|
ההחלטה התקבלה בניגוד להמלצת מנהל רשות התעופה האזרחית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
העלאת מפלסי הרעש של כלי הטייס, כמו כל תיקון אחר בתקנות הרעש, טעונים אישור ועדת הכלכלה של הכנסת במטרה ליצור תשתית משפטית כוללת ואפקטיבית להסדרת התעופה האזרחית בארץ.
ההכרעה בנושא החסינות והחיסיון לחקירות הפנימיות של החברות השונות בענף התעופה נדחתה בתוך כך לשבוע הבא.
בוועדה נמסר כי הוחלט להפחית את העיצום הבסיסי שיוטל על פקחים וטייסים מ-5,000 ל-4,000 שקל ולמדריכי טיסה מ-2,500 ל-2,000 שקל.
הוועדה דנה בסוגיית החסינות והחיסיון של החקירות הפנימיות שמבצעות החברות השונות בענף התעופה והחוקר הראשי, יצחק רז, ציין כי חקירות אלה לא מגיעות למישור הפלילי אלא לכל היותר למישור האזרחי וכי החסיון הוא עליית מדרגה לטובת הבטיחות.