תוצאות מבחני הבטיחות העצמאיים והבלתי תלויים של איגוד גופי התחבורה Euro NCAP, מתפרסמים השבוע באירופה.
על רקע התפרצות תאונות הדרכים בישראל, אולי יש מקום לשוב ולשקול את הצעתו של ד"ר משה בקר, מומחה הבטיחות מספר 1 במדינה, להתנות את יבואן של מכונות ארצה על בסיס רמת הבטיחות שהן מציעות לנוסעים, כמו גם להולכי הרגל.
באחרונה מתפרסמים נתונים על תוצאות המפגש המצער בין המכונית להולך הרגל. מדובר בתאוריות תכנון חדשניות, ההופכות את המכונית לסלחנית כלפי הולכי הרגל. שימוש בחומרים רכים בחזית הרכב, העלמת אביזרים מוטוריים חיצוניים והצנעת אביזרים העלולים לגרום לפציעה, עושים את המכונית לכלי ידידותי לסביבה.
כפי שניכר מהתוצאות המתפרסמות כאן, מרבית המכוניות שמרו היטב על הנוסעים, אך עדיין לוקות מאוד בהגנה שהן מעניקות להולכי הרגל. בעתיד צפוי שינוי דרסטי גם בנתונים אלה. חברת פולקסווגן הידועה במודעותה הגבוהה לתדמיתה הציבורית, הולכת בקו הנכון.
בטיחות מוכרת מכוניות. כאשר הוסיפה NCAP את הכוכב החמישי בשנת 2000, גרם הדבר להתמרמרות רבה בקרב יצרני הרכב. כיום כבר זכו בו תריסר מכוניות, ועוד ידי המהנדסים נטויה.
התחרות עומדת להתעצם: פעם הובילה וולוו את השיירה, וכיום לקחה מנה רנו את הבכורה. דגמי האספאס, לגונה, מגאן ואפילו הוול-סטיס (הניגנזת) זכו בפרסים כה מרשימים, עד שוולוו כבר טוענת כנגד ההבדל בין המבחנים הנערכים באירופה, לעומת אלה האמריקניים.
להלן כל התוצאות
קטגורייה הגנת הנוסעים הגנת הולכי רגל
הדגמים
מכוניות מנהלים
סאאב 9-5 5
משפחתיות
טויוטה אוונסיס 5 1
הונדה אקורד 4 2
אופל סיגנום 4 1
מכוניות קטנות
פז'ו 307 CC 4 2
סופר מיני
סיטרואן C3 פלוריאל 4 2
ניסן מיקרה 4 2
רנו טווי'נגו 3 2
רכב שטח גדול
ב.מ.וו X5 1
וולוו XC90 5 2
קיא סורנטו 4 1
מיני ואן גדולים
פז'ו 807 5 1
רנו אספאס 5 2
יונדאי טרג'ט 3 1
קיא קרניבל 2 1
מיני ואן קטנים
פורד פיוז'ן 4 2
פולקסווגן טוארן 4 3
רודסטאר
MG TF 4 3