|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
משרד התחבורה בתל אביב. כאן מוסרים עדות [צילום: עידן יוסף]

טיפול בתלונות למשרד התחבורה נמשך מאות ימים

רק 4 לשכות בארץ מקבלות את תלונות הנוסעים כמעט כל הליכי הטיפול בתלונה אינם מנהליים, וכך נוצר מצב בו 84.2% מהתלונות ב-2009 נסגרו בשל חוסר ראיות מספיקות ורק 0.2% הסתיימו בפסק-דין האם מבקש משרד התחבורה למנוע מאזרחים את הזכות להתלונן על שירותי התחבורה הציבורית?
22/02/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
בלעדי: הדוח שמסתיר משרד התחבורה מהכנסת
עידן יוסף
דוח בקרה על חברות התחבורה הציבורית שמפיקה חברת ריבה עבור משרד התחבורה אינו מונח מדי רבעון על שולחנה של ועדת הכלכלה * ועדת הכלכלה: ביקשנו שוב ושוב * משרד התחבורה: לא מבקשים באמצעות העיתונות * ועוד: על מה מתלוננים הנוסעים?
לרשימה המלאה

הוועדה לפניות הציבור תקיים (יום ג', 22.2.11) דיון בעקבות פניות של אזרחים שהתלוננו באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ולא זכו למענה או שהטיפול בתלונותיהם נמשך חודשים ארוכים. באחדים מהמקרים, הטיפול בתלונות נמשך למעלה משנה.

מרבית התלונות לאגף, הן על התנהלות לקויה בקווי השירות בתחבורה הציבורית, כגון אי עמידה בלוחות זמנים, שינוי מסלול ללא הודעה מוקדמת, התנהגות לא תקינה של נהגי אוטובוס, נהגי מוניות וכדומה. מפניות שהגיעו לוועדה, עולה כי במקרים מסוימים נהגי אוטובוס, נמנעים מלעצור בתחנות בהן עובר הקו שלהם.

מבירור שנעשה על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת (מממ), עולה שהחוק אינו מאפשר למשרד התחבורה לדרוש מהחברות המפעילות קווי שירות בתחבורה הציבורית, מתן פיצוי כספי למתלוננים או להטיל עליהם סנקציות כלכליות במסגרת הליך מנהלתי של טיפול בתלונות הציבור.

יושב-ראש הוועדה, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), ידרוש מנציגי משרד התחבורה, לקצר את משך הזמן של טיפול בתלונות הציבור וכן לקבל הסברים מדוע הליך הטיפול הינו כה ממושך ומסורבל. עוד ידרוש מקלב, לברר מדוע ברוב המוחלט של המקרים, אגף תחבורה ציבורית במשרד, נמנע מקיום חקירה בעקבות התלונות, וכך למעשה תורם להמשך הפגיעה בשירות הניתן לציבור.

דברים נוספים שהוועדה תבקש לברר בדיון:

  • מדוע מזמנים מתלוננים למתן עדות? שכן הדבר מלווה בחששות של המתלוננים ובא על-חשבון ימי עבודה. הדבר גורם למתלוננים רבים לוותר על תלונותיהם. האם משרד התחבורה מפקפק באמינות המתלוננים?
  • כיצד מסביר המשרד את העובדה, שב-2009 כ-84% מהתלונות נסגרו בשל חוסר ראיות מספקות?
  • כיצד המשרד מחליט האם תלונה מוצדקת אם לאו? האם קיים הליך מחייב לבדיקת תלונות?

ביורוקרטיה ביורוקרטיה

בדיקה שקיים News1 מגלה את הקשיים שמוערמים על הנוסע בתחבורה הציבורית בבואו להגיש תלונה:

  • 1. אופן הגשת התלונה - עד לאחרונה האופן היחיד בו ניתן היה להתלונן היה באמצעות פנייה בדואר או בפקס. כיום אפשרית גם פנייה באמצעות טופס תלונה באינטרנט, אך היא מסורבלת, מוגבלת במילים והגישה אליה מדף הבית של אתר משרד התחבורה מסובכת.

    2. כמעט שאין הליך מינהלי, ורוב התלונות מתבררות בבתי משפט. בכיר במשרד התחבורה אמר ל-News1 כי באוגוסט 2009 החלו משפטנים לבדוק את הנושא כדי לאפשר טיפול בתלונות במסגרת הליך מינהלי עם עונשים קבועים. עד היום לא הוצג מתווה לפתרון.

    3. לא הכל אפשר להוכיח בבתי משפט. מאחר שכך, גם כאשר משרד התחבורה מאמין לנוסע אין ביכולתו להעניש את הנהג ולפצות את הנוסע.

    4. כל נוסע שמתלונן מוזמן למסור עדות. בכל רחבי הארץ יש רק 4(!) נקודות למסירת עדות - בחיפה, בתל אביב, בירושלים ובבאר-שבע. מה יעשה נוסע שגר ברמת-הגולן, בקריית שמונה, או בסתם מושב בערבה?

    5. הנוסע שנפגע נאלץ לעשות דרך ארוכה בתחבורה ציבורית. הוא אינו מקבל החזר נסיעות או החזר עבור ימי העבודה שהוא מאבד. גם מועדי העדות שנקבעים לו אינם בהכרח נוחים.

    6. מאחר שיש מעט חוקרים (לדוגמה - רק שניים-שלושה בגוש-דן) מעת הגשת התלונה ועד זימון הנוסע חולפים כמה שבועות. באותו מקום גם מתייצבים הנהגים שמוסרים את גרסתם. מאחר שחולף זמן רב, רובם אפילו אינם זוכרים את האירוע עליהם הם נחקרים.

    7. החקירה ארוכה, מייגעת ויורדת לפרטי פרטים, בעוד שבהליך מנהלי היה ניתן להסתפק בעובדות בסיסיות. החוקר, למרות הרצון הטוב, נאלץ להציג שאלות לא-נעימות שעניינן לערער את אמינות המתלונן, כדי שהעדות תעמוד בכל מבחן משפטי. על הנוסע המתלונן לבוא מוכן ב-100% עם כל החומר שהצליח לתעד. גם אם יש לנוסע עדי ראייה למקרה, רק מעטים יסכימו לבוא ולהעיד בבית משפט. פלא אפוא שרק 0.2% מהתלונות נגמרות בפסק-דין?

    8. אין מדדים ברורים לענישה, והעונשים המוטלים לא תמיד עושים הבחנה בין סוגי המקרים השונים.

    9. עד לתחילת ההליך המשפטי יכולות לחלוף אפילו שנתיים ויותר. תביעה באופן פרטי דרך בית משפט לתביעות קטנות בלי כל הביורוקרטיה של משרד התחבורה עשויה להסתיים מהר הרבה יותר ואף להסתכם בפיצוי גבוה יותר מכמה מאות ספורות של שקלים.

    10. בסופו של תהליך, המורווח העיקרי מסכום הפיצוי מהתלונות הוא משרד התחבורה, או ליתר דיוק: קופת המדינה, שבכל תביעה מוצלחת משתלשלים אליה כעשרת אלפים שקלים ויותר!


מנתונים שנמסרו למממ על-ידי משרד התחבורה, עלתה בעיה מערכתית - זמן הטיפול הממוצע בכלל התלונות שטופלו על-ידי אגף תחבורה ציבורית עמד בשנת 2010 על 60 ימים, ובשנת 2009 על 99 ימים לתלונה. 84.2% מהתלונות ב-2009 נסגרו בשל חוסר ראיות מספיקות. גם כאשר נסגר התיק, הנוסע מקבל הודעה לקונית ולפיה התיק נסגר, מבלי שיינתן לו הסבר.
טיפול משרד התחבורה בתלונות בנושא תחבורה ציבורית
לקראת הדיון בוועדה לפניות ציבור בנושא נוהל הגשת ובדיקת תלונות במשרד התחבורה, יוצג להלן מידע תמציתי בנוגע לתלונות שמתקבלות במשרד התחבורה בנושא תחבורה ציבורית ואופן הטיפול בהן

כל התחבורה בכף-ידך
תאריך:  22/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיפול בתלונות למשרד התחבורה נמשך מאות ימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בר דרור דוד
23/02/11 04:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אגף הפיקוח על שוק ההון שואף להפוך את הפיקוח על השחקנים בענף לאפקטיבי ויעיל ועל-כן מקדם בחקיקה עיצומים כספיים מוגדלים על הפרת הוראות הממונה על שוק ההון. כך עלה (יום ג', 22.2.11) בדיון שהתקיים בוועדת הכספים.
22/02/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ רוברט טיבייב, קיימה היום (ג', 22.2.11) דיון בהיערכות משרדי הממשלה להתמודדות עם הגורמים העיקריים לתאונות הדרכים ובהקצאת התקציבים לשם כך. בפתח הדיון ציין ח"כ טיבייב כי לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-2010 עלה ב-11% לעומת 2009.
22/02/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
הקמפיין האמריקני לשחרור יונתן פולארד זוכה לחיזוק משמעותי נוסף: ארלן ספקטר, שכיהן במשך שנים כסנטור של פילדלפיה ושנחשב לאחד ממקורביו של הנשיא אובמה, הצטרף היום (יום שלישי, 22.2.11) גם הוא לרשימה ההולכת וגדילה של בכירים אמריקנים הקוראים לשחרורו של הסוכן הישראלי, הנמק בכלא כבר למעלה מ-25 שנה.
22/02/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
ילדי החינוך החרדי מתחברים, לראשונה, ללימוד השואה בבית לוחמי הגטאות: תחת פיקוח רבנים ובהכוונת אנשי חינוך, יצא באחרונה לדרך מיזם חדש, במסגרתו יתקיימו סיורים לתלמידים ולתלמידות ממוסדות הרשת של מעיין החינוך החרדי במוזיאון יד לילד שבבית לוחמי הגטאות.
22/02/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
משרד החינוך עומד לחייב הורים לחתום על הסכמתם שילדיהם יתנדבו לפעילות התנדבותית.
22/02/2011  |  ראובן לייב  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לאחר שהצילום התפרסם ברחבי תבל, התחזקה בנו הסברה כי הצמדתה של אביגיל לחזהו של הנשיא ג'ו - הבטיחה לו את הזכייה בכהונה שניה של נשיאות
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il