|
הישיבה על הספסל בחינם? [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מוקד המידע הטלפוני (כוכבית 8840), הפועל מזה כשנתיים וחצי במשרד לאזרחים ותיקים, ומשיב לפניות הציבור בנושאים כלליים ובסוגיות של מיצוי זכויות, פותח אפיק חדש וישיב מעתה לפונים גם באמצעות פורום יעודי באינטרנט.
לפונים, זקנים ובני משפחותיהם, משיב צוות המורכב מעורכי דין ומעובדים סוציאליים בנושאי זכויות ניצולי שואה, ביטוח לאומי, פנסיה, רווחה, בריאות ודיור. מיום היווסדו, התקבלו במוקד הטלפוני למעלה מ-350,000 פניות, וכעת מצפים כי הפונים יעשו שימוש גם באינטרנט. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים כי 27% מבני 65 ומעלה משתמשים במחשב, וכרבע (24%) עושים שימוש באינטרנט. 41% מקרב הגולשים פעילים בקבוצות דיון ובצ'אטים.
"הפורום מהווה בעינינו ערוץ חשוב למתן מידע לציבור הגמלאים בעידן הדיגיטלי", אמר דוד קורן, מנהל מוקד המידע הצופה כי הפורום ישרת רבבות זקנים בשנים הבאות.