מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, הגיש (יום ב', 2.6.03) לוועדת השרים המיוחדת לחקיקה הצעה, שהוכנה על-ידי הצוות הבינמשרדי שבראשותו, הכולל את נציגי הרשות השניה, משרד המשפטים, משרד התקשורת ומשרד האוצר, להסדרת תחום השידורים המסחריים בטלוויזיה בערוץ 2 ובערוץ 10.
ההצעה כוללת שינויים בדרישות הרגולציה, הגברת הוודאות בתחום והמשך הסדרת הענף בשיטת הזיכיונות.
שינויים בדרישות הרגולציה -
א. מרכיבי ומאפייני ההוצאה השנתית הכוללת לשידורים יהיו בהתאם להצעת הרשות השניה לעניין זה, אשר גובשה על בסיס הנחה להמשך פעילותם של שני ערוצים מרכזיים בתחום השידורים המסחריים
(הידוק הזיקה בין ההכנסות להוצאות - ההוצאה השנתית הכוללת לשידורים, כולל הוצאה לחדשות, תהווה 60% מההכנסות נטו של הערוץ).
ב. דרישות הרגולציה המעודכנות יחולו ביחס לכל השחקנים בתחום השידורים, בעלי הזיכיונות להפעלת הערוץ השלישי (ערוץ 10) - החל משנת 2003, בעלי הזיכיונות להפעלת הערוץ השני - החל מנובמבר 2003, בכפוף לקיומו של ערוץ 10 באותה עת.
הגברת הודאות הרגולטורית בתחום -
פרסום מכרז להפעלת הערוץ השני - ייקבע בחוק, כי עד ליום ה-1 בינואר 2004 תפרסם הרשות השניה מכרז להפעלת הערוץ השני על-ידי זכיין אחד, אשר יחל לפעול בחודש נובמבר 2005.
אם בעת פרסום המכרז יפעלו שני ערוצים, תנאי הסף יהיו כפי שנקבע בסעיף א' שלהלן. במידה ובעת פרסום המכרז יפעל ערוץ אחד בלבד - יוגדרו התנאים באותה עת. בנוסף, מוצע להבטיח לזוכה במכרז האמור ולזכיין להפעלת ערוץ 10 בלעדיות עד ליום 1 בינואר 2007.
עוד מוצע, כי במידה והפעלת ערוץ 10 תיפסק, תיבחן הממשלה את הצעדים שיבטיחו את התפתחות התחרות בתחום השידורים המסחריים ובכלל זה מתן אפשרות לפרסומת בכבלים ובלווין.
משרד התקשורת, משרד המשפטים ומשרד האוצר יגבשו את שינויי החקיקה הדרושים, יחד עם הרשות השניה לצורך יישומה של התוכנית, תוך 14 יום ויביאו אותם לאישור ועדת השרים לחקיקה.
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, הוסיף כי עקרונות ההסדרה גובשו מתוך הכרה בתרומתה של תחרות בתחום השידורים המסחריים למשק, בהיבטים כלכליים ותרבותיים, מתוך הכרה בחשיבות הרגולציה, תוך שימת דגש על היקף משמעותי של השקעה בתוכניות איכותיות מהפקה מקומית והשקעה בשידורי החדשות, ועל בסיס הבנה כי היקף שוק הפרסום הצפוי בשנים הקרובות, אינו מאפשר פעילות של יותר משני ערוצים מסחריים.