תוכנית חדשה לכניסה צפונית לנתניה מכביש החוף ( כביש מס' 2) אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז במשרד הפנים, בראשות ד"ר שוקי אמרני.
התוכנית (נת/ 545/ א/ 1) תאפשר חיבור מכביש החוף לרחוב איינשטיין בנתניה תוך השתלבות בתנועה, ובכך תתווסף דרך גישה נוספת לאזור צפון העיר.
כדי ליצור רצף תנועתי נדרש, התקבלה החלטה להפקיד שתי תוכניות נוספות - האחת מתוכננת להרחיב את רחוב איינשטיין מ-20 מטר ל-25 מטר בין צומת הרחובות שפינוזה וגרנדוס, והשנייה מיועדת להרחיב את הרחובות פרופסור שור והגאונים מרוחב של כ-10 מטר ל-13 מטר.
עיריית נתניה הציגה בפני הוועדה סקירה המדגישה את החשיבות והחיוניות שיש בחיבור דרך נוספת לאזור צפון נתניה, שכיום נגיש לציבור דרך מחלף נתניה בלבד.
הרציונאל להקמת מחלף אינשטיין מתמקד בעובדה שרחוב הרצל מנקז את כל התנועה הנכנסת והיוצאת מהעיר, הן של מרכז העיר והן של צפונה. מי שנמצא בפרדס הגדוד או בקריית צאנז וברחובות הסמוכים, חייב להגיע לרחוב הרצל כדי לצאת מנתניה והדבר כמובן מעמיס על היציאה המרכזית של העיר ומטריד מאד את התושבים. לכך אפשר להוסיף את הגורם הביטחוני, שכן כאשר למשל היו פיגועים במרכז העיר נחסמה למעשה כל הגישה המרכזית אל העיר וממנה.
בשלב הראשון יתן מחלף אינשטיין מענה למי שמבקש להיכנס מצפון או לצאת דרומה לכיוון תל אביב (להערכת העירייה - כ-70,000 תושבים) ובשלב הבא כאשר ייבנה הגשר, תתאפשר גם יציאה צפונה וכניסה למי שבא מכיוון תל אביב.
בהחלטת הוועדה המחוזית נקבע כי על התוכנית לכלול פתרונות אקוסטיים החיוניים בעת ביצוע פרויקט הרחבת הדרכים, וכי נדרש אישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לתכנון עתידי של דרך מס' 2 ולחיבור המבוקש לדרך מס' 2.