חברת פרטנר רשמה רווח רווח נקי של 1.24 מיליארד שקלים בשנת 2010, עלייה בשיעור של 8.9% מ-1.1 מיליארד שקלים בשנת 2009. כך עולה (יום ד', 23.2.11) מפרסום דוחותיה הרבעוניים לבורסה.
ברבעון הרביעי של 2010, הרווח הנקי של החברה רשם עלייה בשיעור של 3.4% והסתכם ב-304 מיליון שקלים לעומת 294 מיליון שקלים ברבעון הרביעי של 2009.
סך ההכנסות השנתיות של החברה נטו גדלו ב-9.8% לכ-6.67 מיליארד שקלים בשנת 2010. ברבעון הרביעי של 2010, ההכנסות נטו הסתכמו בכ-1.76 מיליארד שקלים, עלייה בשיעור של 11.6% לעומת הרבעון הרביעי אשתקד.
הכנסות השנתיות משירותים הסתכמו גדלו ב-4% ב-2010 לכ-5.66 מיליארד שקלים. העלייה שיקפה בעיקר את הצמיחה בהכנסות משירותים במגזר ה
סלולר, אשר נבעה מהמשך הגידול בבסיס המנויים הסלולריים של החברה אשר צמח בכ-4.3% בממוצע בשנת 2010, כמו גם המשך הצמיחה בהכנסות משימוש בשירותי תוכן ונתונים, וצמיחה מחודשת של פעילות הנדידה לאחר הירידה בשנת 2009. עליות אלו יותר ממיתנו את ההשפעה המתמשכת של שחיקת התעריפים עקב התחרות הנמרצת בשוק הסלולר.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח (כולל הכנסות בין מגזרי הפעילות) עלו בשיעור של 86.4% ל-164 מיליון שקלים בשנת 2010 והן מיוחסות בעיקר לעלייה בהכנסות מהגידול בבסיס מנויי שירותי הטלפוניה הנייחת וה-ISP. הכנסות משירותים ברבעון הרביעי של 2010 עלו בשיעור של 3.8% לכ-1.42 מיליארד שקלים. עלייה זו יוחסה לאותם גורמים הקשורים לעלייה השנתית. אולם, העלייה שיקפה בנוסף את ההשפעה של ההסטה החלקית של עונת החגים היהודיים מהרבעון הרביעי של 2009 לרבעון השלישי של 2010.
ההכנסות מנתונים ומתוכן, לא כולל SMS, זינקו ב-2010 בשיעור של 16% ל-622 מיליון שקלים. הכנסות אלה מהוות 11% מהכנסות משירותים בשנת 2010 בהשוואה ל-9.9% מהכנסות משירותים בשנת 2009. גם סגמנט שירותי המסרונים (SMS) ממשיך להיות חזק בשנת 2010, וההכנסות ממנו הסתכמו ב-498 מיליון שקלי, שהם 8.8% מההכנסות משירותים, עלייה בשיעור של 32.1% או 7% מכלל ההכנסות משירותים בשנת 2009. הצמיחה בשירותי התוכן והנתונים (כולל SMS) שיקפה בחלקה את הגידול המתמשך במכירות של חבילות משולבות הכוללות דקות, SMS ותוכן לגביהן ההכנסות מיוחסות על-פי הכמויות המוצעות בחבילה.
הכנסות מציוד בשנת 2010 הסתכמו בכ-1.01 מיליארד שקלים, עלייה בשיעור של 59.9%, ששיקפה את העלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר שנמכר, אותה ניתן לייחס לגידול בשיעור מכשירי הדור השלישי והסמארטפונים שנמכרו. כתוצאה מהעלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר, חל קיטון משמעותי במספר המכשירים שהוונו וכנגזרת מכך, גם ברמת ההכנסות מציוד שהוונו מ-241 מיליון שקלים בשנת 2009 ל-83 מיליון שקלים בשנת 2010.
גידול של 118 אלף במצבת המנויים ב-2010
בשנת 2010, הצטרפו לפרטנר כ-118 אלף מנויים סלולריים פעילים נטו, כולל 27 אלף מנויים שהצטרפו לחברה ברבעון הרביעי. נכון לסוף דצמבר 2010 בסיס מנויי הסלולר הפעילים (כולל מנויי גלישה סלולרית) עמד על כ-3.16 מיליון. בסיס מנויי הדור השלישי של החברה, כולל מנויי מודם סלולרי, עמד על כ-1.54 מיליון, שהם 49% מבסיס המנויים, נכון לסוף שנת 2010.
שיעור הנטישה השנתי של מנויי סלולר בשנת 2010 עמד על 21.4%, עלייה מ-17.7% בשנת 2009. בחברה אומרים כי ניתן לייחס את העלייה ברובה בעיקר לנטישה הגדולה יותר של מנויי Pre-paid ומנויי Post-paid עם בעיות גבייה. נתח השוק הסלולרי נכון לסוף שנת 2010 מוערך ללא שינוי ועומד על 32%.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי של מנויי הסלולר בשנת 2010 עמד על 366 דקות, עלייה יחסית קטנה בהשוואה ל-MOU בגובה 364 בשנת 2009. העלייה משקפת בעיקר עלייה בדקות נכנסות למנוי סלולר, והיא התרחשה למרות הצמיחה המתמשכת בשיעור מנויי המודם הסלולרי בבסיס המנויים אשר פועלת להורדת ה-MOU, מאחר שבדרך-כלל מנויי המודם הסלולרי אינם עושים שימוש בזמן אוויר. ברבעון הרביעי של 2010 בלבד, ה-MOU עמד על 375 דקות, בהשוואה ל-366 דקות ברבעון הרביעי של 2009. הגידול שיקף בעיקר את המעבר של חלק מעונת החגים היהודיים מהרבעון הרביעי של 2009 לרבעון השלישי של 2010.
יחד עם זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר עמדה על 148 שקלים בשנת 2010, ירידה בשיעור של כ-2%. ברבעון הרביעי של 2010, ההכנסה הממוצעת למנוי עמדה על 147 שקלים, ירידה בשיעור של כ-1.3% לעומת הרבעון הרביעי של 2009. בפרטנר אומרים כי הירידה השנתית, כמו גם הירידה הרבעונית, משקפות את הלחץ להורדת התעריפים כתוצאה מהתנאים התחרותיים ההולכים וגוברים בשוק הסלולר וכן את השפעת מנויי המודם הסלולרי להם יש הכנסה ממוצעת נמוכה יותר בממוצע מאשר מנויים סלולרים אשר בידם מכשירי קצה רגילים. הירידה הרבעונית הקטנה יותר משקפת במידה מסוימת גם את המעבר של חלק מעונת החגים היהודיים מהרבעון הרביעי של 2009 לרבעון השלישי של 2010.
בסיס מנויי הטלפוניה הנייחת ומנויי ה-ISP של החברה עמד על כ-115 אלף בסוף שנת 2010, בהשוואה לכ-63 אלף בסוף שנת 2009.
דיבידנד של 1.22 מיליארד שקלים
בהמשך למדיניות הדיבידנד אשר אומצה על-ידי דירקטוריון החברה עבור שנת 2010, אישר הדירקטוריון חלוקת דיבידנד במזומן עבור הרבעון הרביעי של 2010 בסכום כולל של כ-300 מיליון שקלים, שצפוי להיות משולם ב-28 במרס. סכום הדיבידנד הכולל בגין שנת 2010 עמד על כ-1.22 מיליארד שקלים, המייצג כ-98% מהרווח הנקי השנתי.