הממונה על הגבלים עסקיים, הכריז ביום 28.5.03, על השמירה טכנולוגיות מיגון (1971) בע"מ כעל בעלת מונופולין באספקת שירותי מוקד וסיור ובחיבור למוקד באזור אילת. השמירה מספקת שירותים אלו תחת המותג "מוקד 99".
משמעות ההכרזה היא כי השמירה - "מוקד 99" תהיה כפופה לחובות והמגבלות הנובעות מהוראות החוק לגבי בעל מונופולין. כך למשל, השמירה לא תהיה רשאית לקשור בין חיבור לשירותי המוקד והסיור לבין אספקת שירותים ומוצרים אחרים (כגון, התקנת מערכות אזעקה ועזרים נלווים), להתנות את השירות בתנאים בלתי סבירים, להפלות בין לקוחות וכיוצא בזה.
השמירה הנה בעלת מונופולין (בעל מונופולין מוגדר בחוק ההגבלים העסקיים כמי שמחזיק למעלה ממחצית מכלל האספקה של שירות או נכס) באספקת שירותי מוקד וסיור ובחיבור למוקד באזור העיר אילת מזה זמן. נחיצותה של הכרזה זו גברה לאחרונה, משרכשה השמירה את המתחרה היחיד שלה בשוק זה - חברת ש.א.ש שירותי אבטחה ושמירה (תשמ"ו) בע"מ, ובכך הפכה לבעלת מונופולין מוחלט באזור (100%). רכישה זו אושרה על-ידי הממונה, לאחר שהבדיקה שערכה המחלקה הכלכלית של הרשות העלתה כי ש.א.ש עומדת ממילא להיפלט מן השוק כ"חברה כושלת".
ההכרזה על השמירה - "מוקד 99" כבעלת מונופולין כוללת, בין היתר, מקטעים אלה: קליטת הקריאות והאינדיקציות במוקד, והעברת אותות מחדר הבקרה אל המנוי, באמצעות חיבור יחידת הקצה לחדר הבקרה האלקטרוני, ונקיטה באמצעים המתבקשים בהתאם לקריאות המתקבלות (לרבות הפעלת שירותי הסיור).
השוק הגיאוגרפי הרלוונטי להכרזת המונופולין הוא אזור העיר אילת, הכולל את התחום המוניציפלי של העיר וכן יישובים סמוכים לה. השוק הגיאוגרפי הוא פועל יוצא של זמן התגובה והיכולת של ניידת הסיור להיענות לקריאת האזעקה.
ריחוקו המשמעותי של אזור אילת מאזורים מיושבים אחרים ובחינת מידת התחליפיות באזור זה, הובילו את כלכלני הרשות למסקנה, כי שירותי מוקד וסיור, המסופקים על-ידי מוקדים בעלי חדרי בקרה מחוץ לאזור אילת, אינם מהווים תחליף משמעותי, אם בכלל, לשירותי המוקד והסיור המסופקים על-ידי חברת השמירה, שלה חדר בקרה בתחומי שוק גיאוגרפי זה.
ההכרזה מהווה ראיה לכאורה בכל הליך משפטי, ולכן יש לה משמעות רבה בהקשר של אכיפה פרטית ותביעות של צרכנים במקרים של ניצול מעמד מונופוליסטי לרעה. בנוסף, ההכרזה נועדה להקל על הפעלת מערך הפיקוח של דיני ההגבלים העסקיים, ככל שיידרש.