|
האולפן הדינמי. מגמת הצערה [צילום: תומר פולטין]
|
|
|
|
|
ערוץ 10 מדווח כי מאז השיק את האולפן הדינמי, צמח המידרוג (רייטינג) של המהדורה המרכזית כמעט ברציפות מ-10.5% בשבוע של השקת האולפן החדש לממוצע שבועי של 12.2% בשבוע האחרון, גידול של יותר מ-15%.
ממוצע המידרוג השבועי של השבוע האחרון, שעמד על 12.2%, הוא השיא השבועי לשנת 2010. לדברי הערוץ, מגמת הגידול בשיעורי הצפייה במהדורה המרכזית ברורה גם בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בעוד ממוצע המידרוג של המהדורה המרכזית בחודשים נובמבר-דצמבר 2009 עמד על 10.2%, המידרוג הממוצע בנובמבר-דצמבר 2010 עומד על 11.1%, שיפור של 9%.
את השיפור העקבי במידרוג מייחסים בערוץ 10 לסקרנות סביב האולפן הדינמי והתכנים החדשים המשודרים בחדשות 10 בחודש האחרון, כמו סדרות הכתבות של דב גילהר על משטרת ישראל, הכתבות של יואב קוטנר על אמני ישראל וזו של טליה פלד קינן שעסקה בהורים.
מעל מיליון צופים
העלייה הרציפה בצפייה מאז השקת האולפן מתבטאת גם בגידול משמעותי בהיקף החשיפה של המהדורה המרכזית, כאשר מספר שבועות לאחר השינויים בחדשות 10, יותר ממיליון צופים נחשפים לחדשות 10 מדי שבוע, עלייה של 21% מאז השקת האולפן הדינאמי - מ-880,000 צופים בממוצע שנחשפו לפני השקת האולפן ל-1,072,000 צופים מאז ההשקה.
תוצאה ישירה נוספת של השינויים בחדשות 10 היא מגמה ברורה של שינוי בפרופיל הצופים של המהדורה המרכזית של ערוץ 10. הנתונים מראים שההדורה המרכזית של הערוץ הופכת לאטרקטיבית יותר לקהל צעיר, בשל חדשות הבידור המשודרות לפני המהדורה, וכי מאז השקת האולפן הדינאמי של חדשות 10 חלה עלייה של 33% במידרוג המהדורה בקרב בני 44-25, ובמקביל חלה ירידה של 17% במידרוג המהדורה בקרב בני 65 ומעלה.
למרות מגמת ההצערה של קהל צופי מהדורת החדשות המרכזית, בהנהלת ערוץ 10 לא ממהרים לחגוג ומסייגים ש"לא שופטים שינויים בהרגלי צפייה אחרי כמה שבועות, ולכן אנחנו שמחים מאד על הנתונים המעודדים, אבל צריך להמתין כמה חודשים עד שנדע מה ההשפעה המלאה של האולפן הדינאמי על הצפייה".