|
זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול ישראל [צילום: רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
הרווח נקי לרבעון השלישי 2010 של חברת רבוע כחול הסתכם בכ-3 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-29.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2009. כך עולה (יום ד', 24.11.10) מדוחותיה הרבעוניים. הקיטון ברווח הנקי ברבעון מול הרבעון מקביל אשתקד נובע מקיטון ברווח התפעולי, גידול בהוצאות מימון וגידול בהוצאות המיסים של החברה.
הרווח הנקי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים בכ-61.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-79.4 מיליון ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של 2009. הקיטון ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה נובע גם הוא בעיקר מהגידול בהוצאות המימון ומגידול בהוצאות מיסים על הכנסה וקוזז בחלקו מגידול ברווח התפעולי.
ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-1.920 מיליארד ש"ח בהשוואה להכנסות של כ-1.925 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל ב-2009 - ירידה של כ-0.2%. הקיטון בהכנסות נבע בעיקר מקיטון בהכנסות במגזר ה"לא מזון" וקוזז חלקית מגידול במכירות חנויות זהות (SSS) ומגידול בהכנסות במגזר הנדל"ן המניב. הכנסות רבוע כחול בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו לכדי 5.52 מיליארד ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-5.53 מיליארד ש"ח בתשעת החודשים הראשונים של 2009 - ירידה בשיעור של כ-0.3%.
הכנסות מגזר המזון (הסופרמרקטים) של רבוע כחול, המהווה את פעילותה העיקרית, גדלו בכ-0.2% מ-1.78 מיליארד ש"ח ברבעון השלישי של 2009 ל-1.79 מיליארד ש"ח ברבעון הנוכחי. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מפתיחת שבע חנויות נטו מתחילת הרבעון השלישי של 2009 בשטח כולל של 6,100 מ"ר ומגידול במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-0.2%. הכנסות הסופרמרקטים מתחילת השנה גדלו ב-0.2%. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מפתיחת 13 חנויות נטו מתחילת 2009, בשטח כולל של כ-15,900 מ"ר, בקיזוז קיטון במכירות חנויות זהות, נטו, בשיעור של כ-1.3%.
רשת מגה בול המשיכה להתבסס כרשת ה"הארד-דיסקאונט" מובילה, עם עלייה עקבית בהכנסות ובנתח השוק. מספר סניפי מגה בול עומד כיום על 52 סניפים בפריסה ארצית, עם צפי לפתיחה של שישה סניפים נוספים במהלך 2011. כמו-כן, ברבעון השלישי החברה החלה בפריסת חנויות "עדן טבע מרקט" במודל ייחודי בתוך סניפי מגה עם יעד של שבעה מתחמי עדן בחנויות מגה עד תום שנת 2011.
עוד דיווחה רבוע כחול כי רשת "מגה באינטרנט" הכפילה את מכירותיה בשנת 2010 וחצתה, לראשונה, את רף ה-1% ממכירות החברה. החברה מתכוונת להמשיך ולהשקיע באפיק מכירות זה כאשר בדעתה להציג שיעורי צמיחה דומים גם בשנת 2011. בנוסף, בדעת החברה להיכנס לתחום התקשורת הסלולרית בדרך של מפעיל וירטואלי (MVNO). החברה הגישה למשרד התקשורת בקשה לרישיון כאשר בכוונתה להפוך לשחקן משמעותי בתחום זה.