החל מה-1.6.03, ובתום כחודשיים מאז תחילת שידורו - ישודר ערוץ תכלת, הערוץ החדש ליהדות, כערוץ למנויים בלבד בפלטפורמה דיגיטלית בכבלים הדיגיטליים - ערוץ 36 ובלוויין - ערוץ 19. מחיר המנוי החודשי בכבלים הדיגיטליים - 18 ש"ח ובלוויין החל מ-12 ש"ח למנויי חבילת הסרטים.
ערוץ תכלת הקים מוקד מיוחד בשיתוף עם חברת טלדור באמצעותו ניתן יהיה להזמין את הערוץ. מהנהלת הערוץ נמסר, כי כבר בשלב זה יש אלפי הזמנות למנויים בכבלים הדיגיטליים ובלוויין.
איריס סידון, מנהלת השיווק של ערוץ תכלת אמרה, כי סקר מכון המחקר "מידע שיווקי", קובע ש-44.3% מקהל המטרה (המהווים 74% מכלל האוכלוסייה, ומורכב ממסורתיים, דתיים לאומיים וחילונים (עם זיקה ליהדות) צפו בערוץ תכלת בממוצע 7.43 פעמים. המודעות הבלתי נעזרת לערוץ תכלת בקרב קהל המטרה עומדת על 68.5%, זהו נתון מרשים ביחס לזמן הקצר שהערוץ משודר. 65.2% מקהל המטרה בערוץ תכלת ציינו, שבטוח ימשיכו לצפות בערוץ תכלת כמנויים.
נתון מעניין נוסף שעולה, הוא תפיסת הערוץ כערוץ דתי או חילוני בקרב קהל המטרה של הערוץ. מתוך הסקר עולה, כי ערוץ תכלת קיבל ציון "דתיות" של 4 בלבד בסקלה שבין 1 ל-7 (1 חילוני מאוד - 7 דתי מאוד) ומכאן שהערוץ אינו נתפס כערוץ דתי. מבין צופי הערוץ - 27.9% מגדירים את עצמם כחילוניים עם זיקה ליהדות ודת, 30.7% מסורתיים, 11.8% דתיים לאומיים.
סידון מציינת עוד, שתקציב השיווק לשנת 2003 עומד על כ-6 מיליון ש"ח, וכולל קמפיין השקה במדיה ההמונית שהחל בימים אלה, פעילות קד"מ, מכירה ישירה באמצעות נציגי מכירות ומוקדים טלפוניים, וכן הרחבת המותג לאמצעי מדיה משלימים.
שרון יפה, הסמנכ"ל העסקי בערוץ תכלת מציין, כי התוכנית האסטרטגית של הערוץ קובעת יעד של כ-100 אלף לקוחות בתום השנה הראשונה לשידורי הערוץ (12 חודשים) ותוך כשנתיים וחצי להגיע לנקודת איזון בכ-180 אלף לקוחות שיהוו כ-15% מנתח השוק של הכבלים הדיגיטליים והלוויין.
יפה מוסיף, כי בימים אלה נמצא הערוץ במגעים עם מספר תחנות שידור בארה"ב ובאירופה לצורך שידור הערוץ בקרב קהילות יהודיות ברחבי העולם.
ערוץ תכלת הינו בבעלות קבוצת אנשי עסקים בראשותו של שלמה בן-צבי (80%) ואיל העסקים האמריקני, רון לאודר (20%). בן-צבי מציין, כי במהלך השנה האחרונה השקיעה הקבוצה בהשקת הערוץ כ-15 מיליון ש"ח וכי התקציב השנתי הכולל של הערוץ כולל הפקות מקור, עלויות רכש תוכניות וסדרות מחו"ל יהיה כ-30 מיליון ש"ח.
תרומה לחברה
ערוץ תכלת נרתם למען האגודה הישראלית לתרומת אברים. במסגרת זו יחל הערוץ לשדר בהתנדבות את סרטון האגודה.
זו היא פעילות ראשונה של הערוץ למען הקהילה והוא מתכוון לנקוט בקו זה גם בעתיד.
עמותות וגופים הומניטרים המבקשים במה מסוג זה יכולים לפנות לערוץ בבקשה.