שר האוצר סילבן שלום ושר התחבורה אפרים סנה החליטו היום (יום א', 5.8.01) להגדיל עוד השנה את היקף ההשקעות בתשתית התחבורתית בהיקף של עד 200 מיליון ש"ח, וכן להגדיל את התקציב הכולל לפרויקטים בתחום התחבורה ב-1.2 מיליארד ש"ח.
במסגרת הדיון שקיימו החליטו השרים לקדם פרויקטים בתחום התשתיות היבשתיות ולהקדים את ביצועם של מיזמים חדשים המיועדים לשנים 2002-2004, ולהתחיל בביצועם כבר בשנת התקציב הנוכחית.
בישיבה הוחלט לשים דגש על קידום מיזמים בתחום התחבורה הציבורית, מערכת הסעת המונים, כבישים ופרויקטים בתחום הרכבת.
בין הפרויקטים שהוחלט לזרזם השנה: קידום מחלפים באיילון דרום, וולפסון, יוספטל, משה דיין, כביש מס' 9 בירושלים, הרחבת הכביש מקרית מלאכי לצמות נחשון והרחבת כביש מס' 1 בקטעים שונים.
כמו כן יזורזו פרויקטים הנמצאים כיום בפיתוח, כגון: מחלפים אשדוד, מסובים וראש העין, כבישים בצפון (עמיעד, מחניים, עוקף צפת), וכבישים בדרום (עוקף באר שבע מזרח, כביש באר שבע-דימונה וכביש אשקלון קריית גת).
יחד עם זאת יקודמו פרויקטים בתחום הרכבת, בהם: שידרוג הקו מעכו למוצקין, הקמת קו רכבת מתל אביב לראשון לציון, הקו בין תל אביב לירושלים ושידרוג הקו לאשדוד עד תחנת הלום וכן הקמת קו רכבת בין כפר סבא לראש העין.
במהלך הישיבה הוחלט להגדיל את ההשקעות בתחום התחבורה בשנת 2002 בכ-1.2 מיליארד שקלים. הגדלת ההשקעות נעשית מעבר לתקציב של כ-3.8 מיליארד שקלים שכבר אושרו.
בין הפרויקטים המתוכננים לשנת 2002: הכפלת קו הרכבת כפר סבא-ראש העין-תל אביב, שידרוג והכפלה של קו הרכבת בין אשדוד לאשקלון, הקמת מסילה שלישית באיילון, קידום זמינות של של פרויקטים חדשים, ובהם: הרחבת כביש 85 מכרמיאל לצומת חנניה, כביש עוקף ערד, עביש 90 ממחניים לקריית שמונה, כביש 77 מצומת גולני לטבריה, שידרוג מחלף מורשה וכביש אשקלון קריית גת.
בשבוע הבא יסיירו שרי התחבורה במספר פרויקטים תחבורתיים במטרופולין תל אביב, על-מנת לעמוד אחר הגורמים המעכבים את קידומם של הפרויקטים.