ההורדות מחנויות היישומים למכשירים ניידים צפויות להסתכם ב-17.7 מיליארד הורדות ב-2011, עלייה של 117% לעומת 8.2 מיליארד הורדות ב-2010, כך על-פי גרטנר - חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית לתחום ה-IT.
גרטנר צופה כי עד סוף 2014, יירשמו 185 מיליארד הורדות יישומים מחנויות היישומים למכשירים ניידים, מאז השקתן לראשונה ביולי 2008. היקף ההכנסות מהורדות צפוי לעבור את רף ה-15.1 מיליארד דולר ב-2011, הן מבחינת משתמשי קצה שרוכשים יישומים, והן מבחינת הכנסות מפרסום שהיישומים מייצרים בעצמם עבור מפתחיהם. זוהי עלייה של 190% לעומת ההכנסות ב-2010, אשר הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר.
אנליסטים בגרטנר מעריכים כי ההתלהבות סביב חנויות היישומים ב-2009 המשיכה גם ב-2010, בעוד היצע היישומים של אפל חווה עלייה בתחרות, בעיקר מכיוון יישומים לאנדרואיד של גוגל, Ovi של נוקיה, ה-AppWorld של RIM, ה-MarketPlace של
מיקרוסופט ויישומי
סמסונג.
סטפני בגדסריאן, מנהלת מחקר בגרטנר, מסרה כי "רבים תוהים האם טירוף היישומים שאנו רואים היום הוא רק אופנה חולפת. אנחנו איננו סבורים שבכך מדובר, ומאמינים כי העתיד טומן בחובו בהזדמנויות רחבות היקף עבור חנויות היישומים. עם זאת, היישומים עצמם יהיו חייבים לעבור לשלב ההתבגרותי הבא, ולספק חוויה מתקדמת לעומת החוויה שמספקים יישומים מבוססי אינטרנט. יישומים שפותחו מלכתחילה על גבי פלטפורמות ייעודיות יהיו מסוגלים לשרוד רק במידה ויספקו חוויית משתמש עשירה ופרסונלית יותר מהחוויה הסטנדרטית שמספקים יישומים מבוססי אינטרנט".
ההורדות חינם צפויות להוות 81% מסך כל ההורדות לניידים ב-2011. נתח זה הצטמצם מאז הושקו החנויות ב-2008, וגרטנר מעריכה כי הוא יוסיף לקטון גם ב-2011, אולם יעלה מחדש בין 2012 ו-2014. זאת מכיוון שהמשתמשים יחלו לשלם עבור יותר יישומים ככל שיכירו בערכם, וככל שיגבר אמונם בתהליכי התשלום והחיוב.
היקף הכנסות חנויות היישומים עבור 2010 מוערך ב-5.2 מיליארד דולר, כאשר הצמיחה בהיקף זה בין 2010 ו-2014 צפויה לעמוד על שיעור של יותר מ-1000%. הכנסות חנויות היישומים מתחלקות בין בעלי החנויות (כמו אפל או RIM לדוגמא), ובין מפתחי היישומים. חלוקת הרווח הממוצעת עומדת על יחס של 70/30, כאשר 70% הולך למפתח היישום. עד סוף 2014, צפוי שוק הפרסום ביישומים לייצר כשליש מהכנסות חנויות היישומים, עליה לעומת 16% ב-2010.
"יש מקום להניח כי מחשבי הטאבלט יביאו להורדות נוספות, מגמה אשר תגדיל מאוד את ממוצע ההורדות למכשיר. אנו מעריכים כי חנות היישומים של אפל הייתה אחראית להורדת 9 מתוך 10 יישומים ב-2010, ותוסיף להיות חנות היישומים המובילה עד 2014, אם כי במידה מועטת יותר עקב עליית הפעילות בקרב חנויות אחרות", הסבירה קרולינה מילאנסי, סגן נשיא למחקר בגרטנר.