דרך 531, כביש הרוחב המחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה ייסלל על-ידי החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) ויבוצע במסגרת תקציב המדינה. כך הכריע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ. הוא דחה את הצעת חברת דניה-סיבוס לביצוע הפרויקט בשל פערים כספיים ניכרים בין הצעתה כפי שהוגשה במכרז לבין הצעתה כיום.
לדברי כ"ץ, לנוכח הקשיים שהתגלעו במשא-ומתן עם דניה סיבוס הוחלט שלא לעכב יותר את הפרויקט, ולצאת במהירות האפשרית לסלילת הכביש. "שיתוף המגזר הפרטי הוא דבר חשוב אולם לא ניתן יותר לעכב את הפרויקט החשוב, ולכן הוחלט כי החברה הלאומית תבצע אותו במימון המדינה", אמר.
שפיר הנדסה זכתה במכרז הראשון. היא לא עמדה בתנאים ואחריה הגיעה דניה סיבוס שזכתה. לבקשת המדינה, השאירה החברה ערבויות והסכימה להיכנס למו"מ. המו"מ עם המדינה התנהל למרות משך הזמן שחלף מאז הזכייה, ובמסגרתו התגלע משבר בפעילות המימונית בעולם כולו לנוכח המשבר הכלכלי, ושווקים בעולם קרסו בתחום המימון. כעת כדי לממן פרויקט בסדר גודל שכזה צריך קבועי זמן מצומצמים יותר.
האם החיפזון מצד שר התחבורה להחליט להעבר את הפרויקט למדינה הוא חלק מהליך קבלת החלטות שגוי שעלול לעכב את הפרויקט? ימים יגידו. האם טרחו שר התחבורה או מנכ"ל משרדו לבדוק לעומק מדוע החברות הפרטיות אינן מוכנות להיכנס לפרויקט בסדר גודל שכזה, וכיצד זה שחברה שאינה קקיונית אלא עם רקורד מוכח כמו דניה סיבוס מוותרת בכזו קלות על מכרז שעשוי היה להניב עבורה רווחים נאים במיוחד. האם כשאר הפרויקטים התחבורתיים תהיה סחבת ובכייה לדורות. בעוד שפרויקטים גדולים מתעכבים שנים על גבי שנים, ניתן לציין שבכל פרויקט כביש 431, לשם השוואה, שבוצע בידי דניה סיבוס, היה עיכוב קל של 5 ימים בלבד, למרות מלחמות על קברים בתוואי המסלול.
במסגרת ישיבה שהתקיימה הבוקר (יום ב') בלשכת מנכ"ל משרד התחבורה,
יעקב גנות ובהשתתפות נציגים של משרדי התחבורה והאוצר והחברה הלאומית לדרכים, הוחלט על-דעת כל הצדדים הנוגעים בדבר להטיל על החברה הלאומית לדרכים להתחיל בסלילת הכביש במהירות האפשרית.
כביש 531 אמור להיות אחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור השרון ועתיד לחבר את התנועה מכביש החוף לכביש חוצה ישראל, דרך נתיבי איילון לאורך 20 קילומטר. לדברי השר כ"ץ מדובר באחד הפרויקטים הגדולים שנבנו אי פעם בישראל.
מדובר בפרויקט משולב של כבישים ורכבת הכולל 11 מחלפים, 36 גשרים ומנהרות. בניית הכביש, שעלותו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל, תימשך כשלוש שנים.