תובענה ייצוגית נגד חברת הסלולר סלקום הוגשה (יום ה', 2.12.10) לבית המשפט המחוזי מרכז, בסכום כולל של למעלה ממיליארד שקלים, בגין התקלה המערכתית שגרמה להשבתת
הטלפונים הסלולריים של רוב לקוחות החברה, אתמול, למשך רוב היום.
התובעים, ישי וטובה ברסלויער, המיוצגים על-ידי משרדו של עו"ד
יוסי פוקס, מעריכים את הנזק שנגרם להם ולעוד למעלה משלושה מיליון לקוחות של החברה, כתוצאה מהתקלה, בסכום של 350 שקל לכל מנוי.
לטענתם, מכשיר הטלפון הנייד, הפך בשנים האחרונות להרבה יותר ממכשיר טלפון. זאת משום שהצרכן הממוצע, עושה שימוש בטלפון הנייד כאמצעי תקשורת עיקרי בינו לבין בני משפחתו, חבריו, מקום עבודתו או עסקיו - הן בשיחות טלפון ישירות, הן בדואר אלקטרוני או מסרונים, וחשיבותו אינה נופלת מכלי הרכב שבו הוא נוסע או מכרטיס האשראי איתו הוא עושה את קניותיו.
"עולה, כי השימוש בטלפון הנייד הפך לדבר בסיסי ביותר, אשר בלעדיו נפגעת בצורה קשה שגרת חייו של כל אדם ומסיבה זו הוא מוכן לשלם על השימוש היום יומי בו, סכומי כסף משמעותיים", נכתב בתובענה.
"ביום 01.12.10 בשעה 10:00 בבוקר וללא כל התראה מוקדמת, קרסה מערכת הטלפונים הניידים של חברת סלקום ולמעלה משלושה מיליון לקוחות של החברה מצאו עצמם מנותקים משגרת חייהם במשך יום שלם, עד השעה 21:00 בקירוב. למעשה, הנזק המשותף לכלל המנויים, אשר לא יכלו להשתמש במכשיר יום שלם, הינה עגמת נפש המוגדרת בחוק ובפסיקה, כ"נזק לא ממוני", אומנם עגמת הנפש
משתנה בין אחד לשני ואולם ניתן לומר על דרך האומדנא, כי ישנה עגמת נפש בסיסית לכל אדם אשר לא יכול להוציא ו/או לקבל שיחת טלפון ו/או לשלוח דוא"ל ו/או לקבל דוא"ל ו/או לשלוח מסרון ו/או לקבל מסרון ועגמת הנפש הזו מוערכת בסכום של כ-350 שקלים ליום".
עוד ציינו כי על-פי דיווחי סלקום לבורסה בישראל,עומד מספר מנוייה, נכון לספטמבר 2010, על 3,376,000 מנויים.
"מספר מנוייה של המשיבה עומד כאמור על 3,376,000, כך שגובה הנזק לכלל חברי הקבוצה הינו 1,181,600,000 שקלים", ציינו.