משרד האוצר הודיע הבוקר (יום ב', 14.2.11) בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת כי מעתה יוכלו גם הנדסאים וסטודנטים לאמנות ליהנות מההנחות בתחבורה הציבורית להן זכו עד כה רק סטודנטים הלומדים במוסדות הכפופים למועצה להשכלה הגבוהה.
"מהרגע בו הכרנו באמצעות חקיקה גם בתלמידי המוסדות הטכנולוגיים ובתי הספר לאמנות כסטודנטים הם זכאים לאותן ההטבות הניתנות מטעם המדינה לעמיתיהם", הסביר יו"ר הוועדה ח"כ
אלכס מילר, "בעקבות הדיון הבינו משרדי הממשלה שאינם יכולים לצפצף על החוק, לנקוט במדיניות של איפה ואיפה בין הסטודנטים והחליטו להעניק את ההנחות לכולם".
בישיבה, שעסקה בשירותי התחבורה לסטודנטים, אמר מנכ"ל התאחדות הסטודנטים, נועם ויצנר, כי כארבעים אחוז מציבור הסטודנטים משתמשים בתחבורה הציבורית. הוא קרא למשרד התחבורה לפלח את מאפייני הניסעה המיוחדים של הסטודנטים ולפתוח קווים ייעודיים כפי שעשה לציבור החרדי. "ישנם קווים רבים העוברים בשכונות שלא מתגוררים בהן סטודנטים, הנסיעה היא ארוכה והמחירים עדיין לא נגישים לכולם, בעיקר בנסיעות הבינעירונית".
גיל יעקב, מנכ"ל עמותת מגמה ירוקה, ציין כי "שנות הלימודים האקדמאים מהוות נקודה קריטית להחלטה בקרב רבים אם לרכוש רכב או לנסוע בתחבורה ציבורית, הרחבת הסבסוד לכלל הסטודנטים ושיפור השירות תדחה את רכישת הרכב ותעודד גם את הסגל האקדמי עבורו מהווה המוסד מקום עבודה".
איתן פיקסמן, דובר דן, אמר כי "לנו כמובן יש אינטרס להרחיב את מעגל המשתמשים בתחבורה הציבורית ובעיקר כאשר מדובר בקהל צעיר, שניתן להתוות לו את השימוש לטווח הארוך, אך גם המדינה תרוויח מכל סטודנט שיוותר על הרכב בכך שתהיינה פחות תאונות דרכים, תידרש פחות השקעה בתשתיות ופחות זיהום אוויר".
בסיכום הישיבה ביקש היו"ר מילר מנציג האוצר להעביר בתוך חודשיים לוועדה נוסח החלטה בנושא, הציע להתאחדות הסטודנטים לבחון יישומן של הטבות אחרות על אוכלוסיית הסטודנטים לאמנות וההנדסאים, והצטרף לקריאתה להתאמת שירותי התחבורה הציבורית לצרכי הסטודנטים, כפי שנעשה למגזר החרדי.