ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ
דני דנון (ליכוד) וח"כים נוספים לפיה תיאסר השתתפות ידוענים בפרסומות של משקאות אלכוהוליים.
כמו-כן, תתווסף אזהרה על בקבוקי המשקאות המציינת את הסכנות הטמונות בשתיית משקאות משכרים, כפי שמחייב החוק ביחס לפרסום סיגריות ומוצרי טבק לעישון. הצעת החוק אף כוללת הגדרת שעות שידור לפרסומות לאלכוהול, איסור על השתתפות קטינים בפרסומות, איסור על מסרים שמעודדים צריכה מוגזמת, ואיסור על קיום תחרויות נושאות פרסים שכרוכות בצריכת אלכוהול.
הוועדה קבעה כי היא תומכת בהצעה של ח"כ דנון בשינויים המבוקשים על-ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד התמ"ת ובכפוף לתאומי חקיקה.
מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הסביר את המניעים להתנגדות: "לא ניתן לערוך הקבלה בין אלכוהול לבין סיגריות, שכן צריכה מבוקרת של אלכוהול אינה מסיבה כל נזק. כפי שלא נאסור פרסומות על מכוניות בשל תאונות הדרכים, כך לא נכון יהיה להטיל איסור כל כך גורף על מוצר לגיטימי. מבחינה כלכלית, יש להבין כי תעשיית האלכוהול כוללת בתוכה גם יינות ובירות, שמייצגות ענף שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, ומציב את ישראל על המפה העולמית. חשוב לנו כסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לאפשר ליקבי הבוטיק ולמבשלות הבירה הקטנות, לשווק את עצמם ולהגדיל את נתחי השוק שלהן. סך הכול מדובר בתעשיה כחול לבן, וגם זה ערך שלא ניתן להתעלם ממנו".
עוד מציין קיויתי כי הסתייגויות הסוכנות, כוללות את הדרישה ליצור בחוק מדרג שיחריג את היינות והבירות, לבטל את כיתוב האזהרה על הבקבוקים, ולהתמקד במגבלות מצומצמות יותר ברוח כללי
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שכבר היום מסדירות את פרסום האלכוהול.
קיויתי הוסיף כי "הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם תופעות של שכרות היא באמצעות חינוך ואכיפה של החוקים הקיימים".