בימים אלה נכנסו לתוקף תקנות חדשות (חובת גילוי נאות), המחייבות את סוכני הנסיעות למסור מידע מלא, ובכתב, ללקוחותיהם, על חבילות התיור המוצעות להם.
כך, למשל, על סוכני הנסיעות למסור ללקוחותיהם מידע מלא ובכתב עם כל הפרטים הנוגעים לחבילה - גם אם הלקוח רק מביע התעניינות. כמו-כן חייב לתת מידע על החזר כספי במקרים של פגעי טבע, שיפוצים בבתי מלון וכדומה.
לקוחות שמתקשרים בטלפון לסוכני הנסיעות, זכאים גם הם, אפילו לפני ההזמנה, לדרוש מסוכני הנסיעות את המידע הרלוונטי בכתב. התקנות אינן חלות על אזרחים הרוכשים את חבילת התיור 72 שעות לפני מועד הנסיעה, אלא אם-כן, הודיע הלקוח לסוכן איך ניתן למסור לו את המידע בכתב.
כמו-כן חייב סוכן הנסיעות ליידע מראש את הנוסע על אזהרות נוסע עדכניות - המפורסמות מעת לעת על-ידי המדינה, במטרה למנוע פגיעה בציבור הצרכנים. על סוכני הנסיעות לחשוף בפני הלקוחות את הפרטים הבאים:
שמות המלונות המוצעים בחבילה; רמתם וכתובותיהם; מסלולי התיור המוצעים ואתרי הביקור; פרטים על אמצעי תחבורה ומספר הארוחות ביום; מחיר החבילה עם כל ההוצאות הנלוות כגון: מיסים, אגרות וכדומה.
על כניסתן של התקנות לתוקף, יכול מעתה משרד התיירות, בראשות השר בני אלון, להגיש כתב אישום (פלילי) באמצעות הפרקליטות, נגד אותם סוכנים שלא יעמדו תקנות. העונש המירבי עלול להגיע למאסר של 6 חודשים או קנס של 67,300 שקל.
התקנות החדשות באות בעקבות שורת תלונות שהתקבלו במשרד התיירות ובמועצת הצרכנות - מאזרחים שלא קיבלו מידע מפורט על חבילות התיור שהוצעו להם. כך, למשל התקבלו במשרד התיירות תלונות על אי קבלת מידע בנוגע לשיפוצים בבתי מלון או פגעי טבע.