|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

D&B מדרג וקובע: טבע - הגדולה ביותר; <br>ענף האלקטרוניקה הצבאי נהנה מגידול <br>

כלכלנים: שנת 2003 יהיה מפנה חיובי במשק; יצרנית התרופות 'טבע' עדיין תופסת את המקום הראשון בדירוג; מאז ארועי ה-11 בספטמבר נהנה ענף האלקטרוניקה הצבאית מביקושים גוברים למוצריו
28/04/2003  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: רנית נחום-הלוי  |  
 שמות קשורים
  דן אנד ברדסטריט

חברת המידע העסקי 'דן אנד ברדסטריט' ישראל מציגה את דירוגיה לשנת 2003 במסגרת שנתון דנס 100. על-פי ממצאי החברה, טבע היא החברה בעלת העוצמה הגדולה ביותר במשק הישראלי. כן נמצא, כי החברות מענף האלקטרוניקה הצבאית, נהנות מביקושים גדולים מאז אירועי ה-11 בספטמבר.

עיקרי הממצאים

- 5 הראשונות בדירוג "מדד העוצמה": טבע, בנק הפועלים, בנק לאומי, כימיקלים לישראל וצ'ק פוינט;

- 3 נציגות לענף הכימיה בעשיריה המובילה את דירוג "מדד העוצמה": טבע, כימיקלים לישראל ומכתשים-אגן;

- הבנקים וחברות הביטוח רשמו את העליות החדות ביותר בדירוג "מדד העוצמה";

- שווי השוק של 100 החברות המובילות במדד העוצמה נשחק בכ-40% ביחס לשנה קודמת. מאידך, רשמו השנה 100 החברות הגדולות רווח נקי מצרפי חיובי (אם כי קטן) ביחס להפסד מצרפי בשנה קודמת;

- המכירות המצרפיות של 150 חברות התעשיה הגדולות עלו ב-2002 ב-3.5% ל-39.8 מיליארד דולר, למרות ירידה של 3% בתוצר לנפש וירידה של 2.5% בתוצר התעשייתי במשק;

- 5 החברות התעשייתיות הגדולות ביותר: חברת החשמל, טבע, בז"ן, תעשיה אוירית וכימיקלים לישראל;

- המכירות הגדולות ביותר בחו"ל: טבע, כימיקלים לישראל, תעשיה אווירית, אלקו החזקות, אינטל, היצואן הגדול ביותר- תע"א;

- החברה התעשייתית עם הגידול החד ביותר במכירות בשנת 2002: חברת דור כימיקלים (429%+).

- המכירות המצרפיות של 150 חברות המסחר והשירותים הגדולות ירדו ב-2002 ב-4.7% ל-30.2 מיליארד דולר;

- חמש חברות המסחר והשירותים הגדולות ביותר: בזק, אלון, צים, שופרסל, הריבוע הכחול;

- חברת המסחר והשירותים עם הגידול החד ביותר בהכנסות בשנת 2002: יס (106%+);

- 5 המעסיקים הגדולים ביותר בענפי התעשיה, המסחר והשירותים: קבוצת השמירה, התעשיה האווירית, חברת החשמל, בזק, דלתא גליל.

עוצמה וחוזר הפירמות הגדולות

הדירוגים, המתפרסמים זו השנה ה-23 ברציפות, משקפים את ההתפתחויות שעבר המשק הישראלי ומלמדים על עוצמתן וחוזקן העסקי והפיננסי של הפירמות הגדולות בישראל.

דירוג Duns100 מורכב ממספר רב של דירוגים, באמצעותם מדרגת החברה את החברות וענפי המשק בישראל. שלושה דירוגים מרכזיים, הינם לב ליבו של הפרויקט השנתי היוקרתי של דן אנד ברדסטריט.

- מדד העוצמה, שהוא המדד שפיתחה דן אנד ברדסטריט, ומהדירוג המתבצע על פיו מתקבלת רשימת 100 החברות "החזקות" ביותר במשק הישראלי;
- דירוג 150 החברות התעשייתיות הגדולות בישראל (על פי מחזור מכירות);
- דירוג 150 חברות המסחר והשירותים הגדולות בישראל (כנ"ל).

הערכות החברה על השנה הצפויה לעומת 2002

מנכ"ל D&B ישראל, ראובן קובנט אומר, כי למרות המצב במשק, החברות הגדולות הוכיחו יכולת הסתגלות לתנאים החדשים ואף הצליחו להרחיב את פעילותן. "150 החברות התעשייתיות הגדולות הציגו עליה של 3.5% בהכנסותיהן, לעומת ירידה של 2.5% בתוצר התעשייתי במשק".

"כשאנו באים לסכם את שנת 2002, שהיתה שנה קשה מאד עבור המשק הישראלי, אנו רואים את יתרונן של החברות הגדולות והוותיקות במשק בא לידי ביטוי", אמר קובנט וציין עוד, כי למרות שבחודשים הראשונים של שנת 2003 ניתן לראות סימנים להמשך תהליך ההיחלשות של המשק הישראלי, יש גם מספר נקודות אור שעשויות להביא את המפנה לאחר שנתיים וחצי של מיתון קשה.

שנת 2002 - מהגרועות שידע המשק הישראלי

כלכלנים נוטים לייחס את שנת 2002, כאחת השנים הגרועות ביותר שידע המשק הישראלי. לעניין זה משייכים הכלכלנים את המשבר הקשה בענפי הטכנולוגיה, המיתון בכלכלה העולמית העדר מדיניות כלכלית ברורה והחששות בסוף השנה טרם המלחמה בעירק. מעבר לכל זה, התאפיינה שנת 2002 באי ודאות אדירה, שהשתקפה באובדן יציבות המחירים במשק ובשינויים תנודתיים בשער החליפין של השקל מול המטבעות המרכזיים ובריבית בנק ישראל.

בתחילת שנת 2003 נמשכו סימני ההאטה במשק. עם זאת, בחודש מרס הסתמן מפנה חיובי חשוב בציפיות המשקיעים. הבורסה בתל-אביב רשמה עליות שערים, התשואות של איגרות החוב השקליות הארוכות ("שחר") נרגעו וירדו, השקל התחזק מול המטבעות השונים ומחירו מול הדולר ירד מאד. גם ההכנסות במיסים בחודש מרס נעו בכיוון החיובי אחרי שחיקה תלולה שלהן בחודשים ינואר ופברואר.

מדד העצמה של החברה

"מדד העוצמה" של דן אנד ברדסטריט (מדד שפותח בחברת המידע העסקי הגדולה בעולם, ושבאמצעותו מדרגת החברה במסגרת דנס 100 את 100 החברות "החזקות" ביותר במשק הישראלי). המדד מביא בחשבון 4 פרמטרים פיננסיים:

- שווי שוק החברה (במידה ומניותיה נסחרות בבורסה כלשהי);
- מחזור מכירות או הכנסות שנתי;
- רווח נקי שנתי;
- הון עצמי (נכון לסוף שנת המדידה);

שקלול ארבעת הפרמטרים (או של 3 האחרונים במידה והחברה היא פרטית ולא נסחרת בבורסה) מעניק לכל חברה את מדד העוצמה שלה, על-פיו היא מדורגת.

שילוב ארבעת הפרמטרים מביא בחשבון את גודלן של החברות השונות, את יכולתן לייצר רווחיות ואת איתנותן הפיננסית המשתקפת בהונן העצמי ואת הערך אותו מעניק השוק לחברות. חשוב לציין, חברה שאין לגביה לפחות 3 מ-4 הפרמטרים האמורים לא יכולה להשתתף במדד העוצמה, אלא תשתלב רק בדירוגים האחרים.

בתקופת אי יציבות ואי ודאות, כמו זו שבה אנו מצויים, החברות הקטנות והבינוניות הן הראשונות שנפגעות ומאבדות מכוחן ומיציבותן, ואילו היתרון לגודל בא לידי ביטוי ביתר שאת. פערי העוצמה בין החברות ה"חזקות" לבין שאר החברות בתקופות האטה ומיתון - הם גדולים מתמיד והם בעלי משמעות רבה יותר.

חברת 'טבע' - בפיסגה;
זינוק מרשים לכימיקלים לישראל

יצרנית התרופות 'טבע' עדיין תופסת את המקום הראשון בדירוג הודות לצמיחה מרשימה שהציגה בכל הפרמטרים (טבע נחשבת כיום לחברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר). עד לפני שנתיים היה בנק הפועלים הגוף שהוביל את דירוג העוצמה של דן אנד דסטריט.

ענף הכימיה, אליו משתייכת טבע, הוא ללא ספק הענף הבולט ביותר לחיוב בדירוג העוצמה של שנת 2003. מעבר לטבע, נכנסו שתי נציגות של הענף אל העשיריה הראשונה: כימיקלים לישראל (שביצעה זינוק מרשים מהמקום ה-20 אל המקום ה-4) ומכתשים-אגן (טיפסה מהמקום ה-12 למקום ה-7).

מגמה זו משקפת את המגמה החיובית באופן יחסי שנרשמה בענף הכימיה לעומת ענפי תעשיה אחרים. בעוד שענף האלקטרוניקה, למשל, רשם ירידה של כ-19% ביצוא, הרי שהיצוא של כימיקלים ותרופות נהנה מעליה נאה (יצוא ענף הכימיה עלה ב-4.2% ואילו יצוא ענף התרופות לבדו נסק ב-2002 בשיעור חד של 37%).

ענפי הטכנולוגיה, שסובלים ממשבר חריף זו השנה השלישית ברציפות, איבדו שתי נציגות בעשיריה הראשונה - אמדוקס, שירדה מהמקום ה-4 למקום ה-14, וקומברס, שבלטה עם ירידה מהמקום ה-5 בדירוג העוצמה אל המקום ה-26.

עם זאת, הצליחה הנציגה המובילה של הענף, חברת התוכנה צ'ק פוינט, להתקדם בתוך העשיריה הראשונה (מהמקום ה-7 ל-5) על אף שגם היא חוותה ירידה בהיקף מכירותיה. גם חברת התוכנה מרקורי ביצעה כיברת דרך נאה ונכנסה אל העשיריה הראשונה, בזכות קפיצה מהמקום ה-16 אל המקום ה-9 בדירוג העוצמה.

ענף האלקטרוניקה הצבאית

מאז ארועי ה-11 בספטמבר, נהנה ענף האלקטרוניקה הצבאית מביקושים גוברים למוצריו, וגם היצוא הישראלי של הענף גדל בצורה משמעותית. הדבר משתקף במדד העוצמה עם כניסתה של חברת אלביט מערכות אל העשיריה הפותחת (מקום 8, לעומת המקום ה-13 אשתקד).

ענף התקשורת (תשתיות וטלפוניה) מיוצג בעשיריה הפותחת על-ידי נציגה אחת. אם בדירוג של 2002 היתה זו חברת בזק, הרי שבשנת 2003 החליפה אותה חברת הסלולר סלקום (מקום 6). בזק עצמה ירדה מהמקום ה-6 אשתקד על למקום ה-18 השנה.

חברות הביטוח והבנקים

גם בין הנציגות של ענף הביטוח, שנחשב כמעט למקביל בעוצמתו לענף הבנקאות, הסתמנה השנה רוטציה. חברת מגדל, שתפסה את המקום ה-9 אשתקד, ירדה אל המקום ה-12 השנה, ואילו מתחרתה, כלל החזקות ביטוח, נכנסה אל המקום ה-10 אחרי שבדירוג של השנה שעברה הסתפקה במקום אחד נמוך יותר (11).

עם זאת, שני הבנקים הגדולים, הפועלים (מקום 2) ולאומי (מקום 3), שומרים גם הם על מקומם למרות השנה הקשה שחווה ענף הבנקאות ב-2002. החשיבות של יתרון הגודל ועוצמת גופים בעלי הון עצמי חשובים כאן. כך, חוזקו היחסי של ענף הבנקאות הביאה לכניסתו של גורם נוסף מהענף אל צמרת הדירוג - בנק המזרחי שטיפס מהמקום ה-14 אל המקום ה-11.

קבוצת הביטוח הראל קפצה מהמקום ה-23 אשתקד אל המקום ה-15; הפניקס זינקה מהמקום ה-39 ל-19; בנק טפחות טיפס מהמקום ה-30 ל-28; בנק לאומי למשכנתאות עלה מהמקום ה-50 ל-47; בנק מרכנתיל התקדם מהמקום ה-78 ל-59; דיסקונט למשכנתאות עלה מהמקום ה-98 ל-80; חברת הביטוח איילון העפילה מהמקום ה-95 ל-79 בדירוג.

מאידך, המעבר של הבנק הבינלאומי להפסד בשנת 2002 הביאה לירידתו בדירוג מהמקום ה-17 למקום ה-41, כשגם חברת האם שלו, פיבי, ירדה מהמקום ה-32 ל-61.

לסיכום - מדד העצמה

התרחבות נציגותו של ענף הכימיה בדירוג היא תופעה מעניינת שמעידה על החוזק היחסי של הענף לעומת הענפים היצרניים האחרים במשק.

תופעה נוספת שניתן להצביע עליה, היא העדר נציגותם של הקונצרנים הגדולים בעשיריה הפותחת, בעיקר בגלל חשיפתם גם לענפים שסבלו קשות מההאטה והמיתון (בולטים בעיקר הקונצרנים אי.די.בי וכור עם חשיפתם הגבוהה לענף התקשורת).

חברת האחזקות הבולטת ביותר בדירוג היא אפריקה ישראל , שקפצה ב-7 שלבים השנה, מהמקום ה-29 למקום ה-22. אי.די.בי פיתוח התמקמה במקום ה-20, נסיגה של מקום אחד לעומת הדירוג אשתקד.

גם החברות המשתייכות לענף השיווק הקמעונאי איבדו גובה בדירוג הנוכחי. רשתות השיווק הגדולות, למשל, ירדו מהצמרת לתחתית השליש העליון של הדירוג (שופרסל יצאה מהעשיריה המובילה וירדה מהמקום ה-10 אל המקום ה-33, ואילו הריבוע הכחול נסוגה מהמקום ה-15 אל המקום ה-34).

סה"כ נשחק שווי השוק של 100 החברות המובילות במדד העוצמה בכ 40% ועמד על 47 מיליארד דולר. מחזור ההכנסות המצרפי ירד בכ- 14% וההון העצמי נישחק בכ-8%. מאידך, הרווח המצרפי של 100 החברות הגדולות היה חיובי - תופעה מעודדת לעומת הפסד מצרפי בשנה קודמת.

סקטור התעשיה

מדי שנה מדרגת דן אנד ברדסטריט ישראל במסגרת דנס 100 את 150 חברות התעשיה הגדולות ביותר בישראל על-פי מחזור המכירות השנתי שלהן. הדירוג מתבצע על-פי הדוחות הכספיים המגיעים מידי החברות או על-פי הערכת כלכלני דן אנד ברדסטריט במידה ולא נמסר נתון.

סקטור התעשיה הוא מהנפגעים העיקריים של המיתון במשק הישראלי. התוצר התעשייתי (המהווה כרבע מהתוצר העסקי של המשק) ירד בשנת 2002 בשיעור של 2.5%, אחרי ירידה חדה יותר של 5.4% בשנת 2001. היצוא התעשייתי נסוג בשנה החולפת ב-4.5%, וזאת למרות הפיחות החד שנרשם בחודשים הראשונים של שנת 2002, ושהיה אמור לשפר את מצבם של היצואנים.

הענף שנפגע יותר מהאחרים, ושגרר את כל סקטור התעשיה כלפי מטה, הוא ענף האלקטרוניקה. היצוא של הענף צנח בשנת 2002 ב-19.2% והתוצר שלו נסוג ב-11%. מעניין לציין, שהענף האלקטרוניקה הישראלי ספג מכה כואבת יותר מזו שספג הענף בעולם כולו, וזאת ניתן לראות על-ידי ירידת חלקה של ישראל ביצוא לארה"ב ולאירופה.

הדבר נובע, בעיקר, מרצונם של לקוחות פוטנציאליים של החברות הישראליות להקטין את תלותם בישראל בגלל החרפת המצב הביטחוני במדינה, אי היציבות הכלכלית שליוותה את שנת 2002, והחששות במעורבותה במלחמה עם עירק.

בתוך כך, ארבע מיצרניות ציוד התקשורת החשובות במשק (קומברס, אי.סי.איי, גילת וטלרד), שהיוו בעבר קרוב לשליש מיצוא ענף האלקטרוניקה כולו, ייצאו בשנת 2002 ב-43% פחות מהיצוא שלהן בשנת 2001.

חברת החשמל וטבע טיפסו אל המקומות הראשונים

חמש החברות המובילות בדירוג 150 חברות התעשיה הגדולות במסגרת דנס 100 של דן אנד ברדסטריט לשנת 2003 הן אותן חמש חברות שהתברגו אל החמישיה הפותחת בשנת 2002. אלא, שבתוך החמישיה עצמה נרשמו שינויים מעניינים:

- חברת בז"ן (בתי הזיקוק לנפט), אחרי שתפסה את המקום הראשון ב-3 השנים האחרון, פינתה אותו לטובת חברת החשמל. האחרונה, למרות שהציגה ב-2002 הפסדים, הצליחה להגדיל את הכנסותיה בשיעור של 9.2% לרמה של 2.57 מיליארד דולר (החברה בעלת מחזור ההכנסות הגבוה ביותר מבין החברות המדורגות על-ידי דן אנד ברדסטריט).

- את המקום השני תופסת חברת טבע, שטיפסה מהמקום ה-4 הודות לגידול מרשים בהכנסות שנבע מהגדלת הפעילות בשווקים בארה"ב ובאירופה.

- במקום ה-5 נותרה כימיקלים לישראל, מקבוצת החברה לישראל, שממשיכה להנות מפריחתו של ענף הכימיה.

מעניין, כי 3 מבין 4 הראשונות בדירוג דן אנד ברדסטריט הן חברות שבשליטת מדינת ישראל (חברת החשמל, בז"ן ותעשיה אווירית). הדבר מעיד, כי למרות האצת ההפרטה בעשור האחרון והקטנת המעורבות הממשלתית בסקטור העסקי, עדיין יש לממשלה אחיזה נרחבת ובעלת השפעה בחברות הגדולות במשק.

- בתוך העשיריה בולטת לטובה גם חברת אלקו החזקות, שקפצה מהמקום ה-9 למקום ה-6 בזכות רכישת ענק שביצעה בצרפת, ושהגדילה את הכנסותיה ב-98%.

- גם יצרנית המזון תנובה בלטה השנה עם עליה אל העשיריה הפותחת, אל המקום ה-7, אליו הגיעה מהמקום ה-16 אשתקד.

העולות הבולטות: דור כימיקלים, אורדן תעשיות

לצד ענף הטכנולוגיה, שבלט לשלילה, בלטו מספר חברות מהתעשיות המסורתיות השונות שהצליחו לבצע כיברת דרך נאה בשנת 2002 ולטפס כתוצאה מכך במעלה דירוג דן אנד ברדסטריט לשנת 2003.

חברת דור כימיקלים, שביצעה מסע רכישות אגרסיבי באירופה נסקה מהמקום ה-157 בדירוג אל המקום ה-33. חברת אורדן תעשיות, בזכות רכישת השליטה ביצרנית מוצרי הבניה איטונג, עלתה מהמקום ה-111 למקום ה-43.

חברות נוספות שעלייתן בדירוג ראויה לציון: שמן תעשיות (מ-92 ל-74), יצרנית המשקאות גן שמואל (מ-106 ל-76), יצרנית המגבונים על-בד (מ-140 ל-88) ותמה תעשיות פלסטיק (מ-178 ל-85).

חברת D&B

חברת דן אנד ברדסטריט ישראל הנה החברה הוותיקה והגדולה בישראל למידע עסקי ושיווקי. החברה היא בבעלות D&B CORPORATION, חברת המידע העסקי הגדולה בעולם מזה 160 שנה ובעלת מוניטין בינלאומי המיוצגת ב-234 מדינות.

חברת D&B ישראל מתמחה בניהול מידע עסקי, שיווקי והוצאות לאור של מדריכים עסקיים. החברה מלקטת מידע עסקי ומעבדת אותו למגוון רחב של מוצרים כגון: דוחות מידע עסקי, מעקב התרעות על שינוי במצבם של עסקים, עץ בעלויות, מערכת לניהול סיכוני אשראי, דוחות מדינה, סקירת סיכונים ותשלומים בינלאומיים.

באמצעות כלים אלו, מספקת D&B בסיסי נתונים למנהלי שיווק ומכירות, מנהלי כספים ומקבלי החלטות אשר משמשים לניתוח מידע, פילוח קהלים ממוקדים לשיווק, ניהול סיכוני אשראי ופרסום. לברה מאגר של 85 מיליון חברות ועסקים ברחבי העולם ו-300,000 בישראל.

תאריך:  28/04/2003   |   עודכן:  28/04/2003
רנית נחום-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת סלקום הודיעה (יום ב', 28.4.03) על השקת מכשיר קצה אחד - 1010 Qtek, שמשלב את התכונות של טלפון סלולרי מתקדם עם תכונות של מחשב אישי משוכלל. המכשיר, המבוסס על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ומצוייד בתוכנות המוכרות מ-Office של מיקרוסופט.
28/04/2003  |  גלית יצחק  |   חדשות
הזמר שמוליק קראוס יאושפז במחלקה הסגורה בבית החולים לחולי נפש "אברבנל". כך קבע שופט בית המשפט לתעבורה בתל-אביב, מאיר דרורי, עד למועד הדיון בעניינו.
28/04/2003  |  ענבל אביב  |   חדשות
בנק טפחות, הבנק למשכנתאות, וחברות הבניה הבונות בערים עכו, נהריה והסביבה, יצאו (יום ב', 28.4.03) במיזם שיווקי גדול, אשר נועד לעודד מגורים בערים הללו וניצל את הימים האחרונים ליהנות מהמענקים.
28/04/2003  |  הדר פרבר  |   חדשות
התערוכה "זכות הצעקה", כרזות (מחאת) ה-1 במאי לאורך המאה העשרים, תפתח ביום חמישי הקרוב (1.5.03) בשעה 20:00, בגלריית פרקש ביפו.
28/04/2003  |  גלית יצחק  |   חדשות

28/04/2003  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il