|
הלקוחות הוטעו [צילום: ערוץ 2]
|
|
|
|
|
בית משפט השלום בפתח תקוה הטיל בשבוע שעבר קנס של 85,000 על חברת הוט, במסגרת עסקת טיעון בעקבות כתב אישום בגין הטעיית צרכנים.
לדברי משרד התמ"ת, שהגיש את התביעה, האירוע התרחש בקיץ 2005
, כאשר הוט הציעה מבצע במודעה שפוסמה בידיעות אחרונות. באותיות הקטנות בשולי המודעה הובטחה למצטרפים חדשים למשך 24 חודשים הטבה של ספק אינטרנט חינם. במודעה אחרת הובטח למצטרפים חדשים מינוי לקבוצת כדורגל לעונת 2005/06.
לטענת משרד התמ"ת, ניתן היה להבין שהלקוח זכאי לשתי ההטבות כאחת. כן נמצא, שחברת הוט נמנעה מגילוי כל הפרטים וההגבלות לצרכניה הן במודעות עצמן, והן בשירות הלקוחות בעת קשירת העסקות עם הצרכנים. לטענת התמ"ת, הוט נהגה בחוסר תום לב ולא קיימה את חובת הגילוי המוטלת עליה. עוד נטען, כי ההטעיה בעניין קבלת ההטבות מהווה הטעיה במחיר העסקה ומרכיביה.
השופטת
דבורה עטר ציינה בהחלטתה לאשר את עסקת הטיעון, כי חשוב לשמור על זכויותיו של הצרכן ולהימנע מכל מעשה שיש בו כדי להטעותו. לקולא ציינה את עברה הנקי של הוט ואת הזמן הרב (שש שנים) שחלף מאז ביצוע העבירה.