רוב חברות הליסינג בישראל רשמו בשנת 2002 גידול בהיקף הנכסים שלהן. אלבר שמרה על מקומה בראש הדרוג עם היקף נכסים של 531.9 מיליון דולר, אשראי לציבור של 95.4 מיליון דולר והשקעות בכלי רכב של 306.4 מיליון דולר. כך עולה (יום ג', 13.5.03) מדרוג של דנס-100 2003 שערכה D&B דן אנד ברדסטריט ישראל.
הגידול הממוצע שרשמו 9 חברות הליסינג המובילות בישראל אשתקד היה 6.4%.
שלוש החברות המדורגות במקומות הראשונים הם: אלבר, ניו קופל ואמפא קפיטל, המחזיקות בנכסים שהיקפם יותר מ-100 מיליון דולר כל אחת. שאר המדורגות מחזיקות בנכסים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים. רק שתי חברות רשמו קיטון בהיקף הנכסים אשתקד.
אלבר - מובילה גם את שני הדירוגים המשניים האחרים - של ליסניג תפעולי וליסינג מימוני. במקום השני בדרוג הליסינג התפעולי נמצאת ניו קופל, כמו בדרוג הליסינג הכללי ואילו במקום השני בליסינג המימוני נמצאת פמה ליסינג, התופסת את המקום החמישי בדרוג הליסינג הכללי.
חברת טרפיק ליס מדורגת במקום ה-8 עם גידול של 144.5% בהיקף נכסיה.
יצוין, כי אלבר וניו קופל הן שתי החברות הבולטות בענף הליסינג התפעולי. לניו קופל צי של כ-20.5 אלף כלי רכב בליסינג תפעולי ולאלבר כ-46 אלף כלי רכב בתחום הליסינג המימוני, התפעולי וההשכרה. ביחד שולטות שתי החברות הללו בכ-50% מהענף.
הענף התאפיין בעבר בשעורי צמיחה גבוהים, בעיקר בשל צמיחת חברות ההיי-טק והתקשורת בארץ בין השנים 1999 ל-2000 (צי הרכב של ניו קופל צמח בשנים אלה ב-11.5 אלף מכוניות). שעורי הצמיחה הנמוכים יותר כיום מאלצים את החברות הקטנות להתמודד על חלקן בשוק.
מומחים מעריכים, כי לצד התחרות צפויה בשנתיים הקרובות עליית מחירים בשל פליטתם מהענף של החברות הקטנות. קצב החדירה והגידול של תחום הליסינג בישראל יהיה איטי בשנים הבאות בשל מצב המשק. מיתון מתמשך, ריבית גבוהה ומחירים דולריים של רכבים מאיטים את קצב הצמיחה לכ-3% עד 5% בלבד.