כמה עשרות מתושבי חוף הכרמל הגיעו הבוקר (ד', 26.5.10) אל כביש החוף והחלו לשרוף סמוך לכביש צמיגים וחומרי בערה נוספים על-מנת להעלות מיסוך שחור בכביש. זאת על-מנת להמחיש לנהגים תושבי האזור את הסכנה הסביבתית הנשקפת להם במידה שתוקם באזור חוות גז גדולה של קליטת הגז הטבעי מקידוחי תמר ודלית שבים התיכון.
למרות ניסיונם של התושבים לשמור על הפעילות בסוד עד הבוקר, הצליחה המשטרה לגלות את התכנון וכבר בשעה שש ושלושים הגיעו ניידות אל המקום. בהידברות שקיימה המשטרה עם הפעילים, בוטלו חלק מן המוקדים המתוכננים של שריפת הצמיגים ואחרים קיבלו את אישור המשטרה.
לדברי דובר מטה המאבק, רמי שדה, אין זה מקרי שנבחר דווקא היום שבו אזרחי ישראל אמורים להשתתף בתרגיל העורף הגדול על-מנת למחות על הקמת חוות הגז הגדולה. זאת משום שכפי שיש לתרגל את התרחיש של ירי טילים על ישראל, כך צריך לתרגל את המציאות הסביבתית העגומה הצפויה במידה שאכן תוקם חוות הגז כמתוכנן.
למורת רוחם של תושבי האזור, פורסם אתמול כי תסקיר סביבתי שיוצג בעוד שבוע למועצה הארצית לתכנון ובנייה קובע כי המיקום המתאים ביותר עבור המתקן, שיקלוט את הגז מקידוחי "תמר" ו"דלית", נמצא דווקא בחוף דור הסמוך לכרמל.
במסגרת התסקיר נבחנו שישה מיקומים שונים להקמת חוות הגז, כאשר בכל אתר נבחנו שורה של היבטים סביבתיים - רעש, הפרעה לנוף, שימושי קרקע שונים וערכי הטבע במקום והקרבה למקורות מים. כמו-כן, כלל התסקיר גם בדיקות הנדסיות וטכניות שונות, ואת ההיבטים של קרבה לאוכלוסיה משיקולי בטיחות.
על-פי התסקיר לא צפויה פגיעה ברצועת החוף או בסביבה הימית של חוות הגז המתוכננת. טיעון זה, המצטרף למעלות ההנדסיות של הקמת החווה בחוף דור - הקרוב מבין כל האתרים האחרים אל מוקדי קידוח הגז בלב ים - נמצא שחלופה זו היא המתאימה ביותר.
בארגוני הסביבה ובמטה המאבק נגד הקמת חוות הגז בחוף הכרמל אמרו, כי התסקיר כלל לא בחן את כל החלופות ובכללן את האפשרות של הקמת חוות הגז על אסדה בלב ים - אפשרות שנתקלה בהתנגדות מצד משרד התשתיות הלאומיות בשל שיקולי לוח זמנים ועלות גבוהה.
לדבריהם, אסור שהשיקולים הכלכליים המניעים את הזכיינים - חברת נובל אנרג'י, דלק אנרגיה שבבעלות
יצחק תשובה וישראמקו שבשליטת קובי מימן - יהיו המשתנה שיכריע במקום שבו קיימת סכנה גדולה כל-כך לסביבה ולביטחון התושבים המתגוררים במרחק לא רב מן השטח שבו תוקם חוות הגז.