חברת התעופה הלאומית, אל-על, תצא משליטת המדינה ב-10 ביוני. כך הוחלט לאחר שבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, פסק בליל חמישי-שישי לפנות בוקר לרעת עובדי אל-על וההסתדרות.
הפסיקה הביאה את העובדים וההסתדרות למשוך את עתירתם נגד ההפרטה. שני הגופים ערערו נגד החלטת בין הדין לעבודה בת"א, יממה לפני כן, שלא להוציא צו מניעה נגד פרסום תשקיף אל-על ותחילת תהליך ההפרטה. תשקיף החברה פורסם זמן קצר לאחר שהעובדים משכו את העתירה.
רשות החברות הממשלתיות פנתה לכל שגרירויות ישראל ברחבי העולם, כדי שיעניינו משקיעים זרים ברכישת מניות אל על. גבאי אמר: "יש משקיעים מהארץ ומחו"ל".
השווי הנמוך שנקבע לאל-על - כמחיר של מטוס אחד מבין 29 מטוסיה - נובע ממצבה הכלכלי הקשה, שמתבטא בהפסד של 35 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2003, הפסדים שנתיים מתמשכים וקופת מזומנים כמעט ריקה.
כן "תרמו" לכך המצב הקשה של עולם התעופה העולמי בעקבות אירועי 11 בספטמבר, המלחמה בעיראק, האינתיפאדה החדשה והצניחה בתנועת הנוסעים לישראל, איומי הטרור הנמשכים על מטוסי הנוסעים, ומגיפת הסארס. גורם נוסף הוא חובות החברה לבנקים, המסתכמים בכ-900 מיליון דולר, עבור הלוואות לרכישת מטוסים חדשים.
למרות המצב - הוחלט לבצע את הפרטת החברה כדי לעמוד ביעדי משרד האוצר להכנסות של כ-1.5 מיליארד שקל ממכירת חברות ממשלתיות בשנת 2003, וכדי לנצל את המצב הפוליטי הנוח של היעדר סיעות חרדיות בממשלה, אשר טירפדו לאורך השנים האחרונות כל מהלך הפרטה, על-ידי עיצוב מניית זהב האוסרת על טיסות החברה בשבת.
עד ל-10 ביוני, יימשך תהליך הצגת החברה בפני משקיעים פוטנציאליים. מאז החלו המצגות, הובעה התעניינות ברכישת מניות המוביל הלאומי מצד גורמים מוסדיים ופרטיים כאחד.
הקלוזינג יתקיים ב-8 במאי. עובדי אל-על יוכלו לרכוש בהנחה של 30% רק 10% ממניות החברה המונפקת, לאחר ששר האוצר, בנימין נתניהו, דחה את בקשתם לקבל שליטה גדולה יותר בחברה.