עובדי
רכבת ישראל יחלו מיום ראשון אחר-הצהריים לשבש את תנועת הרכבות. העובדים יאטו את מהירות הנסיעה כך שזמן הנסיעה עשוי להתארך. השיבושים צפויים בכל הרכבות הנעות מאזור המרכז צפונה ובכיוון הנגדי.
ההסתדרות והעובדים החליטו לנקוט בצעד זה לאחר שהנהלת הרכבת הודיעה כי בכוונתה לנהל מו"מ עם החברה הגרמנית, המייצרת את קרונות הרכבת, על הוצאת עבודת התחזוקה של הקרונות מידיהם של עובדי הרכבת לחברה הגרמנית. בהסתדרות אומרים שצעד זה יביא לפיטורים של כ-350 עובדי רכבת ישראל המועסקים בתחזוקת הקרונות.
לפני כחודשיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעניין זה. לאחר מכן סיכם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, עם מנכ"ל הרכבת,
יצחק הראל, כי לא יהיו צעדים חד-צדדיים לעניין תחזוקת הרכבת.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר ל-News1 כי למשרדו ידוע על כוונת העובדים לנקוט עיצומים וכי משרדו ינסה להתמודד עם זה.
אולם בסוף-השבוע נדהם אדרי כשמנכ"ל הרכבת הודיע לו שבכוונתו לנהל מו"מ עם החברה הצרפתית על העברת עבודות התחזוקה והוצאתם מידיהם של עובדי הרכבת (מיקור חוץ). אדרי: "הזהרנו את ההנהלה לא לנהל מו"מ באופן חד-צדדי. הוצאת עבודות התחזוקה תביא לגיוס עובדי קבלן במקום עובדי רכבת. זו פגיעה ישירה בעבודה המאורגנת ובזכויות העובדים".
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה כי עלויות העבודה של עובדי הרכבת נמוכות הרבה יותר מעלות העסקת החברה הגרמנית. "עובדי הרכבת שמועסקים בתחזוקה ברובם עובדי דור ב' המקבלים השלמה לשכר מינימום ושכרם נמוך ממילא. לכן הצעד של ההנהלה עוד יותר תמוה".
אדרעי אף מוסיפה ואומרת כי הוצאת התחזוקה לחברה מחו"ל תגרום לבעיות בטיחות קשות. "ברוב המדינות שהוציאו את עבודות התחזוקה החוצה מלאימים את האחזקה בחזרה בעלויות גבוהות. זאת לאחר שהייתה פגיעה בחיי אדם. לעובדי הרכבת יש את הידע וההכשרה שאין לחברה מחו"ל והידע יאבד אם נוציא את העבודות החוצה".
בהסתדרות אף מאשימים את משרד האוצר בניסיון לפגוע בעובדי הרכבת. אדרי אומר כי "אגף תקציבים מתנה העברת כספים לרכבת לצורך רכישת קרונות ושיפור השירות בהעברת עבודות התחזוקה לחברה חיצונית. אנחנו בעד רכישת קרונות חדשים ושיפור השירות אבל ברור שהאוצר נוקט כאן בשיטת ה'ייבוש' הידועה כדי לפגוע בעבודה המאורגנת ברכבת".