|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
[צילום: אמיל סלמן/ג´יני / פלאש 90]

אהרונוביץ': תוכנית אכיפה מוגברת נגד השתלטות בדואית

השר לביטחון הפנים חושף בפני הממשלה תוכנית שפרטיה חסויים שעניינה למנוע השתלטות ערבית ובעיקר בדואית על אדמות מדינה
02/05/2010  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מקדם תוכנית אכיפה מוגברת שתמנע מבדואים בנגב להשתלט על אדמות מדינה. מדובר בתוכנית ניסויית, שפרטיה חסויים בשלב זה. אהרונוביץ' סבור כי תופעת ההתלטות של ערבים בכלל ובדואים בפרט על קרקעות הפכה ל"מכת מדינה", ונובעת בין היתר מריבוי חוקים, סמכות ואחריות המבוזרים בין גורמים שונים. השר אהרונוביץ' מבקש לשים את הנושא כמרכז כובד בתחום פעילות משרדו.

את עיקרי תוכניתו הוא צפוי להציג הבוקר (יום א', 2.5.10) בישיבת הממשלה שורה של נושאים בתכנון לשנה הקרובה:

בית כלא פרטי

סיפוח בית הכלא הפרטי "אלה", שבג"צ אסר את הפעלתו בידי גורמים פרטיים, לידי שירות בתי הסוהר החל ב-11 במאי. כיום עומדים לרשות האסירים 800 מקומות כליאה, והמשרד לביטחון הפנים מתנגד לעמדת האוצר שמבקש להוסיף מיטה בכל תא. בסך-הכל מעוניין המשרד לבט"פ להרחיב את הכלא, שלא באמצעות ציפוף, ב-480 מקומות נוספים.

הגברת אכיפה במגזר הערבי

  • גובשה תוכנית לגיוס 400 שוטרים מהמגזר הערבי במהלך שנת 2010. התוכנית כוללת פתיחת כיתות השמה והכנה שיסייעו למועמדים להתכונן למבחני המיון של משטרת ישראל. המחזור הראשון של כיתות ההשמה וההכנה יצא אל הדרך לאחרונה, ובסיומו ייגשו המועמדים למבחני המיון לשם גיוסם למשטרת ישראל.

  • גובשה תוכנית לשילוב מגזרים ייחודיים במסגרת של שירות לאומי ושירות אזרחי במשרד לביטחון פנים, ברשות למלחמה בסמים ואלכוהול, במשטרת ישראל, בשירות בתי הסוהר ובתוכנית הלאומית "עיר ללא אלימות" התוכנית אושרה לאחרונה ותהליך המיון של המועמדים לתפקידים השונים יחל בזמן הקרוב.

  • מתגבשת תוכנית לחיזוק הנוכחות, האכיפה והשירות של משטרת ישראל והמשרד לבט"פ במגזר הערבי. התוכנית תכלול הן מרכיבים של חיזוק שירותי המשטרה במגזר והן מרכיבים של חיזוק פעילות גופי המניעה האזרחיים (אגף קהילה וחברה, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול והתוכנית הלאומית עיר ללא אלימות) של המשרד לביטחון הפנים במגזר.

גיוס חרדים לשירות אזרחי

  • מתגבשת תוכנית לחיזוק הנוכחות של משטרת ישראל והמשרד לבט"פ במגזר החרדי. התוכנית תכלול הן מרכיבים של חיזוק שירותי המשטרה במגזר והן מרכיבים של חיזוק פעילות גופי המניעה האזרחיים (אגף קהילה וחברה, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול והתוכנית הלאומית עיר ללא אלימות) של המשרד לביטחון הפנים במגזר.

מאבק בפשיעה ובשחיתות

בתחום חיזוק יכולת ההתמודדות עם תופעות של פשיעה חמורה, ארגוני פשיעה ושחיתות ציבורית:

  • הפעלת הרשות להגנת עדים - המשך תהליך הקמת הרשות להגנת עדים במשרד לביטחון הפנים וקליטת עד ראשון לתוכנית ההגנה. מבחינה תקציבית, במהלך שנת 2009 תוקצבה משימת הקמת הרשות ב-11 מש"ח. כמו-כן יציגו את ההשפעות של הרשות להגנת עדים על עולם הפשע, סטטוס קיים ותכנונים לשנה הקרובה.

  • תוספת כוחות משימה משולבים למאבק בארגוני פשיעה – בתקופה הקרובה יוקמו 3 כוחות משימה נוספים למאבק בארגוני הפשיעה הארציים.

בתחום המאבק בתאונות הדרכים והקטל בכבישים:
  • פרויקט א-3 (אכיפה אלקטרונית אוטומטית) – מערכת א-3 היא מערכת מצלמות אכיפה אלקטרוניות אוטומטיות. פריסת המערכת תהווה קפיצת מדרגה במאמץ הלאומי לצמצום הקטל בדרכים. במהלך השנה האחרונה הסתיים הליך המכרז של פרויקט א-3 והחל תהליך אישור המערכת הטכנולוגית במכון התקנים כמבוקש. בתחילת שנת 2011 תחל פריסת עשרות המצלמות הראשונות, המהוות את השלב הראשון בתוכנית. בהקשר זה, יש לציין כי המשרד לביטחון הפנים ומשרד התחבורה מקדמים במשותף את תיקון פקודת החקיקה: "חזקת אמינות למידע המופק ממכשירי אכיפה". מדובר בקביעת חזקה בחוק, לפיה מכשירים המסייעים באיתור עבירות תנועה העומדים בתקן רשמי של מכון התקנים שנקבע, ייחשבו כאמינים. תיקון החקיקה עבר קריאה ראשונה ומונח על שולחנה של ועדת הכלכלה לקראת קריאה שנייה ושלישית.

  • ניסוי הכפפת מערכי התנועה העירוניים למשטרת התנועה הארצית - בדצמבר 2009 החל יישומו של פיילוט הכפפת מערכי התנועה העירוניים למשטרת התנועה הארצית. הפיילוט מיושם במספר מוקדים בארץ ומטרתו לבחון את אפקטיביות האכיפה בתחום עבירות התנועה במוקדים בהם יתקיים הפיילוט. הפיילוט מלווה במחקר מלווה אשר יבחן את תפוקות המהלך.

בתחום ביצוע מהלכי התייעלות, שינויים ארגוניים ושיפור תנאי שכר ושירות לאוכלוסיות מועדפות:

  • הקמת אגף לתכנון מדיניות ומחקר במשרד לביטחון הפנים – המשרד לביטחון הפנים הקים לאחרונה אגף לתכנון מדיניות ומחקר במשרד לביטחון הפנים, שתכליתו להוות הגוף המרכזי בתחום תכנון המדיניות והאסטרטגיה בתחום ביטחון הפנים במדינת ישראל. במסגרת התהליך הוקם שלד האגף, כאשר במהלך השנה הקרובה מתוכנן חיזוקו ועיבויו של האגף בהתאם לתוכנית שגובשה במשרד לביטחון הפנים.

  • בחינה מערכתית כוללת של המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר - המשרד לביטחון הפנים הקים צוות בשיתוף משרד האוצר לגיבוש תכולתה של בחינה מערכתית כוללת של המשרד וגופיו שמטרתה טיוב תהליכים, ביצוע התייעלות וגיבוש אסטרטגיה של מיקוד אשר תסייע למשרד ולארגונים עליו הוא אמון להתמקד בתחומי ליבת עיסוקם. במהלך הרבעון הראשון של השנה מתכוון המשרד לסיים גיבוש התכולה ולצאת במכרז לחברה אשר תקיים את הבחינה המדוברת.

  • הפעלת דגם מסלולי השירות במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר – במהלך השנה האחרונה החלו הארגונים בהפעלת מודל מסלולי השירות בארגונים. תכלית המהלך היא טיוב כוח אדם בארגונים.

  • גיבוש הסכם שכר לנגדים במשטרת ישראל ושירות בתי הסוהר - המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר גיבשו מודל שכר נגדים אחד שתכליתו מתן תגמול ראוי לאוכלוסיות הליבה בארגונים. המשרד לביטחון הפנים נמצא במשא-ומתן אל מול משרד האוצר ליישומו המלא של הסכם השכר החדש.

מערך שיטור עירוני

בתחום שיפור רמת הביטחון האישי ובתחושת הביטחון של אזרחי המדינה:
  • הקמת מערך שיטור עירוני - התקיימה עבודת מטה להקמת מערך שיטור עירוני במשטרת ישראל. עבודת המטה הסתיימה ומוכנה לאישור על-ידי הממשלה ותובא להחלטת הממשלה בזמן הקרוב. מערך האכיפה העירוני יפעל לשם צמצום דרמטי של עבירות איכות החיים ותופעות של אלימות והתנהגות אנטי חברתית ברמה העירונית. מהלך זה מדגיש תפיסה חדשנית השמה דגש על הרשות המקומית כיחידת השינוי בכל הקשור לטיפול מערכתי בתחום הביטחון האישי, על משטרה צמודה למקום וממוקדת באזרח ועל הצורך החיוני בביצוע עבודה משולבת עם ארגונים שונים במרחב העירוני לשם התמודדות מיטבית עם תופעות אלימות, עבריינות ופשיעה.

  • "עיר ללא אלימות" - תוכנית מערכתית רב-תחומית ומורכבת, אשר מתמודדת עם כל סוגי ומצבי האלימות, העבריינות וההתנהגות האנטי-חברתית המתרחשים בעיר, בהובלת ראש הרשות המקומית ובשותפות בין כל הארגונים והמנגנונים הפועלים בעיר בתחום. מטרת התוכנית היא להקים מערך מתואם ואפקטיבי ברשות המקומית, אשר מחבר ומאגם את כלל המאמצים האזרחיים עם כלל המאמצים המשטרתיים בנושא, לצורך הגברת רמת ותחושת הביטחון האישי של התושבים, צמצום אירועי האלימות ושיפור כולל של איכות החיים. התוכנית מובלת ברמה הלאומית ע"י ועדת השרים למאבק באלימות בראשות השר לביטחון הפנים, מנוהלת על-ידי ועדת היגוי לאומית בראשות מנכ"ל המשרד ומשתתפים בה נציגי כלל משרדי הממשלה העוסקים בתחום ונציגי "הקרן לידידות" בראשות יחיאל אקשטיין. בחלוף שנתיים להפעלת התוכנית החליט השר לביטחון הפנים להרחיב את התוכנית בשנת 2010 מ-12 רשויות ל-79 רשויות (תוספת של 67 רשויות).

  • מאבק בתופעת הצריכה הבלתי אחראית של אלכוהול בקרב ילדים, בני נוער וצעירים: במהלך שנת 2009 הוביל המשרד לבט"פ תוכנית לאומית למאבק בתופעת הצריכה הבלתי אחראית של אלכוהול בקרב ילדים, בני נוער וצעירים. מדובר בתוכנית לאומית, הכוללת את כלל משרדי הממשלה הרלוונטיים, ותכליתה להביא לדה-לגיטימציה מוחלטת לצריכת אלכוהול בקרב ילדים ובני נוער למעט צריכה שהיא חלק מפולחן דתי; ולקדם תרבות של צריכת אלכוהול אחראית ומדודה בקרב צעירים. התוכנית הלאומית אומצה על-ידי הממשלה ביום 20/12/09 (הח' מס' 907). עלותה הכוללת של התוכנית לשנים 2011-2009 - 27 מיליון ש"ח.

התוכנית כוללת מספר נדבכים מרכזיים:
  • מסע הסברה לאומי, אשר במסגרתו הושק מסע פרסומי למניעת צריכה לא אחראית באלכוהול בכלי התקשורת בשנת 2009. עלותו הסתכמה בכ-4 מש"ח לשנה זו. במסגרת התוכנית ימשך מאמץ ההסברה גם בשנים הבאות (בתקציב דומה לנ"ל).

  • חקיקה - לבקשת ראש הממשלה קודמה החקיקה בשני שלבים:

- שלב א'- קידום מיידי של הצעת חוק למאבק בתופעת השכרות. החוק עבר קריאה ראשונה וכעת מצוי לפתחה של ועדת חוק, חוקה ומשפט לקראת הבאתה לקריאה שנייה ושלישית.

- שלב ב'- בחינה יסודית ומעמיקה של הצעות ליוזמות חקיקה אשר תכליתן החמרת הפעילות בנוגע למכירה, צריכה, מיסוי, שיווק ופרסום של משקאות משכרים.

- בתחומי החינוך והמניעה - במסגרת התוכנית גובשו תוכניות חינוך ומניעה ייחודיות אשר יופעלו הן במוסדות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בהובלת משרד החינוך והן באמצעות גופי המניעה האזרחיים של המשרד לבט"פ (אגף קהילה וחברה, הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול והתוכנית הלאומית עיר ללא אלימות).

- בתחומי הטיפול והשיקום - במסגרת התוכנית גובשו תוכניות טיפול ושיקום ייחודיות שיובלו על-ידי משרדי הרווחה והבריאות.

- בתחום האכיפה - גובשה תוכנית אכיפה מוגברת של משטרת ישראל אשר תשים דגש בין היתר על מאבק במכירת משקאות אלכוהוליים לקטינים.

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהרונוביץ': תוכנית אכיפה מוגברת נגד השתלטות בדואית
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח שאיכפת לו
2/05/10 11:34
 
שמוליק מהדרום
2/05/10 22:54
2
מאשר יותר מאוחר
2/05/10 11:40
3
ישע
2/05/10 12:17
 
0 פ
2/05/10 15:31
4
ישמעאל
2/05/10 12:29
5
אגם הבירבורים
2/05/10 13:51
6
גימי-יהודי מיהודה
2/05/10 15:06
7
כושן רשעתיים
2/05/10 16:52
 
להשמיץ אותם??
2/05/10 18:11
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חום זה טוב יותר כשמדובר באורז, טוענים חוקרים, שמדגישים כי לאורז החום יש יתרון נוסף על האורז הלבן כשמדובר בהגנה מפני לחץ דם גבוה וטרשת עורקים.
02/05/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
החשוד מאיר רבין נאלץ למשוך ערר שהגיש שבו ביקש לבטל את החלטת בית המשפט השלום שהורה על המשך מעצרו לחקירה בפרשת הולילנד. בא-כוחו של רבין, עו"ד גיורא זילברשטיין, קיבל את הצעת השופט אברהם טל בבית המשפט המחוזי מרכז (פתח תקוה), בפניו התקיים הדיון, ומשך כאמור את הערר.
02/05/2010  |  יואב יצחק  |   חדשות
האם ברק אובמה בגד באשתו מישל? צהובון הנשיונל אינקוויירר פרסם אמש (שבת, 1.5.10) כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בגד באשתו במהלך מערכת הבחירות לסנאט בשנת 2004. הצהובון מטיח האשמות באובמה כי ניהל רומן עם ורה בייקר (35), שהייתה בזמנו מנהלת הכספים ומגייסת תרומות למערכת הבחירות שלו. העדות המרכזית הייתה נהג לימוזינה שטען כי הוריד את השניים ליד מלון ג'ורג' שבוושינגטון די. סי, כאשר לבייקר כלל לא היה שם חדר. בייקר עצמה הכחישה כל קשר להאשמות, וטענה כי לא ניהלה שום רומן עם הנשיא. הנשיונל אינקוויירר דיווח כי יש לו קלטת וידאו שתתמוך בכל החשדות.
02/05/2010  |  תלם יהב  |   חדשות
חוויה שמוכרת לגברים רבים - החברה או האישה מתחילה לבכות ללא כל סיבה נראית לעין והגבר האומלל מואשם בחוסר רגישות.
02/05/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
ממדידות של חלקיקים נשימים בתחנות הניטור לאיכות האוויר של המשרד להגנת הסביבה, עולה כי החל בשעות הערב המאוחרות אמש חלה עלייה ניכרת בריכוז החלקיקים הנשימים ברוב התחנות, עקב מדורות ל"ג בעומר.
02/05/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il