חברת פולקסווגן תפסיק את ייצורה של החיפושית המקורית, המיוצרת עדיין במיפעלי פואבלה שבמקסיקו. כך הודיע (יום ו', 6.6.2003) דובר חברת פולקסווגן בהודעה רישמית מברלין. הדובר לא נקב במועד המדוייק להפסקת הייצור, להוציא ציון כי מדובר ב"סוף הקיץ הקרוב."
מאז שנת 1978 ממשיך המיפעל המקסיקני להיות האחרון המייצר את החיפושית בעלת ההנעה האחורית, אותה הגה מהנדס הרכב פרדיננד פורשה לפני כ-70 שנה. בשנת 1934 ירדה החיפושית הראשונה משולחן השירטוט לכביש, בסיועו הנימרץ של אדולף היטלר, הוגה רעיון ה"מכונית לכל פועל".
בתרגום חופשי מגרמנית פרוש השם "פולקסווגן" הינו – "מכונית העם", ושם הדגם הבודד מאז, הפך כיום לשמה של חברת הרכב הגדולה באירופה. הכל תודות למלחמת העולם השנייה, בה החיפושיות הוסבו לרכב קרבי קטן ואמפיבי, המככב בסירטי המלחמה ההוליוודיים.
ב-1960 עברו הגרמנים למיתקפה מוטורית על הכביש האמריקני, עת החלו בייצוא החיפושית השובבה לארה"ב. מה שהיה טוב לאוטובאן האירופי, הפך להצלחה חסרת תקדים באוטוסטרדה האמריקנית.
הברית בין הכוחות הגרמניים לעמיתיהם במזרח הרחוק, המשיך להכות ללא רחם בשוק הרכב האמריקני. לאחר שהנהג האמריקני שבע מהחיפושית, החליפו אותן המכוניות היפניות הקטנות והחסכוניות בדלק.
במהלך העשורים מכרה פולקסווגן 21 מיליון חיפושיות, אך הייצור בפואבלה ירד בשנה החולפת ל-30,000 יחידות בלבד. עתה יוסב מלוא כושר הייצור של המיפעל לייצור החיפושית החדשה אשר הוצגה לשווקים ב-1988.