ארגון העובדים "מען" מזהיר כי האיסור שהטיל משרד התחבורה על כניסת נהגי משאיות לנתיבי איילון בשעות הבוקר, עלול לעלות בסכנה מוגברת לתאונות דרכים. לדברי הארגון, נהגי משאיות ייאלצו לעבוד שעות ארוכות אף יותר מהנהוג כיום בגלל סגירת האיילון בשל שכרם הנמוך, ומעורבותם בתאונות דרכים תגדל.
שר התחבורה ישראל כ"ץ החליט כי הניסוי יימשך שלושה חודשים ויכלול:
- איסור על נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בנתיבי איילון, בשני כיווני הנסיעה בשעות 09:30-06:30 (כ-400 מתוך כ-6,000 כלי רכב הנוסעים באיילון בבוקר הם כלי רכב כבדים מעל 12 טון);
- איסור תנועת משאיות כבדות מעל 12 טון גם בכביש מס' 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין צומת גינות סחרוב למחלף שער הגיא, בשעות 18:00-15:00;
- איסור תנועת משאיות כבדות בכביש מס' 1 בקטע שבין מחלף אדומים לצומת הגבעה הצרפתית בשעות 08:30-06:30;
- פרט לצירים אלה לא תותר נסיעת משאיות כבדות, בשעות הבוקר גם בדרכים הבאות: הכניסה לפסגת זאב מכביש 437 (שדרות סיירת דוכיפת), הכניסה למודיעין מכביש 443 (שדרות החשמונאים) והכניסה למכבים-רעות מכביש 443 (דרך יאיר פרג).
מען טוען מנגד כי כביש איילון הוא עורק מרכזי הקושר בין חיפה לאשדוד ולכן אין כל קשר בין מניעת נסיעת המשאיות לאיכות הסביבה, ומה שלא יספיקו לזהם בין 9 ל-11 יעשו מאוחר יותר.
ארגון העובדים מען מייצג מאות נהגי משאיות, ופועל בקרב ציבור נהגי המשאיות מידי יום בנמלי אשדוד וחיפה ובצמתים המרכזיים.