חברת פרטנר תקשורת פרסמה (יום ד', 30.4.03) תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2003 (ינואר-מרס).
על-פי הנתונים, הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2003 עלה ל-34.8 מיליון שקלים (7.4 מיליון דולר), בהשוואה להפסד של 22.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
סך הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2003 עלו ל-1,031.3 מיליון שקלים (220.0 מיליון דולר), עליה של 11% לעומת 929.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
מספר הלקוחות הפעילים עלה ב-19% ועמד על 1,894,000 לקוחות, לעומת 1,596,000 לקוחות בסוף הרבעון המקביל אשתקד. כמו-כן עולה, כי מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ברבעון היה 267, ירידה של 6% לעומת 284 דקות שימוש חודשיות ברבעון המקביל אשתקד.
בהתייחסו לתוצאות הרבעון הראשון של שנת 2003, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "למרות הסביבה המאקרו-כלכלית אשר ממשיכה להיות מאתגרת, המשכנו לשפר את הביצועים התפעוליים והפיננסיים שלנו. כמו-כן המשכנו להוכיח את יכולתנו לשמור על בקרה הדוקה על עלויות ולהתאים את הפעילות העסקית שלנו, הן לתנאי השוק המשתנים, והן להשפעות הרגולטוריות. נקודות העוצמה שלנו בשיווק, בשירות לקוחות ובאסטרטגיות רשת, מאפשרות לנו לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו".
סקירה פיננסית
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2003 הסתכמו ב-1,031.3 מיליון שקלים (220.0 מיליון דולר), עליה של 11% בהשוואה ל-929.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, וירידה של 3% בהשוואה ל-1,062.1 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של שנת 2002.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2003 הושפעו באופן מהותי על-ידי הירידה בשיעור של 10% בתעריפי השיחות הנכנסות, אשר נקבעה על-ידי הרגולטור ונכנסה לתוקף ביום 1 ינואר 2003. כמו-כן באמצעות ירידה בהכנסות משירותי נדידה, בעיקר בשל המתיחות באזור שהשפיעה לרעה על נסיעות לישראל וממנה.
הכנסות שירותי נתונים ותוכן היוו 7% מההכנסות הכוללות של החברה ברבעון הראשון של שנת 2003, לעומת 5% ברבעון המקביל אשתקד, ו-6.4% ברבעון הרביעי של שנת 2002. הכנסות שירותי נתונים ותוכן היוו כ-8% מה-ARPU ברבעון הראשון של שנת 2003.
מנהל הכספים הראשי של החברה, אלן גלמן, אמר: "אנחנו מאד מרוצים מהתוצאות הכספיות שלנו ברבעון הראשון של שנת 2003. הצלחנו להגדיל את הרווח הנקי שלנו לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2002, על אף ההשפעה המהותית של הירידה בשיעור 10% בתעריפי שיחות נכנסות שנקבעה על-ידי הרגולטור ואשר נכנסה לתוקפה ביום 1 ינואר 2003.
"הצלחנו להביא לעליה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון הראשון אשתקד, ובכך הוכחנו את יכולתנו להמשיך להגדיל את ההכנסות בשיעור בריא בשוק עם רמת חדירה גבוהה ביותר. במבט קדימה, אנו מצפים לעליה בהכנסות ברבעון השני של שנת 2003 ולשיפור בשולי הרווח של החברה", הוא אמר.