|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
פחימה. שחיתות ופריצות בת"א [צילום: AP]

בלעדי ל-News1

טלי פחימה מסבירה: "מתאבד שינה את חיי"

טלי פחימה שהתאסלמה לא מכבר מגלה: פיגוע התאבדות בתל אביב ("פעולה צבאית" בלשונה) היה ציון הדרך החשוב שהוביל לתפנית בחייה מרגישה כי היא שלמה עם עצמה ועם חייה החדשים למרות קשיי הקליטה וההסתגלות מציינת שאינה מתגעגעת ל"בועה" של תל אביב, אותה היא רואה כמאורת שחיתות ופריצות ראיון אישי מזווית אחרת
19/06/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

טלי פחימה, פעילת השמאל הרדיקלית, שבה לכותרות לאחר שהמירה את דתה לאיסלאם במסגד באום אל-פחם ב-8 ביוני 2010. פחימה נולדה בקריית גת וגדלה בעיר זו במשפחה חד-הורית. היא בוגרת מוסדות החינוך הדסים, רוגוזין ושלאון, שירתה בצה"ל כפקידת רס"ר ולאחר מכן עבדה כמזכירה במשרד עורכי דין.

את פרסומה העצום קיבלה פחימה לאחר שהזדהתה בגלוי עם זכרייה זביידי, ראש ארגון "גדודי חללי אל-אקצה" בג'נין. היא נעצרה והועמדה לדין על מסירת ידיעה לאויב ולתועלתו ומגע עם סוכן חוץ. לאחר ריצוי תקופת מאסרה בינואר 2007 היא עברה להתגורר בוואדי ערה.

השבוע שוחחתי ארוכות עם טלי פחימה. היא הקדימה אותי באמירה "אל-סלאם עלאייכום" (שלום עליכם) הנהוגה באיסלאם ובתחילה הסתייגה מלדבר בטענה שאינה מתראיינת לכלי תקשורת ציוניים. הבהרתי שהסוגיה הפוליטית אינה רלוונטית עבורי, אלא ענייני הוא להביא את נקודת המבט שלה כפי שהיא רואה לנכון. היא התרצתה. להלן נוסח הראיון ל-News1 שנערך עימה (עם תיקוני עריכה קלים ביותר של לשון הדיבור):

- מי זו טלי פחימה שכולם מדברים עליה?

טלי פחימה היא אישה, מאמינה מתמיד, מוסלמית היום. אני אדם מאוד ביישן. אני מאוד אוהבת את הפרטיות שלי. אני מאמינה שנולדתי עם חוש לצדק ובמשך השנים הוא קיבל תפניות. אי-צדק שנעשה לידי, זה יכול לגרום לי להיות באמת פעילה נגד אי-צדק. אני בעלת חוש הומור (צוחקת) שמלווה אותי לאורך כל הדרך כולל הרגעים הלא-נעימים והנעימים.

- את יכולה לתת דוגמה לחוש ההומור?

גם כשנעצרתי, גם כשהייתי בחקירות וגם כאשר המשטר הציוני הפעיל עלי לחצים אדירים הכול היה מבחינתי בהומור. עברתי את זה, לא אמרתי: אוי מה רע גורלי. לא, ממש לא. ראיתי כל תחנה כאתגר ופשוט עברתי את זה. זה (ההומור) חלק ממני.

- איזה סרטים את אוהבת?

סרט שראיתי לא מעט פעמים לאחר שהשתחררתי מבית הסוהר היה: "וונדטה" [מותחן עתידני בו בריטניה הובסה על-ידי גרמניה במלחמת עולם והפכה למדינה פאשיסטית. וי, לוחם אלמוני עטוי במסיכה פועל נגד הממשלה ונרדף על ידיה בקנאות. כשהוא מציל את חייה של צעירה בשם איווי, היא מצטרפת למאבק].

- מדוע?

אני חושבת שהייתה שם הזדהות פוליטית, זה סרט פוליטי בעיניי, סרט מאוד מתוחכם. מאוד הושפעתי ממנו ולא הבנתי למה אחרים לא מוקסמים מהסרט כמוני.

- היכן גדלת?

בקריית גת.

- כמה ילדים היו במשפחתך?

שלוש בנות.

- באיזה בית ספר למדת? דתי? חילוני?

הרקע של המשפחה שלי הוא דתי מאוד. הייתי בגן דתי. סבתא שלי הייתה אישה אדוקה מאוד. זו יהדות שבאה ממרוקו, לא יהדות אשכנזית, זה משהו אחר לגמרי. הסביבה הייתה דתית מאוד. נולדתי לבית מאמין, אבל הציונות היא זו שכנראה הייתה מכשול ליהדות ולעיוות שנעשה עד היום ליהדות.

- למה הציונות הייתה מכשול? חשת בכך בגיל צעיר או מאוחר יותר?

לא, ההפך. כאשר אתה צעיר אתה בכלל לא מתעניין בשאלות החשובות. כאשר הייתי צעירה רציתי להיות אשכנזיה, ציונית אשכנזיה, כי זה היה המוטיב. בבית הספר לא לומדים את התרבות שלי, הציונות היא אשכנזית, לא קשורה לאלה שבאו מאלג'יר, מעירק, ממרוקו. אגב, בטורונטו יש יהודים רבים שעלו ממרוקו. הם לא באו לישראל, דבר זה הציל את הנשמות שלהם. הציונות באמת עשתה פשע מאוד גדול כלפי החברה היהודית שעלתה ממדינות ערב.

- מתי הבנת שהציונות היא הבעיה?

מדובר בתהליך, לא מדובר בכפתור ומשתנים ביום אחד. אתה מגיע לגיל מסוים ורואה את החיים מזווית קצת אחרת, כשאתה מתחיל לשאול שאלות ואתה מנסה להתנער מהחינוך עליו גדלת ולקבל אותו כמות שהוא, ואז זה תהליך ארוך מאוד. אני רואה אותו כתהליך שנמשך עד היום, אבל הבסיס של זה היה אני עם עצמי, זה לא היה תהליך ציבורי. היציאה לציבור הייתה בשלב מאוחר יותר. זה היה תהליך אישי, שכן אני יוצאת מסביבה ציונית לחלוטין. התמודדתי עם הדברים באופן הכי כן שאפשר, וכך המשכתי הלאה.

איסלאם הוא דרך חיים

- האם את מוסלמית אדוקה?

כן.

- האם את מתפללת כל יום?

ביום חמישי אני מתחילה את לימודי התפילה. אני צנועה בבגדים שלי ולא מהיום. האיסלאם הוא לא בהכרח החיצוניות. הוא יותר דרך חיים. בלבוש שלי אני אדם מאוד צנוע.

- מה המשמעות בעינייך להיות מוסלמית?

דברים רבים, אין זה דבר אחד. להיות מוסלמי זה לא רק תפילה וצום. העיקר, זה איך אתה מתנהל, דרך החיים שלך. האיסלאם הוא הספר האחרון שירד לאחר היהדות. אני המשכתי את דרכי לאיסלאם, אני לא מרגישה שינוי, אני המשכתי את דרכי לאיסלאם, היהדות מסתירה אפילו את הנביא מוחמד והוא כתוב בתורה. האיסלאם הוא דרך חיים.

- היכן הנביא מוחמד מוזכר בתורה?

בספר דברים.

- באיסלאם מושם דגש על השוויון בין כל המאמינים.

הוא [השיוויון] באמת קיים באיסלאם האמיתי. אחד דברים שהקסימו אותי שהוא מכיל את כולם, לא כמו ביהדות, [שבה] אם אתה לא יהודי אתה לא קיים מבחינתם. היהדות מנדה אותך גם בהתנהלות וגם בחוקים. האיסלאם לא. המשפחה שלי חיה תחת שלטון איסלאמיסטי במרוקו והם היו אנשים יהודים דתיים הרבה שנים וזה לא הפריע אחד לשני. היהדות הזו, שאינני יודעת מה העיוות שעשו לה, לא מכילה את כולם, היא לא מכילה לא רק את המוסלמים היא לא מכילה את האחר.

- את מתכוונת ללבוש חיג'אב, ניקאב או בורקה?

לא. הלבוש שלי הוא פקיסטני.

- איזה כיסוי ראש?

אני שמה 'חטה' [בד המשמש מטפחת ראש] על הראש וכאפייה.

- לא תלבשי בורקה?

לא. צריכה להיות הזהירות בין המינים, אבל לא באופן הקיצוני הזה.

- יש שידוך?

לא.

- כמה ילדים את רוצה?

כמה ילדים שאוכל להכיל.

השמאל הציוני בורגני

- אנשים שואלים, כולל בטוקבקים, האם טלי פחימה לא מודעת לכך שזכויות האישה באיסלאם הן לא מושלמות.

אני מציעה, שקודם כל היהדות תדבר על זכויות האישה. השוויון [באיסלאם] קיים. מי שמכיר את הקוראן יודע זאת.

- השאלה אלייך אינה מתייחסת בהשוואה ליהדות הדתית אלא ליהדות החילונית.

הדברים הראשונים שלמדתי היו השוויון של האישה.

- השיוויון באיסלאם טוב יותר מאשר זכויות האישה שהושגו במהפכה הפמיניסטית בישראל?

הפמיניזם, להתיר את הכול, החופש המוחלט, אי הסדר הזה הוא בהחלט כישלון.

- מדוע?

הוא כישלון מוחלט, ותל אביב היא דוגמה טובה [לכך]. אתה יכול לראות את החברה הרקובה, הלא מוסרית, את החברה הצעירה, את השתייה, את הסמים. היום זה באמת מצב מאוד קשה, האלימות שגוברת מאוד, המתירנות, החופש שניתן לעשות הכול ללא סדר מסוים. ברור שהוא נכשל.

- התנועה הפמיניסטית בישראל השיגה הישגים רבים מאוד בהקשר למעמד האישה וזכויותיה.

אתה מדבר על מראית עין. היא נכשלה. היא נכשלה. זו מראית עין כמו המשטר הציוני שהוא דואג להראות כלפי חוץ תמונה מסוימת אבל התמונה מבפנים אחרת לחלוטין.

- אבל הם אותם ארגונים שתמכו בכך במאבקך בשנים האחרונות.

לו הייתי מכירה את הארגונים שתמכו בי בדרך, ארגוני השמאל על כל קבוצותיהם, לא הייתי מסכימה לתמיכה בהם.

- מדוע?

כי לא הכרתי אותם, לא ידעתי על איזה מאבק הם מדברים ומה השמאל הזה בכלל, איזה אנשים הם, כשהשתחררתי מבית הסוהר בהחלט הכרתי את השמאל הציוני. מדובר בשמאל ציוני בורגני, שהמאבק שלו הוא מאבק בורגני לחלוטין. אני מניחה שיש בהם אנשים עם כוונות טהורות, אך בסך-הכול מדובר בכישלון מוחלט. המאבק שלהם הוא מאוד בורגני.

יש חוגים נרחבים שתומכים במדינה אחת משותפת ליהודים ולערבים.

אתה מדבר על הארגונים שמדברים על מדינה חילונית ודמוקרטית. מדינה חילונית לא מכילה לא את היהודים הדתיים ולא את המוסלמים הדתיים ולא את הנוצרים הדתיים.

- ראאד סלאח חוזר וקורא להקים ח'ליפות איסלאמית שבירתה ירושלים, והוא שולל כל זיקה יהודית להר הבית ולארץ ישראל/ פלשתין. את מקבלת את התפישה הזו?

אשמח אם תפנה את השאלות האלה לשייח' ראאד סלאח. אתה מדקלם מה שמעבירה החברה הציונית. הח'ליפות האיסלאמית מכילה את כולם. איש לא מוחק את ההיסטוריה הזו. שייח' ראאד סלאח מגן בגופו ובנפשו על [מסגד] אל-אקצה שזה מקום קדוש והוא תמיד חושף את התוכנית היהודית הציונית. אנשים לא מכירים אותו. אני בהחלט רואה אותו כתחליף להנהגה המקומית ואני חושבת שאם היהודים היו מכירים אותו, או את הנהגתו ואת התנהלותו את צניעותו המדהימה, אני מניחה שהם היו נוטשים את ההנהגה היהודית הציונית.

- כלומר, הוא יכול להיות ראש הממשלה הבא?

לא של ישראל.

- איך את רואה את מצוות הג'יהאד באיסלאם?

את הג'יהאד אני עושה הרבה לפני שהתאסלמתי וגם אמשיך לעשות כי זו החובה לעשות. צריך לקרוא על הג'יהאד [כדי להבין אותו], הקונטקס של המשטר הציוני לגביו הוא שקרי ולא נכון. מדובר בדמוניזציה של הנושא עצמו.

- את לא מתגעגעת לקפה הפוך בארומה בתל אביב?

אני לא מתגעגעת לחיים האלה. אני לא מתגעגעת למקום בו הכול מותר והכול אפשרי או לבועה התל אביבית, בה אנשים אפילו לא מכירים את השכנים שלהם, חוסר האכפתיות, הלחץ, החוצפה הישראלית. לא, אני לא מתגעגעת לכל אלה. אני שואפת להיות אדם טוב יותר למקום ואדם טוב יותר לאדם אחר.

התפנית

- מה היה קו פרשת המים שלך? מה היה האירוע ששינה את תפישתך?

האירוע שהביא לתחילתה של התפנית היה אירוע שבו בחור פלשתיני עשה פעולה צבאית בתוך תל אביב, ולראשונה בחיי התעניינתי בזהותו, בשאלות של מניעים, כשאתה גדל כאן אתה מחונך להיות היהודי מתנשא, המשתייך לעם הנבחר. כאן [בישראל] לוקחים את המושג הזה למקומות אחרים ושליליים. כל חיי הפחידו אותי. אני מעולם לא ראיתי פלשתיני כאדם, וזה מנוגד למוסר האוניברסלי. ראיתי אותו כערבי מסוכן, טרוריסט ופרימיטיבי, ולכן הערביות הייתה נקודה שהחבאתי אותה. זו הייתה נקודת המפנה.

- באיזה פעולה צבאית מדובר?

באחת הפעולות. היו פעולות רבות. בתחילת האינתיפאדה זה היה לעבוד על אוטומט, דקלמתי ציטוטי שנאה נגד אוכלוסיה שלמה ללא כל הצדקה.

- את מתכוונת לפיגוע ירי בתל אביב או לפיגוע התאבדות?

התאבדות.

- היכן?

באלנבי, אני חושבת [ככל הנראה מתכוונת לפיגוע ב-30 במרס 2002 בו מוהנד סלאחאת, פעיל גדודי חללי אל-אקצה של פתח, פוצץ עצמו בבית הקפה "מיי קופי שופ" ברחוב אלנבי, לא הרחק מרחוב קינג ג'ורג'].

- האם שרתת בצה"ל?

כן, בשלב הזה עדיין הייתי ציונית לחלוטין, האמנתי בזה משום מה.

- השירות בצה"ל לא גרם לשינוי באותה תקופה?

לא, ממש לא. הייתי צעירה. אני חושבת ששירתתי 'על-עיוור' ללא כל מחשבה עצמאית, אלא הלכתי בעדר.

- שירתת בשטחים?

לא, בתוך שטח ישראל.

- כיצד עבר עלייך הניתוק מהמשפחה?

הניתוק כואב וקשה והוא המחיר היקר ביותר שאני משלמת עד כה. בוודאי שזה כואב לי ואני מתגעגעת למשפחה, אבל אין מה לעשות - אני לא חושבת שבגלל זה אני צריכה חלילה לשנות את עמדותיי.

- איך מקבלים אותך בחברה המוסלמית החדשה?

אני מצאתי כאן חברה מדממת כואבת. הקבלה לא הייתה עם שטיח אדום. זו חברה חוששת, חברה מאוד פגועה. המציאות כאן נורא מורכבת, כי כשאתה נולד לוקחים לך את הדבר הכי טבעי שזה החירות. יש אנשים שחוששים ממני, יש אנשים שתוהים ויש גם אנשים מקסימים שיש לי הכבוד הגדול להכיר אותם ולהיות בחברתם. אל תשכח שאנו בסיטואציה ובחיים לא נורמליים, אנו חיים את זה כל יום.

- למה?

כי הכיבוש הציוני הוא כיבוש נורא אכזרי. מרחוק זה לא נראה כך, אבל כאשר אתה חי כאן ואתה רואה את העוול על-בסיס יומיומי...

- אבל את חיה בישראל, את לא חיה בשטחים.

אני חיה באזור ואדי-ערה שהוא כרגע כבוש ע"י המשטר הציוני ואני מכירה את הסיטואציה, אני חיה אותה, זו לא תיאוריה.

תאריך:  19/06/2010   |   עודכן:  19/06/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טלי פחימה מסבירה: "מתאבד שינה את חיי"
תגובות  [ 100 ] מוצגות   [ 100 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
dodel
19/06/10 08:24
 
את הקשקוש הזה !
19/06/10 17:58
 
של השב"כ עד כה
19/06/10 18:48
 
אולי כל העם שב"כ?
19/06/10 21:50
2
אזרח מפוכח
19/06/10 08:52
3
ekhe
19/06/10 08:53
4
1.5מליארד נראה...
19/06/10 09:03
 
ליהודים אין מה...
19/06/10 12:58
 
=בורות ונחשלות...
19/06/10 15:57
 
פלא יועץ
19/06/10 22:41
5
סיישל
19/06/10 09:46
 
התאסלמה,הבבות....
19/06/10 09:56
 
אלישמע
19/06/10 11:10
 
אקירו קורוסווה
19/06/10 17:33
6
די
19/06/10 09:50
7
עם מטורפת הזויה
19/06/10 09:59
8
יהוידע
19/06/10 10:01
9
רשומון
19/06/10 10:07
 
אקירו קורוסווה
19/06/10 12:00
 
סיישל
19/06/10 14:12
 
אקירו קורסווה
19/06/10 17:24
10
פיגוע מכונן אצלה
19/06/10 10:28
11
גילוי אמת מחרידה
19/06/10 10:31
 
הגילוי - אתה גזען
20/06/10 15:54
 
נועם כהן
22/07/10 17:13
12
אלישמע
19/06/10 10:41
13
קורןנאוה טבריה
19/06/10 11:15
 
גזען אשכנזי
19/06/10 12:08
 
קורןנאוה טבריה
19/06/10 12:53
 
קשיש יליד הארץ
19/06/10 16:44
 
קורןנאוה טבריה
19/06/10 19:01
14
קורן נאוה טבריה
19/06/10 11:41
 
גילוי אמת מחרידה
19/06/10 12:14
 
קורןנאוה טבריה
19/06/10 13:00
 
שמאלן לאומי
19/06/10 16:50
 
קורןנאוה טבריה
19/06/10 19:06
15
הדודה קלרה
19/06/10 11:48
16
סתם אחד
19/06/10 11:56
17
צנחן
19/06/10 11:57
 
אבזם
19/06/10 23:18
 
צנחן
20/06/10 00:56
18
קורןנאוה טבריה
19/06/10 12:48
 
תל אביבית חילונית
19/06/10 17:46
19
המציאותי
19/06/10 12:52
 
האמת תמיד נכונה
19/06/10 12:58
 
קורןנאוה טבריה
19/06/10 13:42
 
אשכנזי
19/06/10 16:33
 
איו חדש תחת השמש
19/06/10 16:55
20
נדב
19/06/10 14:02
 
כנופיית בייניש
19/06/10 14:07
21
אבא של חייל
19/06/10 14:17
22
מ.ש
19/06/10 14:26
 
צבי גלברד
20/06/10 00:32
23
אוי לעברית האהובה
19/06/10 15:12
24
גבי1
19/06/10 15:20
25
הפרסומת של טלי!
19/06/10 15:20
 
פירסומת
19/06/10 15:42
 
לגלגני כמו שטירמר
19/06/10 16:04
26
ייבגני - ירושלים
19/06/10 15:45
27
סxyz
19/06/10 16:02
 
ישראלה
19/06/10 17:15
28
מה, לאט...
19/06/10 16:13
29
hf
19/06/10 16:33
30
מ.אלקרייאף
19/06/10 18:51
31
בוננזה
19/06/10 18:55
32
דיטה
19/06/10 19:09
33
ביבי זה שמאל
19/06/10 19:20
34
humanape
19/06/10 20:59
35
Moonshine Madoff
19/06/10 21:27
36
ישראלית גאה
19/06/10 22:10
37
ארז עוז
19/06/10 22:19
38
שתחנק בעזה
19/06/10 22:34
39
ורדינה
19/06/10 22:42
40
אבזם
19/06/10 22:46
41
** מומחה לאיסלם *
19/06/10 22:50
42
פחימה מרוקאי
19/06/10 23:08
43
יהושפט
19/06/10 23:17
 
ורדינה
19/06/10 23:27
44
פלא יועץ
19/06/10 23:35
45
דב בינדר
19/06/10 23:39
46
עמי, ת"א
19/06/10 23:55
47
אמתי
20/06/10 00:17
48
עמיקם הר ציון
20/06/10 00:23
49
דוד צפוני
20/06/10 03:43
50
אותה שטות
20/06/10 05:02
51
yehda66
20/06/10 05:49
 
גילוי נאות
23/06/10 12:27
52
את אותו סבל
20/06/10 06:21
53
דן 5
20/06/10 07:12
 
די להיות מרוקאי
23/06/10 12:33
54
דר יובל
20/06/10 07:25
55
פירפק
20/06/10 08:52
56
תימני בEZ
20/06/10 09:41
57
לא קראתי מילה
20/06/10 09:44
58
אורן78
20/06/10 16:13
59
פלא יועץ
28/06/10 10:14
60
sandy
23/07/10 19:09
61
Rostaman
29/07/10 17:53
62
ציוני חילוני
3/04/12 14:13
63
ניצן אוזדובה
8/09/14 20:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

רשת ABC  חגגה הבוקר עם קובי בראיינט והלייקרס אליפות חמישית ב-11 השנים האחרונות, ובסטייל.

מפרטים ראשונים שפורסמו הערב (שישי) בארה"ב על הרייטינג של המשחק השביעי בין לוס אנג'לס לבוסטון (79:83 ו-3:4 ללייקרס) עולה כי מדובר במשחק סדרת גמר שהניב את הרייטינג הגבוה ביותר מאז הפיינלס ב-1998, אז הסתיים עידן מייקל ג'ורדן.


18/06/2010  |  אייל גרוסברד  |   חדשות

הסיכויים ששרונאס יאסיקביצ'יוס יגיע בסופו של דבר למכבי ת"א בעונה הבאה הפכו היום (שישי) נמוכים יותר לאחר שפאו הודיעה כי היא מממשת את האופציה שניתנה לה על הרכז לעונה הבאה.

שאראס שהיה על הכוונת של הצהובים עוד לפני מינויו של דייויד בלאט במקום פיני גרשון, אמר לאחרונה כי הוא אינו פוסל את האופציה לחזור לישראל לקדנציה שנייה בנוקיה אך מעדיף להמשיך תחת זלימיר אובראדוביץ' ביוון.


18/06/2010  |  אייל גרוסברד  |   חדשות
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30 [צילום: פלאש 90]
18/06/2010  |  ערוץ הכנסת  |   חדשות
ביום ראשון הקרוב (20.6) תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק של ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, וח"כ עינת וילף (העבודה), לייצוג הולם של נשים במפלגות.
18/06/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

אנגליה חייבת ניצחון. נשמע בנאלי, אבל אין יותר נכון מהמשפט הזה מבחינת אוהדי שלושת האריות. אחרי שלא הצליחה להופיע ליורו 2008, עובדה שגרמה לרעידת אדמה בממלכה שבעקבותיה מונה פאביו קאפלו למאמן הלאומי, החבורה מלונדון איכזבה במשחק הראשון שלה בדרום אפריקה עם תיקו 1:1 מול ארצות הברית. איבוד נקודות מול אלג'יריה יגרום לביקורות להיות קטלניות יותר מאי פעם, אך לא פחות חשוב, עלול גם לסיים את הסיפור של וויין רוני וסטיבן ג'רארד בגביע העולם.


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il