היום (ד', 28.4.10) פרסם המשרד שימוע לחברות הסלולר, לחברות הטלפוניה הפנים-ארציות, לספקי גישה לתשתית אינטרנט (Isp), ולמפעילים בינלאומיים, על כוונתו להגביל את דמי היציאה אשר חברות אלה רשאיות לגבות מלקוח פרטי להתנתק מהחברה גם במהלך תקופת התחייבות.
לעיתים קרובות מדובר בתשלום גבוה אשר אופן חישובו אינו ברור. יתר על כן, לא קיימת אחידות בין החברות באשר לאופן חישוב דמי היציאה ולפיכך נפגמת השקיפות למנויים. דמי היציאה הגבוהים הופכים לחסם מעבר ממשי אשר אינו מאפשר למנוי לעבור ולקבל שירותים מחברה מתחרה. במצב הקיים כיום, לקוח המבקש לסיים התקשרותו עם החברה נדרש לשלם עבור מכשירו בפירעון מיידי סכום גבוה אשר מרתיע אותו ומונע ממנו לעזוב את החברה.
להערכת המשרד, קנס יציאה המהווה יותר מ-10% מהחשבון החודשי הממוצע ששילם המנוי לבעל הרישיון בתקופת ההתחייבות כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות, מהווה חסם יציאה.
הפתרון אותו מציע שר התקשורת
משה כחלון הוא החזר הטבה, קרי: לקבוע כי דמי היציאה לא יעלו על 10% מהחשבון החודשי הממוצע ששילם המנוי לבעל הרישיון בתקופת ההתחייבות כפול מספר החודשים שנותרו עד תום תקופת ההתחייבות.