|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

גרוסברד עם סיכום השבוע ב-NBA

ג'ורג' קארל ווינר גדול. ומתי עומרי כספי ישוב לחמישיית הקינגס?
13/12/2010  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: אייל גרוסברד  |  ספורט5  |  sport5.co.il
ווינר גדול. ג'ורג' קארל (gettyimages)

ווינר: הרגע המרגש של העונה היה הפריים בו נראה ג'ורג' קארל לאחר שהשיג את נצחונו ה-1000 בקריירה והפך רשמית לאגדה. מאמן דנבר הוא טיפוס מיוחד ושונה. הוא לא פט ריילי, אלא מישהו שעבר המון. החל מפיטוריו מריאל מדריד אי שם שני עשורים אחורנית ועד למחלת הסרטן שניצח פעמיים, פעם אחת יותר מבנו. דנבר שלו ממשיכה להצליח למרות שכוכבה הגדול אינו רוצה להיות בה ושהקו הקדמי בקבוצה לא שיחק יחד אפילו פעם אחת העונה. כי קארל הוא ההשפעה הגדולה והדבר הטוב ביותר שקרה לפרנצ'ייז מקולורדו, ולראייה ההתרסקות בעונה שעברה לאחר שעזב את הקווים לטובת המלחמה על חייו. הוא מיוחד, ולראייה אימן כשגופיית משחק על גופו. הוא מצחיק, כי איזה עוד מאמן יישאל מה טוב יותר – סקס או אליפות – וייענה ש"אי אפשר לזכות פעמיים באותו לילה", הוא מבין את המשחק (“לא אוהב להיות באור הזרקורים, זה תפקיד השחקנים ועליי רק לסייע ולכוון") ויודע כיצד להיכנס לראש של הטיפוסים הכי קשים. עובדה, הוא שרד עם אלן אייברסון יותר מעונה.

  •  02:30, ישיר בספורט 5: מיאמי היט מול ניו אורלינס הורנטס

ראויים: אחרי רבע עונה הניקס משחקים כדורסל פנטסטי, כייפי ומהנה. בשנים האחרונות, אחרי המשפט הזה הייתה מגיעה המילה 'אבל' ולצידה מספר שמצביע על רצף הפסדים גבוה. לא עוד. מאזן של 9:16 מקנה לניו יורק את המקום השישי במזרח, בצמוד להוקס במספר 5, וגם דוני וולש משפשף את עיניו כלא מאמין לאחר הכשלון הגדול בקיץ שגרם לו להסתפק רק באמארה סטודמאייר ובריימונד פלטון. החיבור בין השניים מחוץ למגרש והעובדה שפלטון הגיע לראשונה בקריירה מוכן ללמוד שיטה שונה הם נתונים קריטיים להצלחה. יחד עם ווילסון צ'נדלר השקט והעבודה השחורה של לאנדרי פילדס הניקרבוקרס יחזרו לפלייאוף. ואם יצליחו להביא את כרמלו יהיו להם את כל הכלים לאיים אפילו על גמר המזרח.

דילן? ברנדון: 22 משחקים כבר עברו ולמרות נסיגה בימים האחרונים אינדיאנה עדיין עם מאזן חיובי. זאת, למרות שלמעט דני גריינג'ר אין שם גדול שנותן מספרים כבירים ושג'ים אובראיין ממשיך להשתעשע ברוטציות שונות ומשונות ומודה שעוד לא מצא את החמישייה הקבועה. סיבה גדולה להצלחה היא נסיקתו של ברנדון ראש. הפייסרס הימרו על ראש לאחר שנבחר בלוטרי על ידי פורטלנד בדראפט 2008, רגעים אחרי הזכייה באליפות המכללות עם קנזס. הם קיבלו ילד לא בשל שלא הצליח למנף את יכולותיו, להתאימן ובעיקר לא התבגר. שלוש פעמים כשל ראש בבדיקות סמים, כולל לפני פתיחת העונה הנוכחית, לפני שלארי בירד לקח אותו לשיחה מלב אל לב. זה עזר. 12.6 נק' למשחק קולע ראש, שהעונה הפך לא רק לסקורר שסיים את כל משחקי החודש מלבד אחד בדאבל פיגרס, אלא גם לשחקן ההגנה הטוב ביותר בקו האחורי וסוף סוף ראה גם מקום בחמישייה. הוא מדייק ב-48% מהשדה וב-44% מהשלוש וגרם לאובראיין להיות מאוהב. “התרחקתי מהשפעות רעות והבנתי שאני בצומת דרכים", אמר בשבוע שעבר, “הבנתי שאני שחקן כדורסל וככזה יש עליי אחריות רבה. זו העבודה שלי. אני אדם אחר כעת". זהו אולי משפט לא סביר מבחינה הגיונית, אבל נראה שבכל זאת יש לפייסרס עתיד.

מיאמי: “בתחילת העונה מיאמי הובילה כדור בהליכה, עכשיו הם רצים". הדיאגנוזה הזו של מרק קיובן, בעלי דאלאס שהודה כי ההיט לא רק הדבר הלוהט בליגה אלא גם מועמדים לאליפות, מפחידה לנוכח הסגל של אריק ספולסטרה שהתחזק לאחרונה באריק דמפיר וכנראה ינסה לצרף עוד שחקן או שניים בהמשך הדרך. ההיט מגשימים עצמם כשואו-טיים, כי דוויין ווייד בכושר שיא, ובקבוצה הבינו שהגנה חונקת תאפשר להם נק' קלות במגרש הפתוח – תחום בו ווייד ולברון ג'יימס ראויים לכינוי מאסטרים.אחרי פתיחת עונה עלובה, ההיט עם 8 נצחונות רצופים, כולם במספר דו ספרתי, והתנחלו אחרי בוסטון במקום השני במזרח. החיבור בין הטריו, הצוות המסייע והמאמן כבר כאן, וזו נורת אזהרה גדולה מאוד ליתר 29 הקבוצות.

טלנובלה מוצלחת: רצף 12 הנצחונות של המאבריקס הביא עימו נתון מעניין. לראשונה מאז הנצחון על הספרס במשחק הפתיחה של הפרנצ'ייז, יש למועדון מאזן חיובי עם 1226 נצחונות לעומת 1225 הפסדים. המאבס לא השתנו בצורה משמעותית, אבל נהנים מעוד עונה מבריקה של דירק נוביצקי. הג'רמנייטור קולע 26 נק' ב-59% מדהימים מהשדה במהלך הרצף. כדי להבין עד כמה השפעתו על המשחק גדולה שימו לב למספרים: עם נוביצקי על הפרקט דאלאס קלעה במהלך 12 המשחקים 151 נק' יותר מיריבותיה. כשהוא על הספסל היא פיגרה -52 נק'. זהו ההבדל הגבוה מבין שחקני ה-NBA, ואם נשקלל את מימד ההגנה המדורגת 2 בליגה נקבל מועמדת לתואר. כן כן, למרות שזו אותה דאלאס ונוביצקי מוכר לנו גם כלוזר בפלייאוף.

רוח ערה עד עזה: בשיקגו שוב מתרגלים למונח 'קבוצה מנצחת'. אחרי הנצחון על הלייקרס והרצף החיובי של חמישה המשחקים האחרונים טום ת'יבודו בהחלט יכול להיות מרוצה. גם קרלוס בוזר. למרות שמאז שלבש לראשונה העונה את חולצת השוורים כל מספרי שחקני החמישייה בירידה, התרומה של הפורוורד עצומה. ממוצעיו אמנם נמוכים יחסית לאלו שהורגלנו – 14.6 נק' ו-6.6 ריב', אולם הוא משחק עם יותר משחקן אחר בעל יכולות אספקת נק' וריב' גבוהות כפי שחווה קודם לכן ביוטה. גם השיפור העצום בקליעה של דריק רוז, המדייק העונה ב-44% משלוש נק' אחרי שבשנתיים הראשונות בליגה לא חצה את רף 26 האחוזים, הפך לגורם משמעותי. בדיוק כמו ההגנה שהבולס לומדים מהמאמן והגורו טום ת'יבודו. מכאן אפשר רק לטפס גבוה יותר.

Two neal: אחרי שפירגנו במדור הקודם לגארי פורבס, חובה לציין לשבח את התאקלמותו של עוד שחקן שעבר באירופה ללא הצלחה. גארי ניל לא נועד להיות כוכב אלא שחקן משלים מצוין. במכללות הוא עבר פציעה קשה ונזרק ממכללת לה-סאל לאחר שהואשם באונס. אחר כך לא נבחר בדראפט ובילה שלוש שנים באירופה (קרשיאקה, בנטון טרביזו ומלאגה), כולל קדנציה לא מרשימה בברצלונה. אבל גרג פופוביץ' פגע שוב: מאמן הספרס, שמודה כי הביא את ניל למחנה האימונים אך ורק כדי שישלים את המניין, ראה שחקן שהזכיר לו את ג'ארן ג'קסון – אנדרייטד מהעבר שהתמחה בקליעת שלשות וזכה עם הקבוצה באליפות ההסטורית ב-1999. אחרי סל נצחון ענק במשחק קדם עונה הוא החליט להשאירו, ומאז ניל פורח. 6.7 נק' ב-16 דקות משחק ועוד סל נצחון חשוב נותן הגארד לספרס, ויחד עם ג'ורג' היל ומאט בונר לפופ יש צמד גארדים וסנטר מאיימים ותוקפניים בהתקפה. ויש לו עומק. גם מאזן של 3:20.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/6/201616.jpg

sack-ramento: מתי עומרי כספי ישוב לחמישייה? כנראה שרק אם פול ווסטפול יפוטר. שלושה משחקים במספרים כפולים והצגה גדולה מול מיאמי כנראה לא יספיקו לעומרי שימשיך לראות את דונטה גרין מקבל את האשראי. כי ווסטפול ממצב עצמו כמאמן הגרוע בליגה, והעובדה שהוא מאפשר לטייריק אוואנס להמשיך לשחק למרות הירידה האדירה ביכולתו שנובעת מפציעתו, הורסת לקינגס. סקרמנטו צריכה את אוואנס בריא, את עומרי בחמישייה ואם אפשר גם מאמן אחר. טרייד או שניים כבר לא יצילו עוד עונה נוראית, מנהל משחק שונה אולי יציל את העתיד. כי ווסטפול נראה בחודש וחצי הראשונים של העונה כמקבל החלטות גרוע יותר אפילו מהכוכב שלו.

להשאיר בכל מחיר: הבלאגן בניו אורלינס, הקבוצה הראשונה שהועברה לשליטת הליגה בשל קשיים כספיים, חוגג. ומשפיע על המגרש. אבל חשוב מכל, על דייויד סטרן והמפרק, ג'יי ספרלינג, לעשות הכל על מנת שלא לאפשר לעוד קבוצה לעזוב את המדינה ולעבור למיקום אחר. החשיבות של פריחת הביג איזי בארה"ב גבוהה מאוד, הן מבחינה ספורטיבית, הן מבחינה תיירותית ועוד יותר לנוכח העוני והקשיים עימם התמודדה העיר מאז הוריקן קתרינה. לפרנצ'ייז חובות לטווח ארוך בגובה של 111 מיליון דולרים ובשנתיים האחרונות ההפסדים היו בלתי נסבלים. לצערו של סטרן, הפוליטיקאים המנהלים את העיר עסוקים עדיין בשיקום נזקים חשובים יותר מבחינה חברתית. לשמחת המועדון, הקומישינר הוכיח עד היום כי כמעט כל בעיה הצליח לפתור.

היום שאחרי: בארון דייויס הודה בסוף השבוע בראיון כי הוא "רואה את הסוף". מה שנשאר מכוכב על וחוזה מבטיח של כמעט 70 מיליון דולרים הוא שחקן מחליף, פצוע ומזדקן שהמעבר לקליפרס חיסל אותו לחלוטין (7.4 נק' ב-32% מהשדה). מה שנשאר הוא מנטור לאריק בלדסו ובלייק גריפין, ולא בטוח שדייויס הוא השפעה טובה לאור עברו והמוניטין שצבר. לקליפרס יש שלושה צעירים מבטיחים ומפלצת על כגריפין, ותהליך הבנייה של הקבוצה שאינה מצליחה גם העונה חייב לקבל מומנטום עם חיזוק נכון. ולהתחיל בקניית החוזה ושחרור השחקן המיותר הזה.

http://www.sport5.co.il/SIP_STORAGE/FILES/7/201617.jpg

תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
אייל גרוסברד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מייסד מיקרוסופט ישראל, אריה סקופ, תובע 1.4 מיליון שקל ממספר עורכי דין, בטענה שרימו אותו במכירת בית ברמת השרון. בין הנתבעים: עו"ד ד"ר אמנון בן-דרור, מהמובילים בארץ בתחום דיני המשפחה, ועו"ד אהרון טירר, חבר בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין.
13/12/2010  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה (יום ב', 13.12.10) על סכסוך עבודה במפעל "חיפה כימיקלים צפון". במפעל מועסקים 500 עובדים והוא מייצר חנקת אשלגן ודשנים לחקלאות.
13/12/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

בעיריית באר שבע התכנסה הערב (שלישי) ועדת בניין ערים בראשות ראש העירייה רוביק דנילוביץ', יחד עם מספר חברי מועצה ואנשי מקצוע. מטרת הדיון: בקשת הפועל באר שבע מהעירייה לתיקון הליקויים במגדל השידור בווסרמיל.

"המגדל לא ראוי", אמר דניבלוביץ', "אנחנו נמצאים בדיונים לגבי האומדן לבניית מגדל חדש או שיפוץ הקיים. בניית האצטדיון החדש תסתיים כ-3 שנים מרגע שייבחר זכיין, בתקווה שכבר באמצע השנה הבאה ייבחר הזכיין".


13/12/2010  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
חבר-הכנסת עתניאל שנלר, שנענש לפני שבועות אחדים על-ידי סיעת קדימה אליה הוא משתייך, נזהר הפעם בבואו להצביע בעד הקמתה של ועדת חקירה לאירועי השריפה בכרמל.
13/12/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
דירקטוריון בנק דיסקונט אישר אמש (א', 12.12.10), את מינויו של רו"ח ניר אבל לתפקיד המבקר הפנימי הראשי של קבוצת דיסקונט.
13/12/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קל וחומר ממכבי חיפה והפועל תל אביב    הדחיינות של נתניהו והרס משרד החוץ    התנ"ך נגד הרב יצחק יוסף    ההפקרות והטמטום של יצחק גולדקנופף    וכרגיל - איתמר בן-גביר
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il