|
שומרים על הדוא"ל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
משרד התקשורת החליט לצאת בשימוע, לאחר שנוכח כי כתובת דואר אלקטרוני של לקוחות ספקי גישה לאינטרנט (ISP) מהווה, לעיתים, חסם מעבר בפני מנויי החברה המעוניינים לעבור לחברה אחרת המספקת גישה לאינטרנט (ISP). המשרד שוקל לקבוע הסדר בו יתאפשר למנוי של ספקי גישה לאינטרנט לעבור כמנוי לספק גישה לאינטרנט אחר ולשמור על כתובת הדואר האלקטרוני המקורית שלו, בדרך של קבלת שירות של תיבת דואר אלקטרוני (בלא צורך ברכישת שירותי הגישה לאינטרנט), וזאת תמורת תשלום סביר לספק הגישה לאינטרנט, אותו נטש המנוי.
בנוסף שוקל המשרד לקבוע ברישיונות ספקי הגישה לאינטרנט (ISP), את האפשרות שתעמוד בפני הלקוחות להמשיך לקבל את דברי הדואר האלקטרוני שלו, באמצעות מתן שירות "עקוב אחרי" על-ידי המפעיל הננטש, למשך שישה חודשים ללא תשלום, אל תיבת דואר אלקטרונית חדשה לפי החלטתו.
לפני כשנתיים הסיר משרד התקשורת חסם מעבר דומה בין חברות הטלפון הקווי והסלולרי, בכך שאפשר למנוי להתנייד בין החברות תוך שמירה על מספר הטלפון המקורי שלו, כולל הקידומת. העיקרון הבסיסי של ניידות מספרים בטלפוניה וניידות כתובת דואר אלקטרוני ברשת האינטרנט הוא, שהן מספר הטלפון והן כתובת הדואר האלקטרוני הינן דבר המזוהה עם המנוי, באופן אישי, ולכן המנוי רשאי לשמור על סממניו האישיים - מספר הטלפון וכן כתובת הדואר האלקטרוני לפי רצונו הוא.
המשרד הפיץ את השימוע להתייחסות הגורמים הרלוונטיים עד ליום 01.09.10.
אנחנו היינו ממליצים למשתמשים מראש לא להשתמש בכתובת האימייל של הספקית שלהם ככתובת ברירת המחדל, ובמקומה להשתמש באחד משירותי האימייל הזמינים ברשת, אשר אינם תלויים בספקית האינטרנט שלהם. למשל Gmail או הוטמייל. דבר זה יכול לפתור בעיות עתידיות ולהקל על המשתמש.