|
בחירות תלויות במצב הרוח [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אם אתם מרגישים עצובים, סביר להניח שתבחרו במאכל אהוב להתנחם בו ולא תצאו לבלות במסעדה שמעולם לא אכלתם בה קודם, מפני שמצב רוח שלילי גורם למה שמוכר לנו להיות גם מפתה יותר. כך קובע מחקר פסיכולוגי חדש.
וההפך, כפי הנראה, גם הוא נכון, גילו עורכי המחקר: כשאתם שמחים, הסבירות שתבחרו משהו חדשני גבוהה יותר.
למסקנה זו הגיעו החוקרים בעקבות מחקר שערכו, בו מתנדבים הוכנסו למצבים אקראיים מסוימים וניתן להם זמן בו יוכלו להסתגל למצבים אלו. לאחר מכן, נאמר למשתתפים לחשוב על תקופות שמחות או עצובות בחייהם, ומוזיקה מתאימה הושמעה ברקע כדי לשמר את מצב הרוח. בשלב זה, החוקרים בדקו כיצד משתתפי המחקר הגיבו, הן פיסית והן רגשית.
המשתתפים שהיו במצב רוח עצוב העדיפו דפוסים מוכרים, בעוד שאלו שהרגישו שמחים יותר לא הראו העדפה מסוימת.
ממצאי המחקר פורסמו במהדורה המקוונת של העיתון "Psychological Science". החוקרים - מאוניברסיטת קליפורניה שבסן דיאגו.
המחקר הראה כי כשאנו שמחים, דברים מוכרים וידועים מאבדים את טעמם ואינם מושכים אותנו. דברים חדשים מצד שני, הופכים מושכים יותר.