בקרוב יחנכו לא פחות מ-4 תחנות רכבת משודרגות: בית שמש, ראש העין צפון, אשדוד עד הלום וראשון לציון.
החל מ-15 בספטמבר ניתן יהיה להגיע מתל אביב לראשון לציון ברכבת, תוך 20 דקות בלבד.
בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב - ראשל"צ רכבת אחת בשעה בכל כיוון, וחודש מרס 2004 (עם הגעתם של מערכי קרונועים נוספים) יופעלו בקו שתי רכבות בשעה, בכל כיוון.
עלות הקמת הקו החדש נאמדת לדיברי משרד התחבורה בכ-80 מיליון שקל בלבד. מדובר בסכום שולי יחסית לתועלתו המישקית.
שר התחבורה, אביגדור ליברמן, ציין כי קו הרכבת בין ראשון לציון לתל אביב הוא הפתרון המהיר והקצר ביותר שיאפשר לתושבי הסביבה להגיע במהירות ובנוחות לתל אביב. "מדובר באחד הקווים החיונים והחשובים ביותר להקלה על עומסי התנועה הכבדים הפוקדים מדי יום את הכניסות הדרומיות של מטרופולין תל אביב", הוסיף ליברמן.
המסילה החדשה נסללה מצומת ראשונים (הוורדים) בדרום - מזרח ראשון לציון ועד באר יעקב, שם מתחברת המסילה לקו הרכבת רחובות - לוד - תל אביב ומשם לרשת המסילות הארצית.
בצומת גן הוורדים הוקמה תחנת רכבת חדשה, הכוללת שני רציפי נוסעים, באורך של כ-200 מטר. מעליות מיוחדות לנכים ו"דרגנועים" יובילו את הנוסעים לרציפים. בסמוך לתחנה הוקם חניון "חנה וסע".
בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת שר התחבורה, בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, ומנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, נמסר כי ב-15 בספטמבר ייחנכו 3 תחנות רכבת חדשות נוספות: ראש העין-צפון, אשדוד עד הלום ותחנה נוספת תחנך בבית שמש, במסגרת פתיחתו של קו הרכבת בין בית שמש לתל אביב. קו זה מהווה חלק מקו הרכבת בין ירושלים לתל אביב שייחנך בסוף 2004.
כפי שנימסר כאן בשבוע שעבר, עומד משרד התחבורה לסלול במקביל שני קוי רכבת שונים לבירה. האחד הינו הקו העותומאני העתיק, והשני הינו החלופה הצפונית אשר חוצה שטחים השנויים במחלוקת פוליטית. במסגרת שידרוג הקו הדרומי, נעקרו כל פסי הרכבת שבעמק שורק, ונחשף מסלול גי'פים חדש בנוסח דרך בורמה.