|
במקום הראשון. פייסבוק [צילום: AP]
|
|
|
|
|
כוכבת הרשתות החברתיות פייסבוק עקפה בשבוע שעבר את מנוע החיפוש גוגל והפכה לאתר הנצפה ביותר בארה"ב זו הפעם הראשונה מעולם. כך עולה (יום ד', 17.3.10) מנתוני חברת המחקר "היטוויז".
"אבן הדרך החשובה", כפי שכונתה על-ידי מנהל המחקר בהיטוויז, הגיעה בזכות עלייה של 185 אחוזים במספר הביקורים בשבוע הקובע, בהשוואה לאותו השבוע בשנת 2009.
לשם השוואה, מספר הביקורים לאתר הבית המרכזי של מנוע החיפוש גוגל, עלה רק בתשעה אחוזים באותו פרק זמן. עם זאת, יש לציין, כי הטכנולוגיה המשמשת למעקב אחר התעבורה, אינה מודדת אתרים נוספים בבעלות גוגל, כגון שירות הדואר ג'ימייל, יוטיוב וגוגל מפות.
בחשבון משותף, החלק של פייסבוק וגוגל מתוך סך הביקורים בכל האתרי האינטרנט בארה"ב, הגיע ל-14 אחוזים בשבוע שעבר.
גוגל מנסה בחודשים האחרונים להילחם בפופולריות הגואה של פייסבוק ושל אתר המיקרו-בלוגים טוויטר, על-ידי הוספה של שירות "באזז", לו מרכיבים מסוימים מעולם הרשתות החברתיות, אל תוך שירות ג'ימייל.
במה שעשוי לסמן קרב מחריף בין פייסבוק לגוגל, אתר הרשתות החברתיות המוביל חגג את יום הולדתו השישי בתחילת השנה, עם שינויים הכוללים מערכת דואר חדשה המזכירה את זו של ג'ימייל.
פייסבוק נהנתה מ-400 מיליון משתמשים במהלך חודש דצמבר, בעוד בג'ימייל השתמשו כ-176 מיליון באותה התקופה, על-פי נתוני קומסקור.