|
ישראל רוצה מכבי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
62% מחברי ארבע קופות החולים אשר שוקלים לעבור קופה מסיבה כלשהי, יעדיפו לעבור למכבי שירותי בריאות. כך עולה מסקר שנערך על-ידי מכון המחקר מרקטסט.
הסקר, שבחן את מדד חוויית הלקוח, נערך במהלך חודש אפריל האחרון על-ידי מנכ"ל מרקטסט, עודד שי, בקרב מדגם מייצג של 678 נשאלים מקופות החולים מאוחדת, לאומית שירותי בריאות, מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית.
מממצאי הסקר עולה, כי 12% ממבוטחי קופות החולים ציינו כי הם שוקלים מעבר בין קופות החולים, כאשר 62% מהמבוטחים ציינו, כאמור, כי הם שוקלים מעבר למכבי שירותי בריאות, לעומת 15% שציינו כי שוקלים מעבר לשירותי בריאות כללית, 14% שוקלים מעבר למאוחדת ו-9% ללאומית.
מתוצאות הסקר עוד עולה, כי מכבי ומאוחדת הן הקופות המובילות בנושא נאמנות המבוטחים (9.0). רמת ההמלצה הגבוהה ביותר של הנבדקים לחברים ולמכרים להיות מבוטחים בקופה שבה הם מבוטחים נמצאה במכבי (8.5). כמו-כן, הקופה המובילה היא מאוחדת ואילו כללית דורגה אחרונה, עם ירידה של 0.3 נקודות ממחקר 2008 (7.8 במחקר 2010, לעומת 8.1 במדד 2008), ויחד איתה הראתה גם לאומית ירידה בציון הממוצע המסכם.
הבעיות העיקריות: זמני המתנה וטיפול בבעיות מיוחדות
לדברי שי, "בין הממצאים העיקריים, שהעלה המחקר, בולטת ירידה כללית בענף קופות החולים, מ-8.3 במחקר 2008 ל-8.0 במחקר 2010. כמו-כן, ניכרת התדרדרות כוללת בשביעות הרצון של החברים מאופן הטיפול בבעיות מיוחדות, שלגביהן אין נהלי טיפול מוגדרים מראש - מ-7.5 ב-2008 ל-6.0 במחקר הנוכחי".
"שלוש הבעיות העיקריות שעליהן דיווחו מבוטחי קופות החולים קשורות בזמני ההמתנה, עליהן דיווחו 29% מהנשאלים, מתוכם 11% הצביעו על המתנה ארוכה למועד התור, 10% על המתנה ארוכה במרפאה או הסניף עד לקבלה אצל הרופא ו-8% דיווחו על המתנה ארוכה למענה טלפוני, לשם קביעת תור", ציין שי.