270,000 תיירים ביקרו בישראל במהלך חודש ספטמבר 2010 - גידול של 11% לעומת ספטמבר 2009 ו-2% יותר בשנת 2008. כך עולה (יום ג', 12.10.10) מנתוני הלמ"ס.
עוד עולה מהנתונים כי מתחילת השנה ביקרו בישראל קרוב ל-2.5 מיליון מבקרים - גידול של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ו- 9% יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2008 - שנת השיא בתיירות עד כה. מתוך סך המבקרים, כ-2 מיליון היו תיירים (שהו לפחות לילה) - גידול של 22% לעומת 2009 ו-5% לעומת 2008. עוד נמסר מהלמ"ס, כי בחודש ספטמבר ביקרו בישראל כ-22,300 איש במסגרת סיור אוניות שייט - פי שניים בהשוואה לספטמבר 2009 ופי שלושה בהשוואה לספטמבר 2008.
ממשרד התיירות נמסר כי הוא ממשיך בימים אלו בפעולות השיווק ברחבי העולם, במסגרת הערכות לעונת סתיו-חורף בתיירות הנכנסת. עד לסוף שנת 2010, ישקיע המשרד כ-70 מיליון שקלים במכלול פעולות השיווק במדינות היעד בעולם, הכוללות בין היתר השתתפות בירידי התיירות, פעולות יחסי ציבור, הסכמים עם משווקים, קיום סמינרים לאנשי מקצוע ועוד. במסגרת זו, יינתן דגש משמעותי לפעילות להוספת סיטונאים המשווקים את ישראל ולהגדלת קיבולת המושבים בטיסות לישראל, תדירותם והכנסתם של קווי תעופה חדשים לפעילות בישראל.
כ-40 מיליון שקלים מהתקציב הכולל, משקיע המשרד בפעולות פרסום וקמפיינים. תקציב דומה בהיקפו, יופנה לטובת המשך הקמפיינים והפעילות הכוללת ברבעון הראשון של שנת 2011. במסגרת תוכנית השיווק, ייצא המשרד בקמפיינים פרסומיים, מותאמים לקהלי היעד, שיימשכו מספר חודשים, במדינות היעד לתיירות לישראל, בהן ארה"ב, רוסיה, גרמניה, צרפת, אנגליה ומדינות סקנדינביה, זאת לצד פעילות שיווקית במדינות חדשות המגלות בישראל עניין כיעד תיירות, בהן
קוריאה הדרומית, פולין, אוקריינה ומדינות חבר העמים לשעבר.
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר בתגובה: "נתוני כניסות התיירות לישראל בסיומו של הרבעון השלישי של שנת 2010, ובמצטבר מתחילת השנה, מעידים על הצלחת פעולות השיווק, והם בעלי חשיבות רבה למינוף תעשיית התיירות בשנת 2011 - בה עומד יעד המשרד על הגעתם של 3.7 מיליון תיירים".
השר מיסז'ניקוב, המקיים בימים אלו ביקור עבודה במדינות חבר העמים לשעבר, הוסיף כי "מדינות חדשות ובהן קהלים חדשים, מגלים ענין בביקור בישראל ורואים בה יעד אטרקטיבי, ואנו נפעל במהלך השנה הקרובה לאתגר גם קהלים חדשים אלו, בהם, לראשונה, גם תיירים מוסלמים, לבקר בישראל".