|
חנות ברשת פוקס [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה (יום ג', 21.12.10) למנכ"ל רשת פוקס, רן ארנון, להפסיק פרסומים מטעים באתר האינטרנט של החברה.
הרשות להגנת הצרכן בדקה פניות צרכנים בקשר לפרסום באתר האינטרנט של אופנת פוקס ומצאה כי פוקס פרסמה באתר האינטרנט כי על כל החנות תינתן הנחה של 40% כאשר בפועל הצרכנים לא יכלו לממש האמור בפרסום. באותיות קטנות מאוד ובלתי קריאות בתחתית הפרסום מצוין כי המבצע לא תקף על דגמי N.B, תחתונים וגרביים, שעונים וכן בחנויות עודפים. אופן הפרסום, לדברי הרשות, מטעה את הצרכנים וגורם להם לחשוב כי ההנחה היא על כל החנות.
"חוק הגנת הצרכן אוסר הטעיית צרכנים במעשה או במחדל בכתב או בעל פה. כמו כן, החוק קובע חובה לציין על מה חל המבצע וכמות הפריטים במבצע", מציינת עו"ד פינקוס. "אופנת פוקס הודיעה בפרסומיה כי קיימת הנחה של 40% 'על כל החנות' כאשר בפועל ההנחה לא ניתנת למימוש במגוון גדול של פריטים. בכך הפרה חברת פוקס את חוק הגנת הצרכן".
עוד מציינת פינקוס כי הרשות תאכוף את החוק לגבי כל פרסום מטעה קטן כגדול על מנת להבטיח כי הטעיה של הצרכן ולהבטיח כי הפרסומים יהיו להיות אמינים וברורים.