|
במה את נוהגת להשתמש? [צילום: AP]
|
|
|
|
|
89% מהנשים הישראליות מאמינות באופן חד-משמעי, שמוצרי טיפוח תוצרת כחול-לבן מתאימים וטובים יותר לעור הישראלי. 60% מתוכן חושבות, כי מוצרים ישראלים הרבה יותר מתאימים לצרכי העור הישראלי, לעומת תוצרת חוץ. בפועל, רק 18% מהנשאלות ישמרו לו אמונים. כך עולה מסקר שערך מותג הטיפוח סבוקלם בשיתוף סטודיו C.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של נשים בגילאי 45-20 ובחן את ההבדלים בין מוצר טיפוח ישראלי לבין מוצר הזהה לו בחו"ל.
מנתוני הסקר עולה, כי 21% מהישראליות ציינו כי הקוסמטיקה הישראלית בכלל, איכותית יותר מקוסמטיקה המיובאת מחו"ל, לעומת 37% שמצאו את הקוסמטיקה הטיפולית הישראלית איכותית יותר מתוצרת חוץ.
עוד נמצא, כי בתחום הקוסמטיקה הרגילה, 48% ציינו כי המוצרים בתחום זה מתוצרת הארץ זהה באיכותה לזו המיובאת מחו"ל, לעומת 55% מהנשאלות שציינו זאת בנישת הדמו קוסמטיקה. כמו-כן, נמצא כי היקף הנשים הרואות בקוסמטיקה תוצרת חוץ מוצר איכותי יותר מתוצרת כחול-לבן, עומד על 15% מהנשים בנוגע לקטגוריית הקוסמטיקה הטיפולית ו-23% ביחס לקוסמטיקה בכלל.
כמה קונות מוצרי טיפוח כחול-לבן?
על-פי הממצאים, 18% מהנשאלות השיבו כי הן קונות באופן קבוע קוסמטיקה תוצרת הארץ ואילו 44% השיבו כי הן רוכשות לעיתים קרובות קוסמטיקה תוצרת הארץ. 30% רוכשות לעיתים רחוקות קוסמטיקה תוצרת הארץ ו-8% קונות תמיד ייבוא מחו"ל.
מעדיפות איכות
המניע המשמעותי ביותר בקרב 47% מהישראליות ברכישת מוצר קוסמטי תוצרת הארץ הינו איכות המוצר, 35% ראו במידת התאמתו של המוצר לצורכי האקלים והעור הישראלי את השיקול המכריע, 12% העדיפו להתייחס לעלות המוצר ו-5% השיבו - גאווה לאומית.
הרמן וויס, רוקח ומנכ"ל משותף בסבוקלם, אמר כי התאמת תכשיר הטיפוח לצורכי האקלים, אם בארץ או בחו"ל, אינו מיתוס אלא צורך אמיתי. בתחום הטיפוח בכלל ובדרמו-קוסמטיקה בפרט, נדרשת התייחסות למספר פרמטרים בתהליכי המו"פ הנגזרים ישירות מתנאי המחיה והאקלים בארץ, בהם: לחות ושינויי מזג אוויר קיצוניים, בשילוב קרינה גבוהה, עלייה בהיקף הסובלים מרגישות בעור, התאמת תכשיר הטיפוח לצורכי עמידות האיפור, קיצור חיי המדף של המוצר, ועמידותו בשל תנאי האקלים ותנאי רישום מוצר הטיפוח בארץ.