|
שומרים על היגיינת הפה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
כ-53% מהישראלים משתמשים במוצר כלשהו לשטיפת הפה כחלק משגרת ניקוי הפה, 23% מתוכם משתמשים בשטיפות פה באופן קבוע ויומיומי. כך עולה (ג', 25.5.10) מסקר שערכה חברת ליסטרין, מקבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון.
הסקר נערך באמצעות מכון מותגים בקרב מדגם מייצג של כ-500 מרואיינים.
מממצאי הסקר עולה, כי 16% מהישראלים משתמשים לעיתים קרובות במוצר כלשהו לשטיפת פה ו-14% משתמשים בכזה לעיתים רחוקות. 47% ציינו כי אינם משתמשים בשטיפות פה כלל.
מי מקפיד יותר על שטיפות פה?
על-פי תוצאות הסקר, נמצא כי 59% מהנשים משתמשות בשטיפות פה לעומת 47% מהגברים. כמו-כן, בקרב אלו שמשתמשים במוצרים לשטיפת פה באופן יומיומי, נמצא כי 29% הם ישראלים בגילאי 24-18 לעומת 18.5% בקרב גילאי 44-25.
הסיבות העיקריות לשימוש בשטיפת פה
מהממצאים עולה, כי 26% ציינו שהסיבה העיקרית בגללה משתמשים הישראלים במוצרים לשטיפת פה הינה הגנה על השיניים והחניכיים, 23% לשם מניעת ריח רע מהפה ונשימה רעננה יותר, 17% ציינו הגנה מפני עששת, 13% ציינו הפחתת רובד החיידקים בפה ו-10% ציינו בשל המלצת רופא השיניים.
העדפה למנטה
נמצא כי הטעם האהוב ביותר על הישראלים במוצרי שטיפת פה הוא מנטה עדין (64%) לעומת 30% אשר מעדיפים טעם של מנטה חזק ו-6% שאין להם טעם מועדף.