|
סוף סוף תחרות בעורף? טוויטר [צילום: AP]
|
|
|
|
|
לטוויטר יש יריב חדש ביפן: אתר מחקה הנקרא "אמבה נאו" (אמבה עכשיו) הגיע לכמיליון מבקרים בשלושת החודשים מאז השקתו. האתר עשה זאת באמצעות החתמתם של יותר מ-2,000 סלבריטאים יפנים כדי ש"יצייצו" בשירות שלו.
טוויטר נחשב לפופולרי ביפן, כשע"פ נתוני נילסן נטרייטינגס מבקרים בו כ-4.7 מיליון מבקרים בחודש. אמבה נאו מהווה את אחד הסימנים הראשונים במקום כלשהו בעולם בו נראית פתאום פגיעותו של טוויטר לתחרות.
חברות הזנק רבות מנסות ליצור אתרים מקומיים ברמה גבוהה ומהירה מספיק במדינות שונות, כדי למנוע חיקויים בשפות זרות. טוויטר השיקה שירות יפני ב-2008 אך אמבה נאו עדיין הצליחה לשנות את הרעיון ולהתאימו לטעם המקומי כשהושק בדצמבר.
"בטוויטר אתה צריך ששם המשתמש שלך יהיה באותיות לטיניות אבל באמבה אפשר להשתמש בכינוי באותיות יפניות", אמר אייקו נאגאמאיה, המפיק בן ה-24 של שירותי אמבה נאו.
ממש כמו טוויטר, גם אמבה נאו עדיין אינו יודע כיצד למנף את הצלחתו כדי לייצר כסף - על-אף שמודל פרסום כלשהו הוא האפשרות הסבירה ביותר שתופעל. "כרגע אנו מעוניינים להרחיב את מספר המשתמשים כמה שיותר ורק אז לחשוב כיצד עלינו להתקיים כעסק", הוסיף נאגאמאיה.