|
מנכ"ל הוט, הרצל עוזר [צילום: אלי דסה]
|
|
|
|
|
הרווח הנקי של חברת הוט בשנת 2009 הסתכם בכ-92 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת הרווח המקביל בשנה שעברה. כך עולה (יום ד', 10.3.10) מדוחותיה הכספיים. הכנסות החברה הציגו צמיחה של כ-5%, המשקפת הכנסות של כ-3.1 מיליארד שקל.
ברבעון הרביעי לבדו רשמה החברה שיעור רווח של כ-41 מיליון שקל, כאשר ברבעון הקודם רשמה החברה הפסד של כ-19 מיליון שקל. הרווח השנתי של החברה כלל ביטול חד-פעמי של הפרשה לתביעות בסך 76 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של החברה ב-2009 רשם ירידה של כ-2% לכ-21% מההכנסות, הנובע בעיקר מעלייה בהוצאות הפחת ובהוצאות התפעול (בעיקר הוצאות התוכן). גם הרווח התפעולי רשם ירידה שנתית, והסתכם בכ-266 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-348 מיליון שקל בשנה המקבילה - ירידה הנובעת בעיקר מעלייה מגידול בהוצאות פחת והפחתות בסך 102 מיליון שקל.
השקעות החברה גדלו בשיעור של 14%, ויועדו בעיקר לשדרוג הרשת, לרכש ממירים מתקדמים (HD), ולפריסת רשת האינטרנט החדשה של החברה, ה-UFI.
בתחום שירותי הטלוויזיה, החברה מסכמת את השנה עם כ-908 אלף מנויים. בשנת 2009 החברה חתכה את קצב הנטישה ב-50%, ואלו הסתכמו באובדן של כ-10,000 מנויים נטו. במקביל גייסה החברה כ-30,000 לקוחות נטו לשירותים הדיגיטליים שלה, הרווחיים יותר עבורה. בתחום האינטרנט, לחברה כ-709 אלף מנויים, המהווים גידול של 6% בבסיס המנויים. ובתחום הטלפוניה, לחברה כ-562 אלף קווים, המהווים גידול של 20%.
הרצל עוזר, מנכ"ל הוט, המסכם שנת כהונה ראשונה בחברה, התייחס היום לתוצאות: "שנת 2009 הייתה מאתגרת במיוחד, הן על-רקע ההאטה הכלכלית, הן על-רקע התחרות העזה, ובעיקר על-רקע משבר השירות, אותו חוותה החברה במהלך 2008 ובתחילת 2009. במקביל לטיפול המעמיק בשיפור השירות, והוצאת החברה מהמצב המשברי, פעלה החברה לכניסה ממוקדת, מחושבת ומפתיעה לתחום האינטרנט האולטרה מהיר, עם השקת רשת ה-UFI, ומיצובה כשחקן המוביל בתחום בארץ. בשנת 2010 נשלים את פריסת רשת ה-UFI בכל הארץ, ונאיץ את גיוס הלקוחות בה. כמו-כן, נתחיל לספק שירותי ISP".