תשלום עבור הייעוץ שנתן והנפיק קבלות, לפיהן, כביכול, אין המדובר בתשלום עבור השירות אלא בתרומה שניתנה לעמותה, באופן שכביכול הוא אינו חייב בתשלום מס, והפונים זכאים, כביכול, להכרה בתרומה כהוצאה.


שקלים ביקש ממספר אנשים תמימים, שנתנו בו אמון, להצטרף כחברים ל"עמותת שערי רחמים לישראל", כדי ליצור מצג כוזב בפני רשויות המס, לפיו ההכנסות מהעסק הן תרומה לעמותה, לצורך קידום מטרותיה, בעוד שבפועל ההכנסות שהועלמו שימשו אותו לצרכיו האישיים. ובלשון השופט:

  • "בניגוד למצג הכוזב שיצר הנאשם בפני רשויות המס, לפיו העמותה מתנהלת כביכול כדין, על-ידי חבריה, שכביכול מילאו תפקידים שונים בעמותה, איש מחברי העמותה, מלבד הנאשם, לא נשא בתפקיד כלשהו בעמותה; לא ביצע בה פעילות כלשהי; לא חתם על מסמך כלשהו של העמותה (מלבד מסמך הנחזה להיות מסמך הצטרפות לעמותה); לא אישר לנאשם, או לאחר, לחתום בשמו על מסמכי העמותה; לא היה מודע על פעילויות העמותה ובמיוחד על הכנסותיה, והנאשם שלט לבדו בכל ענייני העמותה. על יסוד האמור, נקבע כי העמותה הייתה 'עמותת קש', ששימשה מסגרת ריקה מתוכן, לצורך העלמת הכנסותיו האישיות של הנאשם".


בין היתר הורשע בזיוף פרוטוקולים וחתימות והגיש את המסמכים והדוחות המזויפים לרשויות המס ולרשם העמותות.

לאחר שהחלה חקירת מס הכנסה בעניינו, פתח, בשנת 2000 חשבון בנק נוסף, עליו לא דיווח לרשויות או ליועץ המס שלו, בכוונה להתחמק מתשלום מס. לצורך העלמת החשבון הסמוי, והכספים שהופקדו בו, מעיני רשויות המס, הצהיר בכזב, כי ל"עמותה" קיים חשבון בנק אחד בלבד.

רק בחשבון הסמוי הפקיד במשך שלוש שנים, שיקים בסכום כולל של 1.13 מיליון שקלים. להגנתו טען שפעל כדין, ולכל הכנסה הוציא קבלה כנדרש, אך במהלך חיפוש שנערך בביתו, נמצאו 35 פנקסי קבלות של העמותה (שבכל אחד מהם 50 קבלות, דהיינו כ-1,700 קבלות) לשנת 2000, בסכום כולל של 967,935 שקלים.
גם לאחר שנחשפו מעשיו, לא בחל בדרך ההונאה והמרמה, שאימץ לעצמו. ובלשון השופט לוי:

  • "בקור רוח, מתוך תכנון מלא ומתוך מטרה 'לצמצם' היקף חטאיו שנחשפו, וליצור רושם לפיו, כביכול, דווח כדין על הכנסותיו לשנת 2000, בסך כמיליון ש"ח, שהועלמו מהדוח המקורי לשנת 2000, הוסיף הנאשם, למספרי ההשוואה, בדוח שנת 2001, את סכום הקבלות שהועלם. על-מנת להימנע ממצב שבו מספרי ההשוואה לשנת 2000, יראו רווח גדול, השלים הנאשם את מצג השווא השקרי והוסיף לצד ההוצאות, 'תרומות' כביכול, בסכום דומה (973,809 ש"ח), שלא נמצאה אינדיקציה ראייתית כלשהי לקיומן במציאות".


מחמת הספק, ובהסכמת התביעה, זוכה רמי שקלים מהעבירה של השמטת הכנסה לפי סעיף 220(1) לפקודה, ביחס לשנת 2001.

בית המשפט מצא לנכון שלא לדון את שקלים לקולא, מתשע סיבות:

  • הימשכות העבירות על פני תקופה ארוכה, בדפוס פעולה שיטתי המאמץ דרך חיים עבריינית תוך גילוי תעוזה בהפעלת דרכי תחבולה ומרמה ובהגדלת החלק היחסי של ההכנסות המועלמות, מתוך כלל הכנסותיו. העבירות לא הופסקו כתוצאה מחרטה אלא כתוצאה מחקירה.

  • התחכום במעשי המרמה והתחבולה בו נקט.

  • חומרת העבירות - 39 במספר שעונשן המירבי המצטבר עומד על 138 שנות מאסר.

  • גובה סכומי ההעלמה - עומד נומינלית על סך 2,244,783.69 שקלים, ולפי חישובי התביעה ערכו עומד כיום (קרן + ריבית) על סך כ-4.2 מיליון שקלים (נטו!).

  • עבר פלילי עשיר בעבירות דומות - במשך כ-8 שנים, מתוך 14 שנות עיסוק בתחום, העלים הכנסות.

  • הרשעתו אף בעבירות לפי חוק העונשין - אין מדובר בתיק רגיל משום שהורשע אף בעבירות חמורות של זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

  • אי הסרת המחדלים - למרות חלוף הזמן, שקלים אפילו לא החל בהסרת המחדלים, שהגיעו לסכום של כ-4.2 מיליון שקלים, למרות היותו איש אמיד. אף לא החל בתשלום בסך 6.8 מיליון ש"ח, שהטיל עליו בית המשפט המחוזי בירושלים ב-30 ביוני 2009, במסגרת ההליך האזרחי, שהתנהל בינו לבין רשויות המס [ב-3.2.10 דחה בית המשפט העליון את בקשת רמי שקלים לעיכוב ביצוע מלוא הסכום שנפסק, בין היתר, בשל כך שלאחר מתן פסק הדין, החל "להבריח נכסים" (ע"א 8082/09)]. "יש באי הסרת המחדלים, כדי ללמד על היעדר חרטה כנה של הנאשם, כמו גם אי הטבת הנזק.

  • המניע העיקרי לעבירות: בצע כסף - העבירות לא נעשו בשל מצוקה כלכלית ("הנאשם היה אדם בעל שם, אליו פנו אנשים רבים לצורך קבלת ייעוץ וברכה, ותאוות הבצע שלו, שאך הלכה וגברה משך השנים, עמדה ביסוד העלמת הכנסות הנאשם, משך שנים רבות").

  • אופן ניהול ההליך - בחר לנהל את הליך ההוכחות שלאחריו נקבע כי אכן עבר את העבירות המיוחסות לו.

בסיכום דבריו כתב השופט ירון לוי: "ליבי עם משפחת הנאשם. הנאשם רומם את שמו ואת שם משפחתו באמצעות תרומות לנזקקים, שלא מן הנמנע להניח שבוצעו בחסות העלמות המס החמורות שביצע. במצב דברים זה, כואבת יותר הנפילה, מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, הן מההיבט הכלכלי והן מההיבט החברתי. אך, אף בעניין זה, אין לנאשם, כנאשמים אחרים, אלא להלין על עצמו".

את התביעה ייצג עו"ד יורם הירשברג, ואת הסניגוריה עו"ד תמיר קלדרון.
גזר-דין: פ2778/05 מדינת ישראל נ' רחמים שקלים
בימ"ש רחובות: 5 שנות מאסר וקנס של חצי מליון ש"ח נגזרו על רחמים שקלים בגין עבירות מס, זיוף ורישום כוזב

תאריך:  17/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גזר הדין: 5 שנות מאסר לקבליסט רמי שקלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע .ב
18/02/10 00:07
2
דן-----
18/02/10 01:01
3
למען ההגינות
18/02/10 10:07
4
רמיה
18/02/10 10:26
5
ציפי דריפי
18/02/10 21:36
 
יפית
22/02/10 09:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הוותיקן הודיע כי יעלה לאינטרנט 8,000 מסמכים גנוזים מימי השואה במטרה לשכך את המחלוקת סביב הקדשתו של פיוס, שספג ביקורת על שתיקתו בשואה. כך דיווחה (יום ג', 16.2.10) סוכנות הידיעות AP. ביטאון הוותיקן הודיע על החלטתו והסביר כי הדבר "ישרת את האמת ההיסטורית". אולם, באף אחד מ-8,000 המסמכים אין התייחסות ישירה לפיוס עצמו.
17/02/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
גומא אגייאר שוחרר היום מבית החולים תל השומר. הוחלט לשחררו בעקבות שיפור ניכר שחל לאחרונה במצבו הרפואי.
17/02/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממצאים עגומים בנושא מצבים כרוניים, ביניהם הפרעות לימוד והפרעות התנהגות אצל ילדים. מחקר שהתפרסם אתמול (יום ג', 16.2.10) מצביע על עלייה חדה במצבים כרוניים שכיחים אצל ילדים בארבע קטגוריות: אסטמה, השמנת יתר, הפרעות לימוד והפרעות התנהגותיות, ובעיות פיזיות אחרות.
17/02/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
משרד החוץ הבריטי זימן (יום ד', 17.2.10) את שגריר ישראל בבריטניה לשיחת בירור בעניין פרשת הדרכונים באבו דאבי. למרות שירושלים לא הודתה בדבר, הנימוק הרשמי לפגישה שאמורה להתקיים מחר בבוקר הוא הפגיעה באזרחי בריטניה בעלי אזרחות בריטית המתגוררים בישראל מן הפרשה. גם השגריר האירי זומן לשיחה. ממשלת אירלנד פתחה אף היא בחקירה סביב השימוש בדרכונים אירים מזוייפים. שרה חוץ האירי מייקל מרטין אמר בהצהרה כי נעשה שימוש במספרי דרכון אמיתיים, אולם אלה לא תואמים את זהות אלה שהשתמשו בדרכונים.
17/02/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
בכירי חברות הביטוח יצאו שלשום (יום ב', 15.2.10) בהתקפה חזיתית על שני "חוזרי התביעות" שהוציא המפקח הקודם על הביטוח, ידין ענתבי. הם הודיעו כי יבקשו להיפגש עם המפקח החדש, עודד שריג, כדי לשכנעו שיבטל חלק מהדרישות.
17/02/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il