|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
[צילום: פלאש 90]

"התורה והרבנים זה לא כמו הפרופסור"

בעצרת תמיכה בחופש ביטוי תורני נמתחה ביקורת על שתיקתה של הרבנות הראשית הרב ליאור: "יש פקידי שלטון המעוניינים לטשטש את הזהות היהודית של המדינה, ולא יעלה על הדעת שהם יכתיבו מה מותר לומר ומה אסור"
18/08/2010  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות

כ-200 מרבני הציונות הדתית התכנסו (יום ד', 18.8.10) בירושלים להביע תמיכה ברבנים ודב ליאור ויעקב יוסף על סירובם להיחקר במשטרה בעקבות תמיכתם בספר "תורת המלך" העוסק בהלכות הריגת גויים.

בעצרת, שהפכה למפגן כוח משמעותי, השתתפו ראשי ישיבות, רבני ערים, דיינים, רבני ישובים ורבני שכונות ועמדו בראשה זקני הרבנים של הציונות הדתית, בתוכם רבנים הנמנים עם המתונים בציבור ואף מתנגדים לעצם פרסום הספר, רבנים אשר באו לזעוק כי ללא קשר לויכוחים בתוך עולם התורה לא מתקבל על הדעת שייחקרו רבנים בשל חיבורים הלכתיים או כתיבת "הסכמה" לספרים. מנגד, נמנעו להגיע לכינוס רבנים שתבעו הסתייגות מתוכנו של הספר מצידו של המחבר הרב איציק שפירא.

רבה של העיר רמת גן ונשיא רבני צוהר, הרב יעקב אריאל, אמר באירוע: "העילה לכינוס הזה היא הזמנת משטרה לחקירה על אודות ספר מסוים. אני אומר מראש אינני מסכים לספר ואינני מסכים להסכמות לספר. לדעתי יש שם פירושים לא מדויקים. אפשר להתווכח. השאלה מי יתווכח. מה שעומד על הפרק זה לא הספר. מה שעומד על הפרק זו שאלה אחרת לגמרי. הזמנת המשטרה לחקירה אנשים בגלל פרשנות שפירשו דברי תורה. גם אם הפירוש הזה לא נכון, גם אם הפירוש הזה מוטעה, לא ייתכן שהמשטרה תחקור זאת. שוטר ייקבע אם הפירוש נכון או לא נכון".

הרב אריאל מתח ביקורת על הרבנות הראשית לישראל על כך שאינה נוקטת עמדה בנושא: "יש רבנות בישראל. יש רבנות ראשית. הרבנות הראשית עצמה יכולה להאציל סמכויות. היא יכולה לבקש לבדוק אם הדברים נכונים או לא. אם רב אומר על מישהו שזה טעות יבררו זאת, מה זה העניין למשטרה? על זה אני יוצא כאן. לא הוא הנושא כאן. על זה שמזמינים רבנים שיפרשו את הדברים אחרת לא ייתכן דבר כזה.

"אני מתנגד בצורה קיצונית למה שאתה אומר אבל אני אלחם עד טיפת האחרונה כדי שתוכל לומר את הדברים. צריך להתווכח צריך לדון. זה לא קשור למה שאומרים חופש אקדמי. זה הרבה יותר מזה. אנשים יושבים ומבררים תורה מפרשים פסוקים בתנ"ך מי קובע אם הפירוש הזה נכון או לא נכון?

"אם בגלל שמישהו מפרש בטעות יחקרו אותו במשטרה? רבותי יש פרופסורים באוניברסיטאות שדורשים להטיל חרם חבריהם. ביקשתי בבר-אילן מנשים ללבוא בלבוש צנוע אמרו לי מה עם החופש האקדמי? לגופו של עניין אפשר לצטט ציטטות לצערי עם ישראל מקוטב, יש המצטטים בכיוון אחד יש המצטטים בכיוון הפוך, שמעתי מר' בורג ימין ושמאל תפרוצי ואת ה' תעריצי. אנחנו לא ימין ושמאל, אנחנו דרכה של תורה.

"אני לא מסכים לספר זה לא דרכו של מרן הרב (קוק) זצ"ל אחרי 2,000 שנות גלות עם ישראל למד משהו. גם בנושא שפיכות דמים. מצד שני לא בכוחנות מצד אחד אבל גם לא פשיטת צוואר מצד שני. דורנו נתקל בשאלות קשות והוא זקוק להדרכה תורנית, לא ייתכן שאנשים שלא יודעים יגידו לנו מהי תורה. שם צריכים לעסוק בביעור פשעים, לא בביאור פסוקים. לכן הכינוס הזה בא לזעוק זעקה השאירו את התורה במקומה. מכאן אני קורא לציבור החילוני רחב, מדינת ישראל קמה על שלושה דברים במגילת העצמאות בארץ ישראל קם העם היהודי... כאן עם ישראל הביא לעולם את התנ"ך. בלי התנ"ך מה היינו עושים פה? המושג ארץ ישראל המושג מוסר יהודי, מסורת יהודי, אלה היסודות של המדינה ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל. ולכן תורת ישראל צריכה להדריך. לא ייתכן שיקימו קוד אתי על בסיס של קנט וסוקרטס בלי תורה.

"רבנים הם נבחרי ציבור"

הרב דוב ליאור אמר כי "הרבנים הם נבחרי ציבור, והם נבחרו כדי לומר מהי דעת התורה. חייבים לומר את דבר ההלכה, ולא לפחד משום דבר". לדבריו, אין מדובר בבעיה של התנכלות לשניים-שלושה רבנים. "מתנכלים פה לתורת ישראל בתור ערך אלוקי. אני לא אומר שיש החלטה של ממשלת ישראל להתנכל לתורת ישראל. יש עמותות, יש אנשים, וממילא יש פקידים מסוימים הרוצים לטשטש את הזהות היהודית של המדינה, דומיא דאמריקא (להידמות לאמריקה, ע.י.), אצלנו הזהות היהודית היא הדת, זה דברים יסודיים בריאים שילכו ויתפתחו. יש כאלה שרוצים לטשטש ומשתמשים עם העוצמה של המדינה להתנכל לרדוף מי שלא חושב כמוהם.

"רבנים מביעים מהי דעת תורה. זה לא כמו פקיד או איש אקדמיה, הם מרצים בתחום הזה בשביל פרנסה, רבנים נבחרו כדי להורות מהי דבר הלכה ולא לחשוש משום דבר. התורה והרבנים זה לא כמו הפרופסור. התורה מקיפה את כל תחומי החיים ענייני אישות חינוך מדיניים וביטחוניים. אם יש בעיה עם החלפת שבויים יש דעה מה לעשות. הרי ההינתקות ממורשת ישראל אצל חוגים מסוימים הביאה בכנפיה הינתקות מהלאומיות ומארץ ישראל. יש כאלה הלהוטים למסור חלקי ארץ אנחנו צריכים להודות לה' שמקשה את עורפם של המחבלים. התורה נדרשת להביע דעה בכל תחום. יש להתייחס יש איך להתייחס בשביל זה צריך את ההסתכלות הנכונה הרב (קוק) זצ"ל כותב שמי שחי במקומותינו ואיננו מביט על אור הזורח של הישועה לא יוכל לכיוון דבר לאמיתתה של תורה.

"מה זה משנה אם יהודי בונה מרפסת – כמו שהטורקים היו פה קיימו בהידור וגם הנשיאים האלה יודעים שתפקיד שלהם למנוע את שיבת ארץ ישראל לארצו. אנחנו לא צריכים להרתע אלא להמשיך ולהחזיק בדרכנו ובתקופה קשה זו שיש רומם את רוח העם – את זה יכולים רק רבנים שיש להם את המעוף של ההסתכלות על התקופה שלנו, ולמרות שאנחנו רואים תופעות קשות בחיי היום יום לא צריך להתייאש. יש לנו ביקורת על אלה המנהיגים את המדינה, אבל המדינה היא יסוד כסא ה' בעולם, יש לנו תפקיד בחיזוק בעמידה במצבים לא נורמאלים כל יום שאנחנו עומדים זה לא נורמלי אנחנו עומדים מול איומים של מיליונים מסביב".

קטעים נבחרים מדברי הרבנים

  • הרב שאר יישוב הכהן: "תסכימו עמדי שההתכנסות הזו היא דבר לא רגיל. בתוך עולמה של תורת א"י יש זרמים שונים וגישות שונות. כדרכה של תורה יכולות להיות דעות שונות. אבל עצם האיחוד של כל הנמצאים כאן מוכיח שדבר נפל בישראל... חז"ל אומרים שלא חרבה ירושלים אלא שביזו תלמידי חכמים. ביזיון של תלמידי חכמים זו פגיעה בחוט השדרה של התורה שבעל-פה... ראשי הישיבות ואלפים העומדים בראש המחנה הנלחם למען ארץ ישראל ומדינת ישראל, ולא לנו ילמדו מהי נאמנות למדינת ישראל, מה זה למסור את הנפש".

"אנו באים מכנס שהיה בעיר העתיקה בתוך החורבה ונזכרתי באחי ורעי, תלמידי הישיבה שהתארגנו בשנת תש"ח לפי הוראת מורם ורבם הרב צבי יהודה על חובתנו להילחם ולהגן ולכבוש את ירושלים עיר הקודש. ועל זה בנוי כל המפעל הנהדר שנקרא ישיבות ההסדר. גם אני לא עיינתי בספר הנדון ואינני יודע מה כתוב בו ולא בטוח שהייתי מסכים עמו, אך חזקה על חבר שאינו מוציא תחת ידו דבר שאינו מתוקן ואם רב בישראל מוציא ספר הלכתי עצם הדבר הזה מקנה לו זכות להביע את דעתו.

"ואף על-פי שאילו מחייבים ואלו מטמאים, לא נמנעו מלעשות טהרות אלו לגבי אלו ולא מלישא נשים אלו באלו, כבוד התורה עומד מלמעלה מכל מחלוקת ועל הפגיעה בכבוד התורה אנו מוחים.

"לשדר בטלוויזיה רב עם שלשלאות מה פחדו שהרב הזה יברח? כנראה שרצו לשבור את רוחו להראות לו שמתנהגים אליו כמו אל פושע. איפה מצאנו דבר כזה? ועוד יותר מכך ההזמנה של רבנים גדולי תורה פוסקים ידועים לבוא להיחקר על ההסכמה שנתנו לספר... אני בטוח שהנהגת המדינה לא על דעתה נעשה הדבר הזה. חלק מהשרים, לא יעלה על הדעת שהם ירשו לפגוע בכבוד התורה ובתלמידי חכמים, תצא מכאן הקריאה גם לאלה בצד השני אני בא מחיפה, אני מקבל הצהרות של פרופסורים שקוראים ומצטרפים לחרם אקדמי נגד מדינת ישראל ולא שמעתי שמזמינים אותם לחקירה. ממתי אסור לכתוב דברי תורה? זה התחיל לפני כמה שנים בקריית ארבע הרב עידו אלבה, וראינו לנכון להצטרף כאן דווקא על הרקע של העיר הגדולה שבה אני נמצא...צריך להוכיח ולקרוא בחודש הרחמים והתשובה לכל בית ישראל גם לאלה שעשו את הטעות הנוראה הזו – הגיעה השעה שתחזרו בתשובה ותודו על האמת, אנחנו מבקשים סליחה מגדולי ישראל".

  • הרב חיים דרוקמן: "כואב הלב שאנחנו צריכים בכלל להתכנס על דבר כזה. היום התקשרו איתי מאחד מאמצעי התקשורת לראיין אותי על הכינוס לא ידעתי, אבל לפני דיבר אדם שהוא שפך אש וגופרית על הרב ליאור שליט"א. כן הוא מסית כל הזמן לרצח של ערבים כל הזמן וכד', והאריך בדברים, אני לא יכולתי אני שומע אותך מסית הסתה פרועה נגד הרב ליאור אני חושב שצריך להזמין אותך לחקירה, אתה מסית באוזני כל עם ישראל נגד הרב ליאור – אין בזה שום בעיה? ואני אומר לכם באמת מבלי להיכנס הרי יושבים כאן רבנים אני רוצה לומר כמה משפטים פשוטים. במדינת ישראל יש דבר מקודש שהוא חופש אקדמי. דבר מקודש, רק ביומיים האחרונים שמענו כל הזמן באמצעי התקשורת פרופסורים שמסיתים נגד מדינת ישראל, אומרים לאחרים על החרמות שונות, וכל המי ומי יצאו נגד אלה, הייתכן איך מדברים נגד החופש האקדמי למרות שמדובר ממש בהסתה? היה פרופסור שהוא אמר שצריך לומר לערבים לכוון את הרקטות שלהם להתנחלויות , זה לא הסתה? איש לא קרא לחקור אותו! עד כמה שידוע לי הוא קיבל פרס ישראל מה קורה כאן? אנחנו מדברים על הדבר האלמנטרי ביותר – חופש להתבטא בדברי תורה. ואם יש חילוקי דעות בדברי תורה יש בית מדרש להתדיין בזה. איזה חקירה? התבטאות בדברי תורה! נגד זה אנחנו מתקוממים. הזכות להתבטא בדברי תורה איננה פחותה משום חופש אקדמי, והכנס הזה והדברים ההגיוניים האלה ייכנסו לאוזניים וללבבות המתאימים ומה שהיה כאן נקווה שזה חלף.

  • הרב דוד חי הכהן: "אם נוגעים בבית המדרש הזה אנחנו לא פוחדים אבל שידעו כל מי שפוגע ברבנים הוא מערער את היסודות של השלטון שלו. חז"ל אמרו לנו שזה סיכון אישי. מי שנוגע בתלמידי חכמים מסכן את עצמו. זה משחק באש. אותנו איש לא יפחיד, אנחנו נמשיך להביע דברי תורה.אנחנו מגינים על התורה למען היהודים שנמצאים בחוץ הזכות הזו להגן על התורה לשמור על כבוד התורה היא זו שתעמוד לנו אנחנו עדים כבר 15 שנה שנעשו ניסיונות לתת ביקורת ולנגוע בתלמידי חכמים. התורה הזו לא תוחלף התורה הזו תורת אמת היא תישאר ותתקיים. יזכרו שאלה ששמרו על התורה הם השומרים האמיתיים העל הצבא על המשפט על המדינה.

  • הרב חיים סבתו: "הגאון הרב יעקב יוסף והרב דב ליאור – מי שנוגע בהם כנוגע בנו. ואף על-פי שדרכה של תורה היא בהצנע לכת ובענווה, אנחנו מוחים בכל תוקף נגד הפרקליטות על השימוש בכלים האדירים העומדים לרשותה כולל המשטרה והתקשורת כדי לרדוף רבנים שכל חטאם הוא בהבעת דעה תורנית. אי-אפשר להשתמש במטבע החקוק הנקרא הסתה כדי להביע דעה והשקפה הלכתית הנובעת ממעיינה של תורה".

  • הרב זלמן מלמד: "חכמינו ז"ל אומרים בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגי, ונראה לי שחוצפה יותר גדולה ממה שעשו הפרקליטות עוד לא הייתה כזו. זה אולי קצת מרגיע אותנו שזה סימן שאנחנו בעקבתא דמשיחא, ומתקרבים לגאולה השלמה. אני רק רוצה לומר – לא די במחאה. אנחנו צריכים להתאגד ולהיאבק נגד צעדי הפרקליטות ולקבוע דרך שרים וח"כים כדי למנוע את הפגיעה בתורה, ואם יש רבנים שחושבים שאותו פרקליט מתכוון לדברים שנאמרו יש הרבה דברי תורה שלא מקובלים על השמאלנים והקו הזה הוא לא להלחם בפרט חייבים להתאחד ולהבין שהמאבק. לא רק למחות ולא לפחד אלא להיאבק בתופעה המנסה להילחם בתורה השלמה".

כל היהדות בכף ידך
תאריך:  18/08/2010   |   עודכן:  19/08/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התורה והרבנים זה לא כמו הפרופסור"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רבנים לישיבות
19/08/10 08:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבלוג downloadsquad.com מדווח כי גוגל צפויה להשיק מחשב טאבלט שיתחרה באייפד של אפל ב-26 בנובמבר, "יום שישי השחור". המכשיר, לפי הדיווח, יושק ברשת של ורייזון, ויתבסס על מערכת ההפעלה כרום של גוגל (ולא אנדרואיד המשמשת לסלולר). הבלוג דיווח את הדברים מפי מקור שביקש לשמור על עילום שם, ואמר כי את המכשיר, שכבר זכה ברשת לכינוי "ג'י-פאד", מרכיבה חברת HTC, שאחראית גם למכשיר הסלולר של גוגל, נקסוס ואן.
18/08/2010  |  סוכנויות הידיעות  |   חדשות
לבית משפט השלום בכפר סבא הוגשה השבוע תביעתם של שלושת תושבי כפר סבא, ילדי המנוח ע.י., שנפטר לפני כשנה מפצע פעוט לכאורה שנגרם לו לאחר שדרך על זכוכית.
18/08/2010  |  אירית מרק  |   חדשות
למצעד הקצינים הבכירים שנחקרו עד היום בפרשת המסמך המפוברק הצטרף (יום ד', 18.8.10) מפקד פיקוד הדרום, אלוף יואב גלנט.
18/08/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
אחרי שניצחה שני משחקים מתוך השלוש בגביע הטוטו, מכבי נתניה תתמודד בשבת מול בית"ר ירושלים במסגרת המחזור הראשון של ליגת העל. קפטן הקבוצה, הבלם אוראל דגני, כבר לא יכול לחכות לשריקת הפתיחה.

"אני מקוווה מאוד שניקח את הנקודות מול בית"ר", אמר דגני לאתר הרשמי, "ברור שזה יהיה משחק קשה מאוד, אבל ראובן עטר מכין אותנו מצוין לכל משחק. בית"ר תמיד תהיה קבוצה טובה ומועדון גדול בכדורגל הישראלי, מקווה שיהיה לנו משחק טוב. אני קורא לכל האוהדים לבוא ולדחוף אותנו".


18/08/2010  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לראשונה על הסערה בצמרת המטכ"ל בעקבות חשיפת המסמך המפוברק על הבחישות מאחורי הקלעים של מינוי הרמטכ"ל הבא. לדבריו, העיסוק של צמרת צה"ל במסמך חייב להיפסק.
18/08/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il