צילומי האוויר שהציג מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפני מספר חודשים המתעדים את אזור הפעולה של שייטת 13 במבצע שירת הצפצפה שהפך ל'אסון השייטת' - הם צילומים אותנטיים. כך מאשרים (יום ד', 27.10.10) לראשונה במערכת הביטחון.
מדובר בצילומים שנעשו ממזל"ט שחג בשמיים באזור אנצריה בימים שקדמו לפעולת השייטת בשנת 1997 שבה נהרגו 11 לוחמים וקצינים ביחידת הקומנדו הימי של צה"ל. נסראללה הציג את צילומי הוידיאו באוגוסט האחרון וטען שחיזבאללה הצליח לקלוט אותם באמצעות מקלט טלוויזיה רגיל. לדבריו, הצילומים שלא היו מוצפנים איפשרו לחיזבאללה לנתח את תוואי הפעולה של צה"ל ולטמון לשייטת מארב קטלני.
מאז אוגוסט ישב צוות מומחים על הצילומים שהציג נסראללה והשווה בינם לבין צילומי המזל"ט המקוריים מזמן הפעולה. הצוות הגיע למסקנה שנסראללה דיבר אמת ואכן מדובר בצילומים ש"דלפו" מהמזל"ט הישראלי.
מדובר, למעשה, בסתירה למסקנות ועדת האלוף (במיל.) גבי אופיר שהוקמה מייד לאחר אסון השייטת וקבעה כי היה זה מארב אקראי של חיזבאללה.
משמעות הדברים היא שהאסון קרה בשל זליגת מידע מן המזל"ט הישראלי. זאת משום שבזמנו לא לכל היחידות המובחרות הייתה גישה למזל"טים בעלי יכולת הצפנה ובאותם ימים הייתה רק לסיירת מטכ"ל, המסופחת לאגף המודיעין של צה"ל, גישה למזל"ט מוצפן. סביר להניח גם כי פעולת השייטת לא הייתה המקרה היחיד שבו זלג מידע ממזל"ט לא מוצפן.
מסקנה נוספת היא שלמודיעין הישראלי לא היה בשנת 1997 מידע אקטואלי בנוגע ליכולות הטכנולוגיות של ארגון חיזבאללה וכי מערכת הביטחון לא הבינה את עומק המעורבות של האירנים בפעילות חיזבאללה.
נסראללה הציג באותה הזדמנות שבה הציג את צילומי ההכנה למבצע 'שירת הצפצפה' גם צילומי מזל"ט ישראלי שלטענתו עקב אחרי נתיב הנסיעה של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, ביום שבו התנקשו בחייו באמצעות מכונית תופת. במידה וטענתו נכונה, הרי שניתן להבין שבין השנים 1997 ועד 2005 לפחות הייתה לחיזבאללה יכולת ליירט את התכנונים של צה"ל מבלי שצה"ל היה מודע לכך.
מצה"ל נמסר בתגובה כי עם סיום עבודתו וגיבוש המלצותיו הסופיות של צוות הבדיקה הן יוצגו לרמטכ"ל ואם יאושרו על ידו - הן יימסרו תחילה למשפחות ואחר כך לתקשורת. "בשלב הזה לא יהיה זה אחראי ואתי להתייחס לפרטים הקשורים לעבודת הצוות", לשון התגובה.