|
לקוחות נטוויז'ן משלמים יותר
|
|
|
|
|
האם לקוחות הטלפון הביתי של חברת נטוויז'ן מחויבים שלא כדין עבור שיחות למספרי 1-700? מתברר כי כאשר הם מתקשרים ליעד המתחיל בקידומת 1-700 החיוב על השיחה מפוצל: עבור 3.5 הדקות הראשונות של השיחה משלם המתקשר, ועבור יתרת השיחה משלם מקבל השיחה.
בעבר חברות תקשורת שמכרו ללקוח "בנק דקות" החריגו במפורש שיחות למספרי 1-700. לקוח שהתקשר לקידומת זו היה משלם תשלום נוסף על שיחות אלו, מחוץ לבנק הדקות שרכש.
משרד התקשורת ערך לחברות התקשורת שימוע, וב-25 בדצמבר 2008 קיבל החלטה המסדירה את הנושא. בהחלטה זו נקבע, כי כאשר תעריפי שיחה רגילה נמכרים במסגרת של חבילות או מבצעים, ייכללו יעדי 1-700 במסגרת חבילות אלו.
אולם, חברת נטוויז'ן לא קיימה את החלטת משרד התקשורת. נטוויז'ן הגדירה מספרי 1-700 בתור "יעד מיוחד" שאינו כלול בבנק הדקות שרכש הלקוח, וחייבה את לקוחותיה בתשלום נפרד עבור שיחות ליעדים אלו.
בחודש פברואר 2010 הוגשה למשרד התקשורת תלונה של לקוח נגד נטוויז'ן, בגין הפרת החלטתו בנושא. חודשיים אחר-כך השיבה החברה לתלונה זו, והודתה על הסבת תשומת ליבה לסוגייה זו. עוד טענה החברה כי היא תעדכן את תקנוניה בהתאם להחלטת משרד התקשורת.
ברם, מבירור שנערך עם חברת נטוויז'ן בחודשים מאי-יוני 2010 עולה, כי החברה עדיין ממשיכה להגדיר מספרי 1-700 בתור "יעד מיוחד" שאינו כלול בבנק הדקות של הלקוח, ומחייבת את לקוחותיה בתשלום נפרד עבור שיחות ליעדים אלו.
ממשרד התקשורת נמסרה תגובה כללית ולפיה בכוונתו לפנות לכל החברות שמבצעות גבייה מיוחדת למספרי 1-700 ולדרוש מהן לקיים את הוראות המשרד, כולל נטוויז'ן. עוד צוין בתגובה, כי המשרד רואה בחומרה מקרים של הטעיית צרכנים, ובפרט חיוב יתר שנוגד את החלטות המשרד.
בחברת נטוויז'ן בחרו להתעלם מגופן של טענות, ומסרו את התגובה הבאה: "חברת 013 נטוויז'ן מקיימת את הוראות משרד התקשורת בנושא ופועלת כנדרש. החברה מציעה ללקוחותיה מגוון חבילות טלפון קווי במחירים אטרקטיביים ביותר, כל החבילות כוללות חיוג למספרי 1-700".