מתכונת ההנפקה של אל-על עדיין לא נקבעה. הבנקים וגורמים בחברה לוחצים לדחיית מועד ירידת הממשלה לאפס בעלות על החברה, כלומר למימוש 49% הנותרים אחרי הנפקת 51% מהחברה, ולהאריך בעוד כמה שנים את היותה חברה ממשלתית מעורבת.
כמו כן, טרם הוכרע גובה נתח המניות שיונפק בתל-אביב בשבוע הראשון של יוני. בין היתר מדובר גם בשאלה כמה מניות יכול השוק לקלוט בפעם הראשונה.
יש הטוענים, כי השוק אכן יכול לקלוט 51% מהמניות, אולם ההערכה המתגבשת מדברת על הנפקה ראשונה של 30%-25% ממניות אל-על. היתרה, שתוריד את המדינה ל-49%, תונפק באופציות קצרות לחודשים בודדים.
גם בענין מרכיב האופציות, השוות ל-49% ממניות החברה, אין עדיין הכרעה ונמשך הוויכוח בענין תקופת הזמן למימושן. בעוד המדינה מבקשת לקצר את משך חיי האופציות שיונפקו, ולקבוע להן מועד מימוש שלא יהיה ארוך ממחצית השנה, הרי שהבנקים וגורמים בחברה מבקשים לקבוע מועדים ארוכים של עד שנתיים ואף יותר.
בתוך כך נמתחה ביקורת בשוק המשקיעים המוסדיים ובקרב משרדי ממשלה, על הנהלת אל-על בענין המצגת למשקיעים המוסדיים שהתקיימה אתמול בתל-אביב. הטענה היא, כי במהלך הדיון, הציגו מנהלי אל-על מצג שווא לכאורה, לפיו למדינה ימשיך להיות אינטרס לשמירת היציבות הכלכלית של החברה, ובכך היא מהווה ערובה לעתיד למשקיעים.
כמו כן נמתחה ביקורת על דברים שאמר מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, למשקיעים הפוטנציאליים, לפיהם מדינות העולם המערבי מזרימות כספים להבטחת הבסיס הכלכלי של חברות התעופה. הוא ציין, כי ממשלת ארה"ב הזרימה מיליארדי דולרים לחברות תעופה אמריקניות, ובכך רמז על עתיד היחסים בין אל-על למדינה.
דברים אלו, טוענים בשוק ההון, לא רק שאינם מופיע כלל בתשקיף החברה, אלא גם אינם נכונים, מפני שהמדינה אינה מתכוונת להיות ה"גב החזק" של אף אחת מחברות התעופה.
דובר אל-על מסר בתגובה: "במהלך המצגת למשקיעים אתמול, תיארו מנהלי אל-על את מצב התעופה העולמית וסיפרו, כי הרבה מדינות סייעו בשנים האחרונות לחברות התעופה, כולל לחברות התעופה הפרטיות, וזו עובדה ידועה.
"אכן בתשקיף ההנפקה לא נאמרה מילה על נושא זה, אבל בעתיד, מבחינת הגיונית, כרגע תיאורטית לחלוטין, יכול להיות מצב בו מדינה, כל מדינה, אפילו מדינת ישראל, תתבקש לשקול לתמוך בחברת התעופה הלאומית שלה גם אם היא חברה פרטית. בוודאי שלא נאמר, כי הממשלה מחוייבת לסייע בצורה כלשהי".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, המלווה את הפרטת אל-על, אמר היום:
"לדעתי, מצבה העיסקי של אל-על והסביבה העיסקית שהיא תפעל בה, בנוסף על השירות הטוב והיעיל שהיא נותנת, הביטחון לנוסעים ומדיניות תעופה ידועה וקבועה, יאפשרו לחברה להיות חברת תעופה מהטובות בעולם, הן בצד השירות והן בפן העיסקי.
"יידעו עובדי אל-על, שעל-ידי ההפרטה הזו שממשלת ישראל עושה ככל שביכולתה על מנת שלא יפגעו, הם מקבלים 15% מחברה מופרטת ויציבה לשנים רבות".